Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brent batteripol = full stopp.

Startet av scoot, tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:37

« forrige - neste »

scoot

Japp, Søndag så døde Revaen på toppen av Fredrikstad brua, heldigvis på riktig side av toppen så jeg fikk rullet ned. Helt død, og jeg luktet svidd gummi med en gang. Rev ut baksetet og målte 2V på pakka, fikk ringt NAF og kom meg hjem.

Det som har skjedd kan du se under, bolten som er støpt inn som skrupol er altså smeltet helt ut av batteriet. Jeg vet ikke hvordan, og jeg er 99% sikker på at jeg etterstramte disse i romjula - men samme kan det være.

Helt tydelig at det har vært et problem en stund, siden jeg umiddelbart fikk MYE bedre rekkevidde med et nytt batteri, perset faktisk på første turen Halden - Frstad.
38Km og 48% SOC igjen når jeg parkerte, med 6.1-6.2V på hvert batteri. Og jeg holdt flat pedal nesten hele veien. Virker svært lovende at jeg faktisk kan få dratt ut over 5mil av pakka - og dette var rett etter vannpåfylling.
2009 Revai

edyrli

Trist med batteriet som takket for seg. Men med strømstyrker på over 350 Ampere så skal det ikke så mye til før ting skjer.
Rekkevidden din høres veldig bra ut. Den lengste turen jeg har tatt er 44,4 km. Da hadde jeg ca 30% igjen og dette var med relativt rolig kjøring. Ellers er det et par tråder angående rekkevidde her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4733.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,890.0.html
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

scoot

Har lest disse rekkeviddetrådene. Jeg persa med 42km og 35% igjen forrige uke, da foregikk meste av kjøringen i 70soner - så var langt fra optimalt.
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA