Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjælp en dansker til færgen,

Startet av Elbilblue, mandag 10. februar 2014, klokken 18:48

« forrige - neste »

Elbilblue

Gode elbilvenner, min familie og jeg er på ferie i Trysil i vores model S. Desværre er nærmeste superlader i Lillehammer, så jeg ville være svært taknemmelig, hvis der findes en Teslaejer eller en anden i Trysil-området med enten en type2-lader eller et rødt mennekse-stik (16amp). Jeg troede, jeg kunne bruge mit schutko-stil på den Mobile lader, men det var ikke muligt, da id for jord åbenbart ikke er det samme i Norge som i Danmark. Jeg kan kontaktes på Tlf +45 29 27 33 59 eller et svar på denne tråd. På forhånd tak for al hjælp.

Anew

Har du forsøkt å snu schuko-pluggen 180 grader rundt? Det høres utrolig ut, men det funker ofte for de med "feil" lader.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Havebigfun

#2
Danskene har annen UMC som antakelig ikke fungerer på IT-nett.
Beste løsning er om noen i nærheten av Trysil låner ham et menneskes- kabel eller en UMC.
Den danske UMC vil dog fungere på rød 16A kontakt.

Tuxedo

Denne var ikke let, Elbilblue, men når går du tilbage?

Anew

#4
Sitat fra: Havebigfun på mandag 10. februar 2014, klokken 19:18
Danskene har annen UMC som antakelig ikke fungerer på IT-nett.
Beste løsning er om noen i nærheten av Trysil låner ham et menneskes- kabel eller en UMC.
Klart det, men som en nødløsning. I starten hadde heller ikke vi i Norge UMC tilpasset IT-nett, og da var det mange som "løste" ladeproblemer ved å snu pluggen.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Elbilblue

Tak for alle svar indtil nu. Vi har prøvet det med at vende stikket, men det hjalp desværre ikke. At det røde 16 AMP stik virker, ved vi, for på vej til Trysil lånte vi et sådant udtag fra en Statoil station (fik lov at slukke deres støvsuger imens), den lå 70 km væk. Vi skal retur til Danmark på lørdag.

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

eledille

#7
Edit: Sorry, misforsto. Ser nå at det er schuko på Elbilblues umc.

Jeg har forsåvidt en ekstra UMC som kan lånes ut mot pant, men jeg er i Oslo og har ikke mulighet til å dra til Trysil. Den kan dessuten være en smule ustabil, men det lar seg gjøre å lade med den.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

jgilberg

#8
Danskene har 3 pinner i sin schuko. Kan han ikke bruke en "norsk"  Tesla schuko adapter?

Jeg har laget en overgang fra dansk schuko (jord utgjør 3 pinnen) til Norsk slik at jeg kan lade i DK.

Skal forøvrig med samme færge som deg på lørdag til DK (kl 1245 fra Larvik?)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

mgarm

Du kan prøve å poste det samme på Facebook gruppen Tesla Owner Club Norway og Tesla Motorsykkel FB Gruppe.
Kan jo hende det er noen med en Tesla som skal til Trysil i helgen.

eledille

Kanskje Tesla er villige til å sende en UMC til Trysil på utlån?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

schweitzeren

Har du funnet en løsning?

Evt kan du spørge nede hos en af de lokale campingpladser? ... de har ofte overgange til danske stik...

Hvis du skal med færgen fra et andet sted en Oslo kan du komme forbi mig og lade... har rød industrikontakt samt Type 2 boks  ;)

http://www.trysil.no/no/Bo/Caravan-og-camping/

Fortsat god dag
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

getor

Du kan få låne rødt adapter av meg. Send meg en PM om adresse og kan poste deg i dag.

Tuxedo

Sitat fra: getor på tirsdag 11. februar 2014, klokken 10:38
Du kan få låne rødt adapter av meg. Send meg en PM om adresse og kan poste deg i dag.

Jeg forstod det slik at han har rødt adapter, men trenger en kontakt å plugge den inn i...

Lanber

Få tak i et blått adapter, de finnes i hopetall nå.
Bruke ladekammeratene på https://www.zeemaps.com/map?group=594342


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA