Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Harlex: Dekk1 driver vell litt sjansespill da ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Freddan

Jeg er enig i at felgene bøy ha vektbelastning over Teslas angitte grense. Vekten de tåler bør uansett være høyest mulig da påkjenningene for en felg er mye høyere når du treffer en ujevnhet i fart. Derfor er det også tilnærmet umulig å reklamere på ødelagt felg dersom du ikke handler hos en dønn seriøs aktør.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

JTB

Jeg har akkurat bestilt ny bil, men vurderer og droppe vinterdekk og heller kjøpe det når sesongen starter. Er det noen ulemper og velge uorginalt med tanke på trykksensorer osv? Så noen eller kanskje alle er batteridrevene. Hvordan bytter man disse?
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Bjørn

Sitat fra: JTB på lørdag 05. april 2014, klokken 08:19
Jeg har akkurat bestilt ny bil, men vurderer og droppe vinterdekk og heller kjøpe det når sesongen starter. Er det noen ulemper og velge uorginalt med tanke på trykksensorer osv? Så noen eller kanskje alle er batteridrevene. Hvordan bytter man disse?

Tempe dekk feks leverer sensorer som skal være lik orginale, 4 stk for 2800.- vet ikke om dem er batteridrevne el ikke, men dem monteres nesten som en vanlig ventil på felgen, bare m ei mutter utvendig for å sikre. Var jeg deg ville jeg bestilt uorg. felger og v. dekk nå! Nå kommer dem snart på billigsalg.. :)

JTB

Sitat fra: Bjørn på lørdag 05. april 2014, klokken 09:42
Sitat fra: JTB på lørdag 05. april 2014, klokken 08:19
Jeg har akkurat bestilt ny bil, men vurderer og droppe vinterdekk og heller kjøpe det når sesongen starter. Er det noen ulemper og velge uorginalt med tanke på trykksensorer osv? Så noen eller kanskje alle er batteridrevene. Hvordan bytter man disse?

Tempe dekk feks leverer sensorer som skal være lik orginale, 4 stk for 2800.- vet ikke om dem er batteridrevne el ikke, men dem monteres nesten som en vanlig ventil på felgen, bare m ei mutter utvendig for å sikre. Var jeg deg ville jeg bestilt uorg. felger og v. dekk nå! Nå kommer dem snart på billigsalg.. :)

Du ville ikke kjøpt nå? Jeg tenkte å vente til høsten når jeg faktisk får brukt for det. Litt mindre penger å legge ut nå...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Bjørn


Du ville ikke kjøpt nå? Jeg tenkte å vente til høsten når jeg faktisk får brukt for det. Litt mindre penger å legge ut nå...
[/quote]

Ja skjønner det.. :) Men de fleste dekkforhandlere begynner å selge vinterdekka på billigsalg nå, derfor jeg nevnte det.. ofte en god del hundrelapper å spare der.
Men er kontoen tom så er den tom.. :D

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Bjørn

Joda.. ;) men ikke så galt at dem harskner på seks mnd.. :D Oppbevares dem skjermet fra sollys og varme så er det ingenting å tenke på.

Harlex

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. april 2014, klokken 14:18
Harlex: Dekk1 driver vell litt sjansespill da ;)
De ga god service. informerte om at conkavefelgene var godkjent for 700 kg men ikke minst at disse felgene ville passe model s pga en kant som vil ta borti styrestag... Synd..... toeffe felger. jaja... har bestilt meg noen andre som jeg faar paa bilen paa torsdag...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

D.O

Sitat fra: Harlex på mandag 07. april 2014, klokken 16:53
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. april 2014, klokken 14:18
Harlex: Dekk1 driver vell litt sjansespill da ;)
De ga god service. informerte om at conkavefelgene var godkjent for 700 kg men ikke minst at disse felgene ville passe model s pga en kant som vil ta borti styrestag... Synd..... toeffe felger. jaja... har bestilt meg noen andre som jeg faar paa bilen paa torsdag...
samme butikk som påstod at hakka 8 fra dekkonline var livsfarlige, siden de kom fra tyskland... ::) Nokian hadde aldri hørt noe så dumt. Er jo ett par biler som kjører med overnevnte felger, så er litt rart hvis de ikke passer?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Harlex

Sitat fra: D.O på mandag 07. april 2014, klokken 23:59
Sitat fra: Harlex på mandag 07. april 2014, klokken 16:53
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. april 2014, klokken 14:18
Harlex: Dekk1 driver vell litt sjansespill da ;)
De ga god service. informerte om at conkavefelgene var godkjent for 700 kg men ikke minst at disse felgene ville passe model s pga en kant som vil ta borti styrestag... Synd..... toeffe felger. jaja... har bestilt meg noen andre som jeg faar paa bilen paa torsdag...
samme butikk som påstod at hakka 8 fra dekkonline var livsfarlige, siden de kom fra tyskland... ::) Nokian hadde aldri hørt noe så dumt. Er jo ett par biler som kjører med overnevnte felger, så er litt rart hvis de ikke passer?
Alt gaar vel med litt modding. kan ikke forstaa hvorfor de skulle prate meg fra aa kjoepe hvis alt var plug and play... Ett fett for meg naa ettersom jeg har fikset meg andre felger... Torsdag er dagen ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Sense

Må innrømme at kompetansen på dekk ligger langt under deres.
Har aldri hatt en bil før med dekktrykk-sensor og aner ikke hvordan man skal forholde seg til sensorene ved hjulskift.
Å kalibrere sensoren fra skjermen, skal jeg nok klare.
Men er det noe som skal kobles av/på hvis man skal gjøre hjulbytte selv?



Havebigfun

Sitat fra: Sense på onsdag 09. april 2014, klokken 23:06
Må innrømme at kompetansen på dekk ligger langt under deres.
Har aldri hatt en bil før med dekktrykk-sensor og aner ikke hvordan man skal forholde seg til sensorene ved hjulskift.
Å kalibrere sensoren fra skjermen, skal jeg nok klare.
Men er det noe som skal kobles av/på hvis man skal gjøre hjulbytte selv?
Nei- sensorene er batteridrevet- batteriene holder i flere år. Trådløs kontakt med bilen- ingen omkobling.

shb

Når en bytter til sommer dekk. Vil bilen komme med melding om at den ikke finner sensorene på vinter dekkene. Jeg fikk melding etter ca 10 min kjøring. Resatte da på skjermen med beskjed om 21". Siden har det vert ok. :) Bortsett fra mer dekkstøy da :(
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Cowboystrekk

Sitat fra: shb på torsdag 10. april 2014, klokken 23:01
Når en bytter til sommer dekk. Vil bilen komme med melding om at den ikke finner sensorene på vinter dekkene. Jeg fikk melding etter ca 10 min kjøring. Resatte da på skjermen med beskjed om 21". Siden har det vert ok. :) Bortsett fra mer dekkstøy da :(
Dekkstøyen kan du desverre ikke resette, mulig det kommer som opsjon i 6.0? ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA