En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Stig O

Har dekktrykk feil på mine nye sommerhjul(22"). Har resatt sensorene i settings med 21" som valg. Har fortsatt feilmelding. Noen gode råd, eller kan det være feil på sensorene?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Muffinman

Prøv å vente til bilen selv foreslår å resette om du ikke har gjort det. På våre feiler det hvis man starter det selv.

Tuxedo

Sitat fra: Stig O på fredag 20. april 2018, klokken 15:37
Har dekktrykk feil på mine nye sommerhjul(22"). Har resatt sensorene i settings med 21" som valg. Har fortsatt feilmelding. Noen gode råd, eller kan det være feil på sensorene?
Det er bare å vente (men kjøre) til bilen selv kalibrerer til nye sensorer.  Kan ta et par dager, så får du melding om at bilen har oppdaget nye dekk, og da forsvinner feilmeldingen. Det var ikke slik før, så det har skjedd noe i software på dette.

Simen1

Jeg skiftet dekk nå nettopp og fikk beskjed om rekalibrering etter bare noen minutters kjøring. Jeg tipper den søker etter nye dekksensorer etter at man har brukt jekk-modusen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

Nei, da ville det jo ikke fungert på biler uten luftfjæring.

Rolf Gjerdsjø

Jeg har en fast testrunde jeg kjører etter hjulskift (jeg bytter hjemme i gården selv), og sensorene rekalibrerer seg på eksakt samme sted hver gang. Den oppdager det etter 3-4 min kjøring, og gjør unna selve kalibreringen på noen få sekunder.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

sfinxern

Hei,

Har en ny TMS 75D som jeg bestilte med komplett vinterdekk i tillegg til sommerdekk. Ordinære 19" Slipstream både sommer og vinter.

Det er snart tid for å hente ut sommerdekkene nå og jeg er litt i tankeboksen på å bytte sommerhjulene til noen 21" sorte felger med dekk. Har kommet over diverse felgpakker på finn.no og ellers rundt omkring. Synes de originale 21" sorte turbinfelgene er veldig dyre, ser ikke helt poenget med å kjøpe disse.

Men er de billigere alternativene helt OK? Tenkte å selge sommerhjulene mine og spytte i litt ekstra for 21". Men må bestemme meg snart.

Noe spesielt dere anbefaler som dere er fornøyd med?

Edit: Ser forøvrig at det ligger veldig mange nye og ubrukte 19" Slipstream felger med dekk ute for helt nede i 14 000kr. Er kanskje ikke så attraktive disse felgpakkene da? Bør kanskje beholde dem.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Sjaugen

Jeg kjøpte uten vinterdekk ved utlevering i fjor høst. Skaffet meg sorte PH Turbin på vinterdekkene.
Fikk lagt om til Turbin på sommerdekk i går. Slipstream til vinterdekk.
Føler meg altfor jålete  ::) I samme kategori som personlige bilskilt
2017 S 75D

sfinxern

Forresten, hva slags sommerdekk sitter på 19" Slipstream? Kan ikke se at det står noe sted i min faktura.
2017 Tesla Model S 75D

E_S

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:53
Forresten, hva slags sommerdekk sitter på 19" Slipstream? Kan ikke se at det står noe sted i min faktura.

På de jeg har sett er det Michelin av et eller annet slag. :)
:)

Sjaugen

Sitat fra: E_S på tirsdag 24. april 2018, klokken 14:39

Michelin Primacy 3 iirc
2017 S 75D

Lynet

Sitat fra: E_S på tirsdag 24. april 2018, klokken 14:39

Det er enten Michelin Primacy 3 eller Pilot Sport 3.
Førstnevnte er vel mest lettrullende (B) mens PS3 har C
PS3 skal være bedre mot vannplaning og mer "sportslig", støyer nok mer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sfinxern

Er de fleste ettermarkedsfelgene til Tesla OK? Har sett at f.eks dekk24 mfl har PH Edition II turbin felger i ulike størrelser og farger. Er disse kurante eller er det andre felger dere anbefaler?

Og det er vel kun originalfelgene til Tesla som har staggered oppsetttet, altså litt bredere felger bak? Har det noe for seg eller er det mest kosmetisk? Fyller kanskje ut hjulbuen bedre?
2017 Tesla Model S 75D

E_S

Ikke noe hinder for å kjøpe bredere felger bak på ettermarkedet heller, men ulempen er uansett at man ikke kan rotere hjulene så de blir jevnt slitt. Ingen andre fordeler enn at det ser bra ut med hjul som fyller skjermene. :)
:)

TeslaSvein63

Jeg har skaffet meg og begynt å kjøre på 19" Landsail dekk. De er merket med lavt støynivå 68 eller  69 desibel. Det skal jo være noe mindre en original dekkene. Er av den formening at det er en del mer dekkstøy med Landsail dekkene. Litt skuffende. Flere som har erfaring?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA