Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Havebigfun

Fargen til felgene var litt mere som forventet i dagslys men vedvarende vesentlig lysere enn eksempelfelgene.
Nå har jeg tatt bilder av balanseringsvektene på de to steder på utsiden som er tapetsert 135 og 95gr hhv:

Thor2014

Oj,
Har ikke sett så mange lodd på en felg noen gang, selv med kast i felgen.

jazzwheel

Jeg hadde vel omtrent det samme på mine 20" - jeg syns det virket veldig mye selv, siden det tilsvarer mange titalls kilo (om ikke hundre) når man beveger seg i 130km/t, men har vel fått hørt og skjønt flere steder at det ikke er unormalt på så store hjul.. Og at man bruker flere/mer på alufelger når man fester de i midten slik som der.

petersv

Det jeg ble fortalt, så ta det med en klype salt, var at dekkene har en riktig mobteringsretning i rotasjonsretning, slik at de kompenserer for ventil- og TMPS-sendor. De flytta mitt litt rundt og tok av 2/3 etter det, så noe må det være i det.

Thor2014

Sitat fra: petersv på lørdag 30. august 2014, klokken 10:31
Det jeg ble fortalt, så ta det med en klype salt, var at dekkene har en riktig mobteringsretning i rotasjonsretning, slik at de kompenserer for ventil- og TMPS-sendor. De flytta mitt litt rundt og tok av 2/3 etter det, så noe må det være i det.

Det er en rød runding på nye dekk. Mener det er der det høyeste punktet på dekket er.
Dekket skal da monteres slik at den røde prikken passer med merke som sitter i felgen slik at dekk og felg passer best sammen før lodder blir satt på.
Mange som monteres dekk aner ikke hva disse merkene er, men det er sikkert noen her med mer kunnskap som kan forklare litt bedre enn meg...

Havebigfun

#380
Jeg har lagt merke til de røde og gule prikkene på dekk før og lurt på hva det var- På de aktuelle GY dekkene er det imidlertid ingen slike merker og heller ikke på de nyinkjøpte Xi3.
Jeg har tatt av Polarfelgene men fant ingen markeringer på felgene.
Jeg fant derimot markeringer i form av gule streker/kryss på to av 8 originale Tesla 19" std felger- er det slike markeringer du mener?

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

kvp

Er det noen som vet hvor man får 19" Nokian Hakka R2 billigst i osloområdet ? Skal ha disse på orginale felgene nå i oktober, kjøper 20" til våren med sommerdekk..

olav69

Sitat fra: kvp på tirsdag 02. september 2014, klokken 08:09
Er det noen som vet hvor man får 19" Nokian Hakka R2 billigst i osloområdet ? Skal ha disse på orginale felgene nå i oktober, kjøper 20" til våren med sommerdekk..

Betalte akkurat 9.900,- hos Johs Bjerke ferdig pålagt.

bakskj

Sitat fra: olav69 på tirsdag 02. september 2014, klokken 09:49
Sitat fra: kvp på tirsdag 02. september 2014, klokken 08:09
Er det noen som vet hvor man får 19" Nokian Hakka R2 billigst i osloområdet ? Skal ha disse på orginale felgene nå i oktober, kjøper 20" til våren med sommerdekk..

Betalte akkurat 9.900,- hos Johs Bjerke ferdig pålagt.

Det var billigste jeg har sett, og jeg har shoppet en del rundt for å finne vinterdekk i det siste!
http://www.johsbjerke.no/ny/produkter/dekk/dekksok/Piggfritt/245/45/19/
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

kimnaess

Hei

Er det noen her som vet hvilken dimensjon som er det bredeste man kan sette på P85+ turbinfelgene, di er 21" med 9,5" bredde. Originalt står det 265 dekk på, men er interessert i å se om jeg kan få på 285 eller kanskje 295
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

kennethl


kimnaess

Kul fargekombinasjon :-)

Dog, jeg skal ikke ha nye felger (med det første), men når jeg kjøper nye sommerdekk er jeg interessert i å vite hvilken bredde jeg får på 9,5" felgbredde. Originalfelgene til P85+ er 21" med 9,5" bredde, står 265 dekk på idag.

Noen som har peiling?
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

bakskj

Fått ett forholdsvis godt tilbud på PH turbin 2 gunmetal til 18K i Moss ink dekktrykksensorer og Nokian R2.
Men ser jeg klarer å presse prisen ned til 16K om jeg ordner dekkene selv fra johs kristian. Da begynner vi snakke OK pris på vinterdekkpakken og fet felg.



Noen som har erfaringer med PH Turbin2 de vil dele?
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Cowboystrekk

Jeg fikk valg mellom PH split og PH turbin da jeg kjøpte. Split kosta vell en tusing mindte. Han som solgte anbefalte split pga at det pakka seg endel snø i turbin, men turbin ser bedre it da
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA