Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 27. september 2014, klokken 13:02
Noen som har fått kartoppdatering??
Blir de lastet ned ved første anledning når en er koblet til wifi, eller "en eller annen gang i fremtiden"?. Jeg må gjøre en liten innsats for å få bilen koblet til wifi, så da er det litt kjipt at kartoppdateringer ikke har blitt lastet ned nå selv etter 3 wifi-netter!
En eller annen gang i fremtiden, ja.  Jeg har bilen koblet til wifi hver kveld/natt, og har ennå ikke fått kartoppdatering.

Ebbe

#736
Jeg fikk det i natt! Men får å være ærlig ser jeg ikke noe forandringer enda. Men heller ikke kjørt mange km i dag da! Sto en melding i bilen i morges om at kartdata var oppdatert!
P39240

sabb61

Sitat fra: Ebbe på lørdag 27. september 2014, klokken 18:30
Jeg fikk det i natt! Men får å være ærlig ser jeg ikke noe forandringer enda. Men heller ikke kjørt mange km i dag da! Sto en melding i bilen i morges om at kartdata var oppdatert!

Dere snakker om oppdateringer, jeg for min del hadde vært glad om jeg kunne fått beholdt de gamle kartene etter oppdatering til v6. Etter oppdateringen til v6 den 16 sept. har mine offline kart vært borte. Har hatt kontakt med Tesla flere ganger, men ingenting skjer.
Tesla Model S85. Vin: P24272

Karkris

Nå finner jeg firmaer på kartet. Har det vært slik lenge?
"Navigate to Pizza" og navven finner nærmeste pizzarestaurant.
Tesla Model S 85, hvit, Namsos

Car-El

Heletiden. Så fremst at det er skrevet noe i Google så kan det søkes på.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

asa

Sitat fra: drinden på fredag 26. september 2014, klokken 12:57
Sitat fra: cra på fredag 26. september 2014, klokken 11:04
Jeg har i alle fall ikke inntrykk av at 3G-problematikken har blitt noe bedre.  :-\

Støtter den. Må restarte skjermen minst like ofte som før.

Nå etter SW6 må jeg også stadig restarte skjemen. Den låser seg, noe som også medfører at jeg ikke får kontakt med bilen med appen. Håper det kommer en fix på dette før det blir skikkelig kaldt, og prewarming blir et must. Hadde ikke dette problemet tidligere.

Muffinman

Kom kartoppdatering hos meg mens jeg holdt på å montere vinterhjul/35w i hovedlyktene. De blir testet på et sted de gamle kartene var feil i morgen.

arnljon

Hvordan ser man at man har fått kartoppdatering? Eget releasenummer?
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Muffinman


Baldrian

OBS! OBS! Hvis du kjører bilen med mobil-app i stedet for nøkkel.  Prøvde det i går og det fungerte OK, men du må oppgi Tesla-passordet hver gang du starter, og det gjelder også hvis du stopper og setter bilen i 'park'.  Måtte gjennom to bommer på en setervei, som må åpnes og lukkes manuelt, og det ble mye tasting av passord for hver passering.  Men siste gang lukket jeg igjen bildøren av gammel vane, og vips så låste bilen seg (tok bare noen sekunder før håndtakene var trukket helt inn), og der stod jeg ute på landet med mobiltelefonen innelåst i bilen og uten nøkkel. Var ganske forbanna på meg selv, men etter en stund kom det heldigvis en bil forbi som hadde mobiltelefon jeg fikk låne.  Ringte til Tesla og de åpnet bilen for meg i løpet av kort tid. Bra service, men lærdommen er altså og ha mobilen i lommen hvis du går ut av bilen for en kort stund.

petersv

Så det er faktisk mulig å låse seg ut av en Tesla og  ;D

Fordelen er at du kan ringe noen for å åpne den igjen da, prøv det med en VW.

Muffinman

Min bil har låst nøkkelen inne - automatisk, lenge før det gikk an å starte den fra appen.  Det gjør ikke en VW...

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 28. september 2014, klokken 21:38
Min bil har låst nøkkelen inne - automatisk, lenge før det gikk an å starte den fra appen.  Det gjør ikke en VW...

Ser ikke problemet, appen har jo kunnet åpne bildørene dag én, det kan helle ikke en VW ;)

Poenget er vel heller at man klarer det meste hvis man glemmer seg, men det er mye mindre sannsynlig med en Tesla.

Muffinman

#748
Mitt svar på det problemet var å slå av automatisk låsing. Tør aldri bruke det igjen. Mobilen lå inne i bilen sammen med nøkkelen. Uansett er vel ikke opplåsing via app noe å satse på i disse dager siden 3g visstnok er litt ustabilt.

Hyperstress

Ja, det var også tidligere mulig å låse inne både mobil og FOB, kjenner "noen" som gjorde nettopp det :)
Før en ringer Tesla kan en heller laste ned appen på en annen mobil og deretter åpne bilen :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA