Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

ankul

Sitat fra: Bjørn på onsdag 19. mars 2014, klokken 13:12
Da kom 20x9" Concavo felgene fra Vibe Motorsports.. :D Kjempe service og veldig bra pakket! måtte bare forhåndsvise dem litt her ved siden av en 11kg gassflaske.. :P
Så var det bare å vente på dekkene da.. Og sommerføre!  ::)

Utrolig pene!
Grattis!!
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Freddan

eg har bestilt Avant Garde Black Zonda 19" felger til TMS. Noen som har erfaring hvordan disse (eller Silver Zonda) passer bilen? Legg gjerne med bilder. (Jeg skal betale 18700 inkl mva for 4 stk felger og Nokian R2 19")

Legger ved en link til felgene:
http://www.beckinvest.no/shop/index.aspx?intshopcmd=&group=956714&prod=956730
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

Bjørn


FThorsen

Sitat fra: Sørlendingen på tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:16
Sitat fra: NilsRo på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:47
Noen som har prøvd denne 20" felgpakken til 19 000,- inkl sensorer?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559

Ser ut som en billigere "kopi" av Vossen CV4 til ca halv pris.

Jeg har denne felgpakken (faktisk min Tesla som er på bildet på den oppdaterte finn annonsen). Jeg er veldig godt fornøyd, synes felgene ser bra ut og bilen er god å kjøre med denne pakken. Dekkstøyet er høyere enn på standard 19" felger, men det går helt greit.

Gutta på Dekk & Felgservice er også veldig hyggelige og serviceinnstilte :)

Er dette "skikkelige" felger eller replikafelger? På Bimmern min gikk jeg for (M6) replikafelger og har sagt til meg selv at jeg aldri skal kjøpe replikafelger igjen da de sprakk flere ganger innerst mot midten av bilen (fikk justert camber eller hva de nå heter, men hjalp ikke). Er det noe fare for tilsvarende med slike felger som dette? Hva slags garanti får man med disse felgene? TMS er jo tross alt en tung bil og det er mye dårlig asfalt i Norges land!
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

trygvelo

Det hadde vært utrolig fint om noen kunne lage en liste over felg+dekkdimensjoner (med loadindex og rulleomkrets) som er testet og passer på bilen. Enten på første posten i tråden eller i en egen tråd.

Cowboystrekk

Om noen kan hjelpe meg med det så kan jeg godt legge det til i førsteposten :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Harlex

Sitat fra: krister461 på onsdag 12. februar 2014, klokken 13:39
Har selv bestilt Vredestein Ultrac Sessanta i 20'' til sommerdekk da jeg har god erfaring med disse på et par andre biler samtidig som de er greit priset og blir anbefalt av de fleste forhandlere. :)
God på støy og våt asfalt skjønner jeg... Men hvordan er disse på rullemotstand? Noen som vet... ? Bedre eller verre enn Goodyear originaldekkene?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Chlangum

Jeg har lagt ut mine P85+ felger med dekk+sensor for salg. Helt ubrukte. Noen som har en formening på hva jeg bør akseptere av tilbud.

Ser de er ganske dyre på Teslamotors webshop i USA (8000$)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Muffinman

Er forhjulene i P+ settet lik 21" man kjøper som standard? Tenker da ikke på dekk, kun felgen.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 30. mars 2014, klokken 11:48
Er forhjulene i P+ settet lik 21" man kjøper som standard? Tenker da ikke på dekk, kun felgen.

Ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Kunne gjerne tenkt meg originale 21" bak som bygger litt mer ut. Spacere vil vel neppe være hensiktsmessig da momentet på hjulboltene øker, og man muligens får større utslag på eventuelle unøyaktigheter mtp innstilling av hjulstillingen.


Roger (NO)

Da ble det 20" Vossen CV4 i Matte Graphite Machined med Conti SportContact5 på min brune P85.
Gleder meg til resultatet...

krister461

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 02. april 2014, klokken 19:04
Da ble det 20" Vossen CV4 i Matte Graphite Machined med Conti SportContact5 på min brune P85.
Gleder meg til resultatet...
Høres ut som en genial kombinasjon (dog noe dyr). Kom med bilder når du har fått felgene på bilen! :)

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA