Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aksjon på e-up

Startet av tlauri, onsdag 05. februar 2014, klokken 08:42

« forrige - neste »

tlauri

Fikk idag beskjed fra Sulland da jeg var innom i annet ærend om at det var to aksjoner som skulle utføres på e-upen min, det første var noen connectorer på batteriene som skal byttes ut pga dårlig legering.
Det andre som skal byttes er hele batteripakken av ukjent årsak.

Bilen fungerer 100% og har ingen feil så det er jo kjempeflott av Sulland/VW å være føre var :)
Noen andre som har fått utført denne aksjonen?
Deler til min er ventet å komme i Mars.

grrowl74

HELE batteripakken? Hørtes dramatisk ut. Ikke hørt noe om dette, nei. Når fikk du bilen?

Hyperstress

Hovedbatteriet er ikke det lille fremme, nei. Så om det er dette du mener, så er det 12v batteriet i så fall. Hovedbatteriet er flere hundre kilo, ligger i gulvet og koster flere titalls tusen kroner. Så om det skal byttes så høres det ganske drastisk ut. Men hvem vet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tlauri

Det er hovedbatteriet i gulvet som skal byttes, det fungerer 100% men det var visst noe med legering på kontakter i batteripakken å.

Hyperstress


Sitat fra: tlauri på onsdag 05. februar 2014, klokken 11:26
Det er hovedbatteriet i gulvet som skal byttes, det fungerer 100% men det var visst noe med legering på kontakter i batteripakken å.

Wow. Får håpe det ikke gjelder hele flåten.. :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Taz79

oj.. intressant att veta mer om detta om det går att ta reda på? Jag får förhoppningsvis min e-up godkänd som tjänstebil under nästa vecka om allt går som det skall. Hade varit intressant om få reda på såna här saker.. Servicebulletiner tror jag det heter på Svenska. Jag skall kolla med min säljare när han kommer tillbaka till jobbet nästa vecka (semester).
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

Coolio

Det er batteripakken og noen skruer i sentralelektronikken som skal skiftes men pga foreløpig delemangel er det ikke blitt utført noen slike, skruene som skal skiftes påvirker ikke bilen på noen måte man kan gi verkstedet uriktige måletall ved en eventuell diagnosemåling.

Elmo

Sitat fra: mortenfl på tirsdag 11. februar 2014, klokken 11:10
Det er batteripakken og noen skruer i sentralelektronikken som skal skiftes men pga foreløpig delemangel er det ikke blitt utført noen slike, skruene som skal skiftes påvirker ikke bilen på noen måte man kan gi verkstedet uriktige måletall ved en eventuell diagnosemåling.

Akkurat det fikk vi beskjed om.  Kalles "Oppgradering 93A4 0099 VW3".
Vår er inne nå.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

MikkeBoomBoom

Min har vært inne to ganger nå:

De ville se på problemet med vindusviskere, blinklys og kupelys som slutter å fungere. Begynner å fungere igjen om jeg bruker spylervæske. Skulle fikses med en programvareoppdatering.

I tillegg så lyste det rødt på kladden som betyr at den er overopphetet.. i null grader etter å ha stått i kontakten ett nanosekund.

Alt skulle visst løses med programvareoppdateringen.. som kommer om et par uker.

Coolio

Når det gjelder HELE batteripakken er det kun 20 biler levert i norge som dette gjelder, så ingen grunn til panikk. Eier av disse blir informert.

Elmo

Sitat fra: mortenfl på fredag 28. februar 2014, klokken 10:12
Når det gjelder HELE batteripakken er det kun 20 biler levert i norge som dette gjelder, så ingen grunn til panikk. Eier av disse blir informert.

Beklager, jeg var litt upresis (eller leste mortenfl litt feil).
Det er BARE skruene som skal skiftes på vår bil, og som altså kalles "Oppgradering 93A4 0099 VW3".
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

harald45

Fikk  inkalling  til Møllerbil  i Ålesund  ,   dei  sa at  det  var noen  deler  vedr. diagnostikk   som  måtte  byttes / oppgraderes

Elmo

Sitat fra: harald45 på lørdag 01. mars 2014, klokken 19:56
Fikk  inkalling  til Møllerbil  i Ålesund  ,   dei  sa at  det  var noen  deler  vedr. diagnostikk   som  måtte  byttes / oppgraderes

Ja, det er de skruene vi snakker om:
Sitat fra: mortenfl på tirsdag 11. februar 2014, klokken 11:10
Det er batteripakken og noen skruer i sentralelektronikken som skal skiftes men pga foreløpig delemangel er det ikke blitt utført noen slike, skruene som skal skiftes påvirker ikke bilen på noen måte man kan gi verkstedet uriktige måletall ved en eventuell diagnosemåling.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tlauri

Forhandleren min har fått inn hele batterikassen med alt innhold, det eneste som mangler før jeg får time er de berømte skruene. En ansatt hos Sulland sjekket pris på pakken med alt innhold og det var snakk om 178.000kr.
Dette er nok en fiktiv pris i Møller sitt system vil jeg tro. Får nok byttet batteriene iløpet av Mars.

tlauri

Dette er oppgraderingen som skal gjøres på min, ny komplett batteripakke pluss skruer/kontakter. Koder hos møller er: 93A3 0099 VWA Og
93A4 0099 VW3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA