Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Thor2014

Kjøre bilen uten fob er vel tiltenkt nødløsning.
Noe annet blir upraktisk som en allerede har erfart.

tho

Blir rimelig mye styr med det passordet jeg har satt på myTesla vertfall. Må fram med lastpass :D
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

OddB

Har kjørt EN tur på butikken kun med mobil, bare for å teste.(gangavstand)
Det blir med den turen.
Å dra på langtur uten nøkkel og kun stole på mobil og 3G, OG måtte taste koder hver gang bilen står i P grenser jo til id*oti
:o :o :o

:P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Samme her. Kjørte en av de ansatte hjem i går, etter endt arbeidsøkt.

Kan være kjekt for flytte bilen litt når fruen har FOB og ikke er tilstede.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Det har skjedd noe snodig med forbruk/rekkeviddeberegningene. Først falt makslading fra 394tkm til drøye 370, og nå har jeg kjørt 69km, brukt 13kwh med snitt 187wh/km. Den grønne marken har samtidig minket fra 100% til 80%. Hvis 20% tilsvarer 13kwh er 100% ca 65kwh, så må man vel legge på 5kwh "reserve". 70kwh totalt.

Sikkert bare endring i beregning og visning, men framstår som meningsløst for min del da det fungerte svært godt slik det var.

Øggen

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. september 2014, klokken 18:10
Det har skjedd noe snodig med forbruk/rekkeviddeberegningene. Først falt makslading fra 394tkm til drøye 370, og nå har jeg kjørt 69km, brukt 13kwh med snitt 187wh/km. Den grønne marken har samtidig minket fra 100% til 80%. Hvis 20% tilsvarer 13kwh er 100% ca 65kwh, så må man vel legge på 5kwh "reserve". 70kwh totalt.

Sikkert bare endring i beregning og visning, men framstår som meningsløst for min del da det fungerte svært godt slik det var.

Enig med siste taler.  Får ikke full regen heller lengre. Forbruk har økt og akseleratorpedalen er annerledes.

Muffinman

#756
Reagerte også på overraskende lite regen ved slipp av pedalen på flat vei. Men har inntrykk av at jeg får mer i nedoverbakke, og observerte også at regen øker i det jeg starter på svinger. Noterte meg at når bilen rapporterte 40kwh brukt hadde det minket ca. 58% på den grønne marken. Og forbruket i kveld over ca. 29 mil på en strekning jeg kjører ofte endte på 185wh/km med R2 på 19" og knappe 50 psi. Forholdene var helt glimrende; vindstille og stort sett helt tørre veier. Dette forbruket greide jeg fint med 21" hjulene under dårligere forhold med gammel sw, og husker at jeg glatt kjørte et stykke under 170wh med disse dekkene i minusgrader på denne strekningen i forrige vinter. Hva er motivasjonen bak denne endringen? Skremme folk til å beregne bedre marginer?

Og når jeg koblet til 32A stikket på hotellet hvor jeg har ladet utallige ganger før var ladingen satt til 16A. Bilen har alltid husket innstillingen på 32A tidligere. Dette skjer på jobb også; her stiller lading seg tilbake fra 25 til 16A om ladingen stoppes og startes via app eller VT, eller om man bruker scheduled charging.

Torpedo Ted

Sitat fra: Muffinman på søndag 28. september 2014, klokken 21:48
Mitt svar på det problemet var å slå av automatisk låsing. Tør aldri bruke det igjen. Mobilen lå inne i bilen sammen med nøkkelen. Uansett er vel ikke opplåsing via app noe å satse på i disse dager siden 3g visstnok er litt ustabilt.
Min har aldri låst seg hvis det er en nøkkel i bilen.

Opplevde flere ganger at automatisk låsing "ikke virket", før jeg til slutt skjønte at grunnen var at det lå en bukse i bilen med den andre nøkkelen i.

Men dette forutsetter jo at nøkkelen er "innen rekkevidde", og det skal jo ikke mye til for å blokkere den. Har jeg telefonen i samme lomme som mobiltelefonen eller kortholderen (av metall), så får jeg ofte beskjed om at nøkkelen ikke er innen rekkvidde, selv om jeg sitter i setet.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på søndag 28. september 2014, klokken 13:34
Kom kartoppdatering hos meg mens jeg holdt på å montere vinterhjul/35w i hovedlyktene. De blir testet på et sted de gamle kartene var feil i morgen.
Kartene har ikke fått med seg at bomstasjonen ved Krifast som ble lagt ned for nesten to år siden  er erstattet av en rundkjøring. Får teste litt på flere steder senere i uka. Skal gjennom en håndfull tunneler som ikke var med på de gamle kartene.

krister461

Finnes det noen måte å sjekke om kartet er oppdatert på?

Mistenker at fruen har klikket bort meldingen... ;-)

GBZ

Har dårlig Wi-Fi forhold utenfor huset. Er det andre muligheter for å sjekke om man har mulighet til å få 6.0?

Brede

Sitat fra: GBZ på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:25
Har dårlig Wi-Fi forhold utenfor huset. Er det andre muligheter for å sjekke om man har mulighet til å få 6.0?

Det eneste du kan gjøre er å sørge for at bilen enten har WiFi eller 3G, så er det bare å smøre på med tålmodighet.  ;)

Philippo10

Får sette opp en Wifi forsterker
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Havebigfun

Min bil har wifi hjemme men 6.0 kom for en uke siden over 3G mens den sto parkert 500 km unna hjemmet.
Sålenge du har 3G er det ikke noe problem.
Det tar uansett tid før alle får- på den måten begrenser Tesla eventuelle problemer som dukker opp under utrullingen.

Tuxedo

Kan avkrefte at kartoppdatering kun kommer over wifi.  På jobb står bilen på 3g, og når jeg skulle hjem i dag stod det gratulasjonsmelding om at kartene var oppdatert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA