Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av frekri, fredag 07. februar 2014, klokken 00:34

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Milzit på fredag 07. februar 2014, klokken 14:38
Enig, tull å flytte dette...jeg leser også kun her..

Er da ingen som hindrer deg i å følge med på det litt generelle som fåregår i (elbil)verden? Skjønner at det kanskje ikke er så interessant å følge med i alle delforum for biler man ikke har noen interesse for, men det generelle elbilpratet (altså det som omhandler politikk, elbiler i media osv) fortjener absolutt et bredere publikum enn bare Teslaeiere og -tilgengere. I tillegg er slike generelle diskusjoner strengt tatt Off-topic i Tesla-delforumene, så det er helt på sin plass å flytte dem synes nå jeg.

Misforstå meg riktig; jeg vet at det er stor aktivitet av mange interesserte, engasjerte og kunnskapsrike medlemmer i Tesla-delen, men det finnes tross at en stor medlemsmasse som ikke følger med i Tesla-forumet av samme årsaker som du og andre ikke følger med i andre deler. ;)

Hvis du som Tesla-eier føler deg såpass hevet over andre at "de får værsågod komme til deg" så får det stå for din regning. Jeg synes bare det virker blærete.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

frosken


DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Carl Anton Stenling

Sitat fra: BMW850 på fredag 07. februar 2014, klokken 12:32
Feil! Det debattprogrammet der handlet egentlig utelukkende om Tesla vil nå jeg si  :P

Merkelig at man kan ha så forskjellig oppfatning!

Dette var NRKs innledning til programmet:

"Elbilene topper salgsstatistikken, fyller opp kollektivfeltene, parkerer gratis, og slipper unna hundretusener i avgifter. Men er de egentlig så miljøvennlige?"

Tesla har definitivt aktualisert debatten, men det er f.eks. en liten andel Teslaer i de "fulle kollektivfeltene". Faktisk handlet innleggene i programmet også om det litt bredere perspektivet rundt hybridbiler.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 07. februar 2014, klokken 14:35
Moderator! Denne tråden må flyttes til kategorien Diverse/elbil.no og elbilforumets nettsider
Der skal alt om elbilforumet diskuteres ;D ;D ;D

Uffda, de 3 smilefjesene betydde at jeg bare forsøkte å være morsom - ikke at jeg ville at det skulle skje :P Ironi er farlige saker sjøl på en fredag ettermiddag.
St.Hanshaugen

Carl Anton Stenling

Sitat fra: SK901 på fredag 07. februar 2014, klokken 01:18
... resten av Elbil er ikke interessant for meg. Går nok glipp av noe, men interessen for andre elbiler er ikke til stedet for min del. Om interessen er stor nok, kan muligens noen ta initiativet å opprette dedikert norsk TMS forum.

Dette var da svært til snever innstilling! Grunnen til at du i det hele tatt kan kjøpe Tesla S til en overkommelig pris er jo at andre elbileiere har jobbet sammen om rammevilkår uavhengig av hvilken biltype de kjører. Det hadde nok blitt temmelig vanskelig å få til disse rammevilkårene hvis de bare skulle arbeides frem for Tesla S!

Så er det jo slik at noe elbilstoff er svært spesifikt for en enkelt elbilmodell og dette er naturlig nok av stor interesse når man er nybakt eller potensiell eier. Etterhvert hever man jo forhåpentligvis blikket noe ...

For øvrig skal man merke seg at vi som eier en annen elbil har vært aktive i medias nettdebatter for å forsvare Tesla. Da kan vi tale Teslas sak og samtidig oppgi at vi ikke eier bilen. Det gir bedre troverdighet. Felles støtte i elbilmiljøet har stor verdi - splittelse er det bare fossilmiljøene som tjener på.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

aalbork

Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Ioniq 5 RWD 2021
Bil nr.2 - VW Caravelle 2006 7-seter når alle 6 skal på tur eller båten skal transporteres
Tidl Leaf Tekna 2015
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

laumb

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 07. februar 2014, klokken 17:57
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 07. februar 2014, klokken 14:35
Moderator! Denne tråden må flyttes til kategorien Diverse/elbil.no og elbilforumets nettsider
Der skal alt om elbilforumet diskuteres ;D ;D ;D

Uffda, de 3 smilefjesene betydde at jeg bare forsøkte å være morsom - ikke at jeg ville at det skulle skje :P Ironi er farlige saker sjøl på en fredag ettermiddag.


Spesielt farlig når andre er enig.  :o

Amoss

Sitat fra: laumb på fredag 07. februar 2014, klokken 19:17
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 07. februar 2014, klokken 17:57
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 07. februar 2014, klokken 14:35
Moderator! Denne tråden må flyttes til kategorien Diverse/elbil.no og elbilforumets nettsider
Der skal alt om elbilforumet diskuteres ;D ;D ;D

Uffda, de 3 smilefjesene betydde at jeg bare forsøkte å være morsom - ikke at jeg ville at det skulle skje :P Ironi er farlige saker sjøl på en fredag ettermiddag.


Spesielt farlig når andre er enig.  :o

Teknisk sett var vel flytting helt korrekt, for begge trådene, skal ikke diskutere det :)
Men ble forslaget som ble nevnt tidligere i denne tråden vurdert seriøst?

Sitat fra: Henning76 på fredag 07. februar 2014, klokken 10:04
Det blir jo opprettet en "redirect-tråd" i det "gamle" forumet tråden lå i, da. En mellomløsning hadde kanskje vært om disse kunne festes på toppen i noen dager - ihvertfall de mest høyaktuelle temaene (slik som debatten på NRK).

Ja, tråden hører hjemme der den ble flyttet, men den var av spesiell interesse i Model S forumet da debatten var initialisert av Spetalens "angrep" på nettopp denne bilen. Så lenge den lå på MS forumet engasjerte den veldig, men døde kjapt ut etter å ha blitt flyttet. Forslaget over kan i en periode holde den "varm" etter flytting, og så kan den slippes ned når debatten har kjølnet.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA