Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Striper etter vindusheis

Startet av Gusse, fredag 07. februar 2014, klokken 23:05

« forrige - neste »

Sharp


Brede

Kjørt 3 måneder og 5500km, ingen riper.

Teslaguten

Vertikale striper på førersida og passasjersida framme. Er nok konstruksjonsfeil, det kom rimelig kjapt. Blir garantisak for Tesla.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Oreo

Jeg har nå låst funksjonen for å ta ned vinduet, ihvertfall før jeg får vasket bilen.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Muffinman

Sitat fra: Oreo på fredag 28. mars 2014, klokken 14:09
Jeg har nå låst funksjonen for å ta ned vinduet, ihvertfall før jeg får vasket bilen.
Setter pris på om du utdyper den litt mer :)

Oreo

Er det ikke en slik knapp da den bakerste knappen i førerdøra?
(har jo ikke testet om vinduene går ned eller ikke i frykt av at de faktisk gjør det   ;) )
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Muffinman

Ah, vi snakker om at man sperrer for å åpne bakvinduene fra knappene bak. En slags barnesikring med andre ord. Kan fremdeles åpne dem fra førerplass så vidt jeg vet.

cra

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 15:41
Ah, vi snakker om at man sperrer for å åpne bakvinduene fra knappene bak. En slags barnesikring med andre ord. Kan fremdeles åpne dem fra førerplass så vidt jeg vet.

Det kan man. Det var noe av det første jeg testa. på Leaf'en sperrer man kontrollen av vinduene fullstendig. Ikke så veldig nyttig når nieser og nevæer leker med vinduene og du må låse dem, men ikke selv får lukket dem.  ::)  Tesla sine funker akkurat slik jeg ønsket.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Sitat fra: cra på fredag 28. mars 2014, klokken 16:00
Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 15:41
Tesla sine funker akkurat slik jeg ønsket.  :D
...og slik som alle biler jeg har hatt minst de siste 10 årene funket. Og det er jo bra :)

den12mann

Sitat fra: Tesla-man på søndag 09. februar 2014, klokken 15:55
Hvordan blir dette etter rep. da?  Alt i orden og ingen nye riper?

Ifølge folket på Tesla Stavanger bytter de kun rutene. Altså vil problemet komme tilbake. Virker veldig merkelig, men det var det de sa.

Har også funnet ripe på ene sideruten bak. Byttet begge foran i mars så får ta en kikk på de etterhvert.

sondell

Sitat fra: den12mann på fredag 09. mai 2014, klokken 08:16
Sitat fra: Tesla-man på søndag 09. februar 2014, klokken 15:55
Hvordan blir dette etter rep. da?  Alt i orden og ingen nye riper?

Ifølge folket på Tesla Stavanger bytter de kun rutene. Altså vil problemet komme tilbake. Virker veldig merkelig, men det var det de sa.

Har også funnet ripe på ene sideruten bak. Byttet begge foran i mars så får ta en kikk på de etterhvert.

I mitt serviceprotokoll från Sköyen förra veckan står det at de åtgärdat också själva problemet. Bör inte bli fler repor då. Men återstår att se.

Muffinman

Ripene er ihvertfall kommet tilbake etter bytte på førervinduet hos meg. Akkurat likedan, og på samme sted. Hører knasing ved bruke av vindusheisen også her. Passasjervinduet har ikke fått nye striper, og her er det ingen ulyd.

Bakvinduene mine er nesten ikke brukt, men har dype riper de nederste 1-2 cm etter at de har gått opp og ned når dørene har vært åpnet.

Oreo

I Trondheim bytter de ikke ruter før de får en fix på dette, noe de ennå ikke hadde fått.
Dette irriterer meg litt kjenner jeg da jeg hadde tenkt å legge film på rutene. Dette ville de jo ikke dekke ved bytte ( :-\)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Muffinman

De har byttet begge mine foran. Men regner med at man har oppdaget at det ikke blir bra, og setter på hold inntil det kommer en løsning. Jeg forholder meg fremdeles tålmodig i forhold til dette. Risikerer dog at med min kjørelengde vil bilen ha rundet 100K lenge før alt er ordnet, uten at det i seg selv er et problem. Men går jo glipp av nybilfølelsen når bilen blir så velbrukt før den kommer i orden.

Gusse

Sitat fra: Oreo på fredag 09. mai 2014, klokken 10:23
I Trondheim bytter de ikke ruter før de får en fix på dette, noe de ennå ikke hadde fått.
Dette irriterer meg litt kjenner jeg da jeg hadde tenkt å legge film på rutene. Dette ville de jo ikke dekke ved bytte ( :-\)
Har byttet en gang før begge fremre vinduene, når problemet oppstod igjen, så fikk jeg beskjed om at de avventet på å få en fix. Dette var for noen uker siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA