Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

snd

Sitat fra: @roger på torsdag 22. april 2021, klokken 15:07
Hvordan er overgangen mellom dekk og felg på Winrun, har det "felgbeskyttelse"? Går det greit å bruke AlloyGator på disse dekkene, uten at det blir glippe mellom AlloyGator og dekk?
Har man først begynt med AlloyGator, så forsetter man  :P

Hvorfor reklamere for sine elendige kjøreferdigheter? Dekkene er konstruert for å bevege seg i gapet der Alloygatorene bankes inn. Det blir enorme påkjenninger på felgkant, så jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare er forsiktige med felgene sine eller velger ballongdekk i stedet.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Motorwatt

SitatHvorfor reklamere for sine elendige kjøreferdigheter?
Vanligvis er det vel eierens bedre halvdel som pleier å få skylden for felgskader? Berettiget eller uberettiget.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 24. april 2021, klokken 09:35
Vanligvis er det vel eierens bedre halvdel som pleier å få skylden for felgskader? Berettiget eller uberettiget.
Hvilken halvdel det er som kantkjører varierer vel Det kan skje hvem som helst.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor en ikke kan lage en litt solid gummikant også (kanskje spesielt) på lavprofil. Kantskader kan også være grove steiner på dårlig vei, eller stein i snø om vinteren.

Den lille gummikanten noen dekk har er bedre enn ingenting, men hadde gjerne betalt litt mer for en mer solid variant, selv om den sikkert ville økt vekt og pris litt.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Synes ikke disse plastremsene ser særlig fine ut, men folk må få bestemme selv. En skal imidlertid være klar over at historier om at de flyr av i høy hastighet florerer rundt om. Det betyr nok at det er lurt å besinne seg på autobahn om en har slike installert.

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 24. april 2021, klokken 10:06
Det er du som drar inn det   :D
Ett av to. Enten så skjønner du ikke at jeg mener at det ikke er kjønnspesifikt å kantkjøre felger (som var det jeg skrev) eller så mener du faktisk at det du omtaler som «bedre halvdel» faktisk ikke er så gode til å kjøre.

Uansett var det ikke jeg som tok opp temaet.

Counterpointer

Sitat fra: Muffinman på lørdag 24. april 2021, klokken 20:06
Synes ikke disse plastremsene ser særlig fine ut, men folk må få bestemme selv. En skal imidlertid være klar over at historier om at de flyr av i høy hastighet florerer rundt om. Det betyr nok at det er lurt å besinne seg på autobahn om en har slike installert.
De jeg har snakket med på dekkverksted mener at grus og støv som legger seg mellom gator og felg og lager skader.
Dette ble sagt med så stor overbevisning at jeg aldri har vurdert gator.

Motorwatt

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 24. april 2021, klokken 10:02

Prøv å lese en gang til, så kanskje du oppfatter at jeg ikke sagt noe om kjønn, eller hvilken halvdel. Det er det du som trekker inn.
Hvilket kjønn er emojien din, forresten?
Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 24. april 2021, klokken 23:15
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 24. april 2021, klokken 10:02

Prøv å lese en gang til, så kanskje du oppfatter at jeg ikke sagt noe om kjønn, eller hvilken halvdel. Det er det du som trekker inn.
Hvilket kjønn er emojien din, forresten?
Samme som meg selv.

Skjønner ikke hva du prøver å oppnå med din post.

Motorwatt

SitatSkjønner ikke hva du prøver å oppnå med din post.
Nei vel. Jeg antar at det kanskje kreves litt for mye .... :o

Forøvrig synes jeg at AlloyGator skaper en ny dimensjon på hjulene som ikke helt passer. Har man kjøpt dyre felger for utseendets skyld, så synes jeg heller at noe tapes med denne beskyttelsen. Har heldigvis aldri skadet en felg, men sparer heller ikke på gummi, da. ;)
Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på søndag 25. april 2021, klokken 13:12
SitatSkjønner ikke hva du prøver å oppnå med din post.
Nei vel. Jeg antar at det kanskje kreves litt for mye .... :o)
Tror kanskje du mangler litt evner

Klarer jo ikke å svare i det hele tatt.

Jeg antar det er fordi du misforstår en emoji og ikke tror jeg ser du bruker en kvinne utgave av den samme emoji.

Muffinman

Counterpointer

Sitat fra: Muffinman på søndag 25. april 2021, klokken 22:12
Engasjerende  :laugh:
Tragisk spør du meg!

Beklager til de som er interessert i tema. Det var dekk med kantbeskyttelse som var utgangspunktet.

@roger

Beklager, men det var ikke meningen å sette i gang en kjøkkenbordskrangel om temaet Alloygator, og hviket kjønn som leder kantkjøringsstatistikken :o  Det skal ikke mere til, en en litt grov stein midt i veien......
Mine erfaringer med dette produktet er svært bra, men de er krevende å få 100% på plass. Med helt riktig tilpasset omkrets og utforming på dekk, er de nesten usynlige dersom man ikke velger en kontrastfarge. Mine har vært med på tur i europa hvor Nürburgring har vært en del av turen, uten utfordringer med at de løsnet.
Så opprinnelig spørsmål står fortsatt, blir det tett og fint i kombo med Winrun?
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Simen1

Jeg har en P85 2013 med 4 stk 245/35-21.

Er det rett fram og null problem å bytte dekk og felg til staggered? (245/35-21 fremme og + 265/35-21 bak dekk og felg)
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA