Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Det er noe rart med Oslo ang 3g. Hver gang jeg er innom Oslo, så må jeg resette bilen opptil 2 ganger. Ellers går det mnds vis før det er nødvendig.

espenf

Vet ikke om det er "common knowledge", men tidlige biler som hadde 12 V problemer blir holdt igjen på versjon 5.9 til 12 V batteriet er byttet. Fikk vite dette i dag når jeg klaget på problemer med skjerm/3g/gps. Fikk time til bytte av batteri + oppgradering den 30. sept.

cairnz

Sitat fra: bjoris på mandag 15. september 2014, klokken 12:22
Fikk mld i bilen i dg tidlig om at oppdatering er klar.

Hvordan er det med appen, får den automatiks opp nye valg når du har lastet 6.0 i bilen?
Ja.
Elbilist

Hyperstress

Er start via mobil avhengig av 3G, eller funker det via BT også?
Om det er avhengig av 3G så er det ikke akkurat noen god ide å la FOBen ligge hjemme for tiden :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

eDooku

Start via mobil krever 2G/3G/4G (både for fonen og bilen) + Bluetooth-kobling til bilen for å virke. Det skal ikke være enkelt, er jo ment som en reserveløsning.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Bjoris

Sitat fra: ew på mandag 15. september 2014, klokken 14:21
Start via mobil krever 2G/3G/4G (både for fonen og bilen) + Bluetooth-kobling til bilen for å virke. Det skal ikke være enkelt, er jo ment som en reserveløsning.
Aisann, om jeg da ikke finner nøkkelen og kjører på fjellet med mobilen som start blir jeg stående altså! Jeg parkerer i en underjordisk garasje på fjellet i ett leilighetskompleks og der er ikke 3G...

Sveinung1954

Til dere som har fått v.6.0: Kan dere bekrefte at mediespilleren fortsatt henter album cover bilde fra nettet, og ikke tagene i filene?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Knut Øygard

Sitat fra: espenf på mandag 15. september 2014, klokken 13:16
Vet ikke om det er "common knowledge", men tidlige biler som hadde 12 V problemer blir holdt igjen på versjon 5.9 til 12 V batteriet er byttet. Fikk vite dette i dag når jeg klaget på problemer med skjerm/3g/gps. Fikk time til bytte av batteri + oppgradering den 30. sept.

Javel?
Jeg hadde mange dype utladinger av 12V-batteriet i starten(fikk bilen i slutten av sept 2013). Aldri helt dødt men ofte "12V battery Power low"-melding. Jeg ba dem sjekke helsa på 12V-batteriet spesielt på service i sommer. Svaret jeg fikk var at sjekk av batteri var standardpunkt i servicelista, så de skrev ikke opp dette som eget punkt. Det ble heller ikke byttet.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

akseln

Sitat fra: bjoris på mandag 15. september 2014, klokken 14:59
Aisann, om jeg da ikke finner nøkkelen og kjører på fjellet med mobilen som start blir jeg stående altså! Jeg parkerer i en underjordisk garasje på fjellet i ett leilighetskompleks og der er ikke 3G...

Bruk følgende regel: HVIS jeg starter bilen med mobilen OG jeg skal på fjellet SÅ parkerer jeg ute :-)


jazzwheel

Så det er altså ingen blåtann eller annen kobling som backup hvis man kun bruker telefonen?

rene

Jeg ville vel heller sagt at å bruke telefonen ER backup. Kan du ikke bare ta med deg nøkkelen som vanlig, og bruke telefonen den gangen du av en eller annen syk grunn har glemt den?

jazzwheel

Jeg føler det er litt som med BankID på mobil. Det er en fin erstatning for brikken og ikke bare en backup. Jeg ser ingen grunn til å gå rundt med en egen dings i lomma hvis jeg kan slippe.

Avh

Sitat fra: rene på mandag 15. september 2014, klokken 19:20
Jeg ville vel heller sagt at å bruke telefonen ER backup. Kan du ikke bare ta med deg nøkkelen som vanlig, og bruke telefonen den gangen du av en eller annen syk grunn har glemt den?

+1
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

svimtapp

Noen som vet om kartene i navigasjonen har blitt bedre? Eller må man fortsatt forvente at den forsøker å sende en ut på fergeturer i stedet for tunneler? Vår påstod hardnakket i sommer at Lærdalstunnel var et så dårlig alternativ at vi heller burde satse på omveien rundt.

OleJA

Sitat fra: svimtapp på mandag 15. september 2014, klokken 20:02
Noen som vet om kartene i navigasjonen har blitt bedre? Eller må man fortsatt forvente at den forsøker å sende en ut på fergeturer i stedet for tunneler? Vår påstod hardnakket i sommer at Lærdalstunnel var et så dårlig alternativ at vi heller burde satse på omveien rundt.
De har ihvertfall blitt oppdatert, slik at en del nye veier har kommet med. Om navigatoren har blitt mer intelligent, dvs mindre idiot, har jeg ikke merket noe til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA