Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: janosat på tirsdag 11. november 2014, klokken 20:30
Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. november 2014, klokken 17:26
2-3000 har jeg hørt. Hvis man ikke kjøper plastidip og gjør det selv.

Brukte plastidip selv på mine cyclone vinterfelger, lakket i forrige uke.
Spent på holdbarheten i lengden.

Kan du legge ut bilde av ferdig resultat på bilen? Ser du holder til i Bergen. Får se etter deg og bilen :)
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Hvordan er overflaten når man benytter plastdip. De gangene jeg har hørt/sett noe om plastdip har jeg fått inntrykk av at dette gir en ru overflate.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øggen

Om noen skal/vil reparere skader eller bare lakkere felgene slok som jeg, kan jeg anbefale: Østfold Felgteknikk AS

Lislebyveien 191, 1617 Fredrikstad

Tlf. 69 32 35 10 - www.felgteknikk.no

Bra proffe folk, og kjører gjerne 50mil en gang til for rep av neste felgsett.
pris var 1180 +mva per felg, noe jeg ikke syns var dyrt for det arbeidet


B_Tesla

Var dette for lakerte felger? Som 21" orginal. Std. 19" er vel ikke lakkert.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mippen

#544
Hvor mye koster tpms til 19" felgene? Ble kontaktet av en her inne som skal selge 19" felger uten dekk og sensorer nesten gratis. Spørsmålet er hva sensorene koster? Skal ha dekk også og da blir kanskje fort prisen lik som tesla tar for nye komplette hjul med alt?
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

tror det en gang var 2-3 tusen (type et/halvt år siden). Usikker på hva det er idag. Må også montering, men tror det er en enkel sak.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Arzkikkr

Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. november 2014, klokken 23:23
Hvor mye koster tpms til 19" felgene? Ble kontaktet av en her inne som skal selge 19" felger uten dekk og sensorer nesten gratis. Spørsmålet er hva sensorene koster? Skal ha dekk også og da blir kanskje fort prisen lik som tesla tar for nye komplette hjul med alt?

Koster 410nok/stk hos Tesla. De hadde de på lager da jeg var inne i forrige uke i Stavanger.
P85 Sølv m/alt utenom sikkerhetspakke. Grå 21".

Mippen

Fikk pris på lakking av felger nå. 3000kr felgen dersom de ikke var skadet for 19". Syns det var litt dyrt. Får nye felger til den prisen.
Fremtiden er elektrisk.

janosat

Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. november 2014, klokken 21:05
Sitat fra: janosat på tirsdag 11. november 2014, klokken 20:30
Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. november 2014, klokken 17:26
2-3000 har jeg hørt. Hvis man ikke kjøper plastidip og gjør det selv.

Brukte plastidip selv på mine cyclone vinterfelger, lakket i forrige uke.
Spent på holdbarheten i lengden.

Kan du legge ut bilde av ferdig resultat på bilen? Ser du holder til i Bergen. Får se etter deg og bilen :)


Muffinman

Wow. Da blir det plastidip på dagens Cyclone vinterfelger som blir sommerfelger på neste bil våren 2016 :).  Vet, langtidsplanlegging :) Veldig spent på om dippen tåler avfetting, renholdet om vinteren krever jo sitt.

Mippen

Så unektelig bra ut :) Hvordan blir overflaten på felgene med plastidip? Er den glatt eller ser det unaturlig ut på nært hold? Plastidip er slik man kan ta bort sant hvis man ikke liker det?
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Sikkert noen her som kan beskrive det. Ser ut til at Platdip gir en matt overflate, men hvor man kan legge et lag med gloss på toppen. Men det laget med gloss tror jeg er en vesentlig mer vanskelig prosess. Dvs, det skal være ganske lett å gjøre så det blir litt glossy, men resultatet (hvor glossy) avhenger veldig av teknikk. For meg ser mange av felgene som det er benyttet plastdip på litt ut som en kritt-tavle. Mulig dette bare er meg, samt bildene som kommer opp når jeg google "plastdip wheels".

Synes forøvrig 3000 pr felg høres helt sykt ut. 12k for et sett felger. Jeg har fått lakket en bil for under halvparten før (tatt grunnarbeidet selv). Her kommer det nok veldig an på hvor man går.

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mippen

Virker ikke som de jeg har vært i kontakt med er så interessert i å lakke felger. Kanskje prisen gjenspeiler dette. En del kunne ikke gi meg noen pris. Måtte komme innom med felgene og andre har ikke gitt meg svar på pris ennå.
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Burde kanskje forssøke en dekkbutikk. De gjør ikke slikt selv, men det er ofte at de har en kontakt for lakking av felger. Lokal helt av en eller annen sort.

En slik helt fikset mine 19" på en BMW etter diverse parkeringshus hadde hatt diverse samvær med mine felger. Han har riktignok gitt seg (i trondheim), men resultatet var bra. Fant ham gjennom en dekkbutikk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Det er vel pulverlakkering som gjelder på felger.

Mener å ha lest pris på 5-6000 et eller annet sted i høst - men klarer ikke å ta igjen om det var her på forumet. Yep, begynner å bli gammel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA