16A lader Nissan Leaf

Startet av Mippen, tir 11. feb 2014, kl. 17:56

« forrige - neste »

emil

"Utstyret" jeg har med meg er 16A ladekabel samt 20M 2.5mm2 skjøteledning. Kan ikke lade med mer enn 16A og schuko er fortsatt veldig mer utbredt enn Type2.

Har ikke vært på veldig mange lange turer, men skal jeg utenfor kjent terreng sjekker jeg alltid ut hvor nærmeste ladeplass er, samt et par tre alternative ladesteder hvis det skulle være fullt eller strømløst på førstevalget.

frkir

Da velger jeg å avbestille kabelen fra EVI institute også, håper charge amp kabelen snart kan leveres :)

Orker ikke å slite med jordingsvarsel og problemer også med denne kabelen, noe jeg har hatt uheldige erfaringer med orginalkabelen fra Nissan.
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Tesla Model Y Performance 2023
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Powerflux

Da fikk jeg svar fra Nofuel!
Prisen er 6500 som hos Elbilshop og kan hentes hos dem på Lysaker når de får inn til (forhåpentligvis) uken!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

ctr46

Sitat fra: Powerflux på ons 12. feb 2014, kl. 11:46
Prisen er 6500 som hos Elbilshop og kan hentes hos dem på Lysaker når de får inn til (forhåpentligvis) uken!

Du vet ikke om de har den til rundt 4500 også?
.

Powerflux

Sitat fra: ctr46 på tor 13. feb 2014, kl. 19:09

Sorry, sjekket kun om de hadde UM-EVSE kabelen!

Litt underlig at det ikke er noe info om dette å websiden deres :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

ctr46

Sitat fra: Powerflux på tor 13. feb 2014, kl. 20:46
Sitat fra: ctr46 på tor 13. feb 2014, kl. 19:09

Sorry, sjekket kun om de hadde UM-EVSE kabelen!

Litt underlig at det ikke er noe info om dette å websiden deres :o

Ja syns de burde få dette på plass. Har sendt de en mail men ikke fått noe svar enda...
.

elektrolux

Nofuel har 31313 kabelen. Sendte i alle fall en ladning med kabler til dem denne uka. ;)

Nofuel er vår nyeste samarbeidspartner og fører stort sett hele vårt sortiment av ladekabler, noe som kan være greit om kunder ønsker å hente selv på Fornebu.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svingen

Sitat fra: elektrolux på fre 14. feb 2014, kl. 16:43
Nofuel har 31313 kabelen. Sendte i alle fall en ladning med kabler til dem denne uka. ;)

Nofuel er vår nyeste samarbeidspartner og fører stort sett hele vårt sortiment av ladekabler, noe som kan være greit om kunder ønsker å hente selv på Fornebu.

Det er jo genialt :-) samme priser som på web siden og? Veldig fornøgd med 313113 kabelen altid i bilen med 20 meter skjøtekabel :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

StineLeaf

Hadde hjulpet hvis det gikk an å få kontakt med nofuel da. Har denne uka sendt de to mail og ringt de, alt uten svar. Nettsiden er fullstendig håpløs da det ikke går an å finne noen som helst info om kablene. Noen andre som har hatt bedre hell?
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

X-Trail

Jeg har handlet med elbilhjelpen.no og er svært fornøyd med det. Ladekabel kom i posten etter par dager og fikk svar på mail samme dag som jeg bestilte :)
Stolt eier av ELise♡

knnygar

Har godt inntrykk av Elbilhjelpen, fekk tilsendt kabel over natta :-)

Synest ellers markedet for ladeutstyr generelt er veldig kaotisk. Høge prisar, lang leveringstid og lite informasjon.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

ctr46

Sitat fra: StineLeaf på fre 14. feb 2014, kl. 20:09
Hadde hjulpet hvis det gikk an å få kontakt med nofuel da. Har denne uka sendt de to mail og ringt de, alt uten svar. Nettsiden er fullstendig håpløs da det ikke går an å finne noen som helst info om kablene. Noen andre som har hatt bedre hell?

Ikke fått svar på mail som jeg skrev lenger opp. Sendte sms idag og fikk svar. Etter et par mld ble jeg oppringt. Fikk vite at de hadde den Ratio kabelen på lager og at de fikk inn UM-kabelen i slutten av neste uke. Pris på begge typer kabel var 6500,-.

Det betyr at Ratio-kabelen er 2000,- kroner dyrere hos Nofuel enn hos de andre alternativene.

Så langt jeg har forstått det er spørsmålet om man vil ha med CEE kontakt på enden (Ratio sin). Den er 4 meter lang. Dersom det er sånn som meg som har 10m skjøteledning med shuko, så betyr det at man må kjøpe adapter fra CEE til shuko og så koble skjøteledningen på. Jeg tenker at det kanskje er litt mye overganger og skjøting.

Går man for UM-kabelen (Charge Amps?) sin så er den 7m lang og kommer ferdig med shuko ende. Hos Nofuel/Elbilhjelpen og Elbil-shop så koster den 6500,-

Jeg er litt usikker på hva jeg selv skal velge. Hadde opprinnelig bestilt EV sin kabel (3300,-) som er fast 16A, men trakk meg ettersom det har vært flere som opplever problemer. Lading er essensielt at funker så jeg gidder ikke ta sjansen på noe som ikke funker hver gang.

Kanskje noen har noen kommentarer ang adapter/skjøting. Er det verdt å bruke 6500,- på Charge Amps sin?

Ble også fortalt at det er en ny versjon som kommer nå fra Charge Amps. Hvordan er den i forhold til den gamle? Er det den gamle som fortsatt er i salg hos de forskjellige leverandørene eller har de fått tak i den nye?

Venter som mange andre også svar på mail jeg sendte direkte til Charge Amps på hjemmesiden deres rundt jul/nyttår..
.

Electra

Må slenge meg på de som mener prisene er stive på ladeutsyr!
Fikk elbilforeningens blad i posten i dag, og det stod mye bra der  :)
Med i konvolutten lå det en brosjyre fra nofuel, 16 amp ladestasjon til å henge opp i garasjen(eFill). Meget interessant for min del, men ingen pris i brosjyren.
Sjekket på nofuel.no, 8500kr = overhode ikke interessant lengre.
Dessverre. En ide med medlems/ intro tilbud?

StineLeaf

Takk for utfyllende og informerende svar!

Jeg hadde uten tvil gått for Charge-Amps sin. Én kabel og ingen overganger som man trenger å bekymre seg over ift. fukt. Føler det virker sikrere og mer behagelig.

Jeg hadde også bestilt EVI-kabelen, men avbestilte av samme grunn som deg. Føler nå at den prisforskjellen ikke blir så farlig, svir litt med en gang, men Charge-Amps har vært veldig behjelpelige når det har vært noe galt.

Når det gjelder en ny versjon er jeg ikke bekymret, føler de vet hva de holder på med og de har neppe ødelagt suksessproduktet sitt. Har forhåpninger om at de har gjort den låsetuppen på pistolen litt tykkere sånn at den passer til Leaf nå, slik at man slipper å gjøre egne modifikasjoner.

Håper virkelig kabelen kommer som planlagt, er så spent på forskjellen på 10A og 16A, i tillegg til at jeg er lei av å drasse på kladden.
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

svingen

har selv den justerbare 6/10/16 fra elbilhjelpen er veldig fornøgd med den aldri vært noe problem,jeg kjøpte ikke den Charge Amps pga folk som jeg hadde lest om som hadde feil med den og lang leverings tid ved feil etc.

snakket med elbilhjelpen per tlf og ble enig om att det var best med CCE og overgang til shuko,hvis det blir noe feil med kontakten er det kun kjøpe en ny en på biltema til 150 kr vs feil på selve kabelen samtidig er det enklere og bruke (ikke helt lovlig) overgang fra 3fase 32a til CCE enn shuko og andre hvis du skulle trenge det,det er kun i norge som er lov til og bruke 16a på shuko resten må man bruke CCE.

Hvis du alikavel vil ha shuko kontakt på den laderen fra Ration så kan elbilhjelpen fint bytte får deg hvis du vil,men jeg ville ikke anbefalt det. (slik att du slipper overgang fra cce til shuko)

Når det gjelder lengden på kabelen fungere det alltid til vanlig lading,den ganger du må ha lengre kabel enn 4 meter hjelper ikke 7 meter stort eller,har alltid en 20 meter skjøteledning i bilen (på 2.5mm) som bruker hvis det er behov får det.

Når det gjelder "overgang" styr fra CCE til shuko står den i hele tiden så tenker ikke spesielt over det,fikk og en overgang som pekte korrekt vei så får igjen alle offetlig ladepunkter det gjør man ikke spesielt bra med orginal nissan leaf lader har jeg sett,er vel bare spørsmål om tid før flere får kontakten sin ødlagt.

Anbefaler elbilhjelpen på det sterkes trivelig og rask levering :)
fikk faktura på mail og sporings nr kort tid etterpå.

eneste som er negativ er jo den kladden som følger med ville vært kjekt og vært foruten :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA