Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

OleBrumm


[/quote]

I den størrelsen så stemmer det.
10.5x22", som skal være bak, skaper som oftest problemer om det ikke taes hjulstillingskontroll med disse hjulene på bilen. Tesla, som har sine egne regler, tok av hjulene og satte på 19" for å kontrollere. Noe som blir helt feil. Du må derfor ta en kontroll på et nøytralt verksted om du vil ha utført dette riktig.
Mine dekk var utslitt til corden etter 8000km desverre. Jeg tok ikke kontroll først, så det ble dyrt.
[/quote]

Bilen skal senkes ved hjelp av senkestag til luftfjærene.. Så en kontroll vil jeg uansett ta, men det er vel bare mulig å justere spissingen og ikke camberen?
VOSSEN VFS2 22" (22*9/22*10.5)     FALKEN FK453  245/30 & 295/25    LOWERING LINKS

E_S

Camber er ikke justerbar uten å skifte til justerbare stag i bakstillingen. Vet ikke om noen har laget dette til TMS ennå eller om det kan passe fra en eller annen Mercedes som TMS har hjuloppheng fra..
:)

MeTesla

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 03. september 2015, klokken 12:23
Polar kjører nå kampanje på felger til Tesla:

EKSTRA GOD PRIS NÅ PÅ "TESLA FELGEN" !
Store parti kjøp gjør din pris enda bedre !
Kampanje periode t.o.m 15 September 2015
Fra 2013 og til d.d har vi levert Polar felger til over 1500 Tesla Biler.
LES MER PÅ http://www.polarwheels.no/Tesla

Merk: gruppe kjøp gir enda bedre pris.
Ta kontakt med Oss vi setter deg i kontakt med forhandler
På forhånd takk !




Er det mange som har tatt kontakt? Mao blir det noe gruppekjøp?

Her er også et bra tilbud (tror jeg) dersom man som meg er på utkikk etter vinterdekk:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse;jsessionid=4C5D378CB6CB8347E824DD6005A18BFB?finnkode=57628151&alertId=10287865&WT.synd_type=agent

15990 inkl sensorer kan vel ikke være så galt?

Muffinman

En bekjent kjørte på disse Yokohamadekkene sist vinter, riktignok på en Saab. Hun ble stående fast på kryss og tvers på isen i diverse motbakker hun har kjørt problemfritt i tidligere. Tror hun tenker å bytte dem ut før vinteren kommer tilbake.

MeTesla

Angrer i grunnen litt på at jeg ikke krysset av på dekk da jeg kjøpte bilen og dermed fått de momsfritt. Men jeg hadde hørt mye negativt om de dekkene som da kostet 16 000 fra Tesla og de som kostet over 20 000 syntes jeg ble drøyt for en med kun middels interesse for felg.

Trodde jeg enkelt skulle finne billigere og bedre dekk men gjør jeg det mon tro? det vil tiden vise.

Muffinman

Tja, en laber interesse for felg skulle vel neppe stå i veien for å kunne kjøpe vinterdekk man vurderer som gode nok?

E_S

Å kjøpe brukte felger til BMW er jo et budsjettalternativ. Finnes mange med dimensjon og innpress innenfor hva som får plass og forskriften tillater..
:)

Cowboystrekk

Michelin Xi3 er vell det beste kompromisset. Det er litt dårligere enn R2 på is og rullemotstand, men tydelig bedre på våt veg og føles stivere/fastere. Yokohama etc ville jeg styrt unna. Det er svært sjelden de rimelige merkene gjør det bra i vintertester. På sommerdekk er forskjellene mindre.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jejl

Hvilke sommerdekk anbefales for tiden? Har snart kjørt 40.000 på orginaldekkene og synes egentlig det er for litt for myk gummi på dem på tørr sommerasfalt.

Cowboystrekk

Goodyear eagler F1 asymmetric 2 kan du vurdere som jeg nevner helt først i tråden :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Sjekk på finn etter nye eller nesten nye org.dekk. Begge typer som er levert til 19" fungerer bra og er veldig bra priset på finn. ofte ubder 1000kr dekket.

Trinity

Har forelsket meg litt i Avantgarde M310 felger. Primært 20" framfor 22 grunnet comfort.
Fant lite info om styrke og senterhull. Er det noen som vet om disse finnes med nav som passer uten ringer?
Grunnen til at jeg spør er at min lokale dekksjappe hevdet at felger med ringer gir vibrasjoner på en så tung bil...

havardma

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 03. september 2015, klokken 12:23
Polar kjører nå kampanje på felger til Tesla:

EKSTRA GOD PRIS NÅ PÅ "TESLA FELGEN" !
Store parti kjøp gjør din pris enda bedre !
Kampanje periode t.o.m 15 September 2015
Fra 2013 og til d.d har vi levert Polar felger til over 1500 Tesla Biler.
LES MER PÅ http://www.polarwheels.no/Tesla

Merk: gruppe kjøp gir enda bedre pris.
Ta kontakt med Oss vi setter deg i kontakt med forhandler
På forhånd takk !

Noen som har fått noe svar her?

fonberg

Sitat fra: Trinity på tirsdag 08. september 2015, klokken 23:13
Har forelsket meg litt i Avantgarde M310 felger. Primært 20" framfor 22 grunnet comfort.
Fant lite info om styrke og senterhull. Er det noen som vet om disse finnes med nav som passer uten ringer?
Grunnen til at jeg spør er at min lokale dekksjappe hevdet at felger med ringer gir vibrasjoner på en så tung bil...
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Elbil2000

Hei
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt Forgestar CF10 ?
P100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA