Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: TeslaK på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:28
Noen som har erfaring med ContiSportContact 3 eller Pirelli PZero?

Har ikke noe erfaring med PZero, men det er lenge til jeg rører Continental dekk igjen. Valgte det ett par ganger siden de vant mye tester, men like skuffet begge gangene. Slites fort og likte ikke styrefølelsen fra de.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Balrog

Ikke for å kverulere, men jeg anbefaler at vi KUN vurderer brukererfaringer på TMS. Det er ikke alltid slik at samme dekk oppfører seg likt fra bil til bil.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Stig O

Når det gjelder lasteindeks er det forskjellig på Performanse + som har 96 foran og 101 bak, mens de andre har 98 foran og bak. Litt OT, men ser ellers at alle jeg har sett på har 69 kw i reg. opplysningene. Rart Standard og Performanse har det samme!?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

janmb

Please legg til Vredestein Wintrac Xtreme XL som piggfritt alternativ.

Anders her på forumet hade veldig mye godt å si om det - og jeg kommer definitivt til å gå for det selv dersom ikke noe annet, bedre dukker opp innen høsten.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

tormodl

Sitat fra: Stig O på torsdag 13. februar 2014, klokken 12:53
Når det gjelder lasteindeks er det forskjellig på Performanse + som har 96 foran og 101 bak, mens de andre har 98 foran og bak. Litt OT, men ser ellers at alle jeg har sett på har 69 kw i reg. opplysningene. Rart Standard og Performanse har det samme!?

Litt OT men ... det er vel fordi det er samme motoren, derfor samme max. kontinuerleg belastning.
Men forskjellig max. ytelse pga forskjellig max. output frå inverteren (900A kontra 1200A).
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

TeslaK

Etter litt søking på nett blir det F1 Asymmetric eller ContiSportContact 5P på meg.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Cowboystrekk

Sitat fra: TeslaK på torsdag 13. februar 2014, klokken 14:41
Etter litt søking på nett blir det F1 Asymmetric eller ContiSportContact 5P på meg.
Om jeg skulle bytta idag så hadde jeg valgt akkurat likedann som deg :) Verdt å merke, asymmetric 1 er ikke i nærheten så bra som asymmetric 2, sjekk alltid at det er 2 det er snakk om :) På f.eks dekkonline og byttdekk har de asymmetric 2 til rundt 8400,- og CSC 5P for rundt 9500,- :) Begge disse er så bra at det er hipp som happ hvem du velger :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

TeslaK

CSC 5P slites raskere enn F1 Asymmetric 2 etter hva jeg har lest men utenom det er de nok like gode ja.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Cowboystrekk

Isåfall er asymmertic 2 en nobrainer :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

OW

Hvilken dimensjon er normalt på 20"? Er det 255/35 R20 folket går for?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

krister461

Jeg endte på 245/40, uten at jeg skal si hva som er mest vanlig eller ei. Vurderte 275/35 bak, men fant ut at jeg synes det er greiest med samme foran og bak. :)

TeslaK

Kjekt å kunne rullere dekkene så man får jevn slitasje. Gikk for 245/40R20 foran og bak.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

erot

Jeg ville unngått 275 bak, både pga mulighet for rotasjon som nevnt, men også fordi bilen da blir en slede på snøen. 245 er perfekt kompromiss. Større blir dårlig på snø og mindre vil se håpløst ut på så stor bil. 245/40 gir riktig rulleomkrets på 20". 255/35 blir for små.

Sommerhjul er en annen sak, da mener jeg bredere bak er obligatorisk  8)

krister461

Det var sommerhjul jeg snakket om for min del. :)

Cowboystrekk

Da har jeg gjort ganske omfattende endringer og lagt til og fjerna noen dekk :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA