Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

OleJA

FW 6.0 har en 'Always connected' opsjon under 'power settings' som er ganske kjekk - Mye raskere å få kontakt med bilen via Mobile App, samtidig som selve bilen fremdeles 'sover'. Bortsett fra akkurat nå da som jeg ikke får kontakt i det hele tatt med oppdatert Androide App.
Ellers så er vel hele releasen ganske skuffende for mitt vedkommende. Kalenderen App'en kommer laaaangt ned på listen over ting jeg hadde ønsket meg.

Mao

Da var 6.0 installert (1.65.11) etter å ha ventet de berømte to "Tesla-ukene"  :D
Geostyrt luftfjæring setter jeg veldig stor pris på, og nattfunksjon på Energy Save er blant forbedringene som høres fornuftig ut. Kalender skulle jeg vel klart meg foruten, da hadde jeg satt mye større pris på forbedret brukergrensesnitt på DAB-radioen (hvor vanskelig kan det egentlig være???).
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Olatho

Jeg gjetter (håper?) egentlig at dette er 6.0 fordi det er gjort store endringer lengre ned i systemet.
At de store endringene kommer med 6.1, fordi de feks har klargjort for 3. parts utvikling av apps eller noe sånt.

Thor2014

Har wifi prioritet, eller er det hipp som happ?
Vil den laste ned i dvale?

Øggen

Sitat fra: P85TMS på torsdag 11. september 2014, klokken 19:52
Minner om denne: https://twitter.com/elonmusk/status/432629198662807553
v6.0 er en vits. Hvorfor dette ikke heter 5.15 er for meg en gåte.

Enig. Med "awesome" trodde jeg virkelig det hadde vært litt mere. Hvor mye klarer de per dag?? Tross alt nesten ett år siden det var snakk om 6.0. Mye kom vel i 5.9 men likevel.
Men som sagt, er jeg happy med den ene feature'n jeg trenger og det faktum at bilen i det hele lar seg oppdatere. Kan vel ikke sies om så mange andre biler. Håper ikke dette blir oppfattet grinete

Mao

SitatHar wifi prioritet, eller er det hipp som happ?

Har hatt bilen i over ett år og frem til i dag ikke klart å koble opp mot wifi (uten at jeg har giddet gjøre noe mer med det ettersom 3G har fungert helt utmerket). Men rett etter installasjon av 6.0 oppdaget jeg at bilen automatisk hadde klart å koble opp mot wifi hjemme, og det er vel neppe tilfeldig. Så jeg tipper 6.0 inneholder noen forbedringer mht wifi-oppkobling :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

mariowing

Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 17:37
trafikkbasert navigasjon er vel også rimelig irrelevant for de fleste i Norge. (Det er vel ikke mange veier med google-trafikkinformasjon ?)

Du kan sjekke maps.google.no og skru på trafikk så ser du hvilken informasjon som er tilgjengelig. Og nå som 6 000 TMS får dette i Norge så blir det plutselig enda mer innrapportert trafikk. Den som mottar informasjon sender også informasjon. Kan jo bli litt "artig" å se om det fører til at trafikken innover fra Asker til Oslo om morgenen nå vil rapporteres som mindre...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Torpedo Ted

Sitat fra: Zneip på torsdag 11. september 2014, klokken 14:09
Å få v6.0 på bilen vil ikke endre måten appen på telefonen er laget. Jeg konstaterer bare at appen ikke ligger i varslingssenteret - ergo ikke er forberedt for push-varsler.
Jo, jeg er 90% sikker på at den gjør en sjekk av SW, og hvis den er 6.0 aktiverer den push.
Se her hvis du ikke tror meg: registerForRemoteNotificationTypes

Sitat fra: SK901 på torsdag 11. september 2014, klokken 17:52
Kan ikke Tesla legge til noen funksjoner fra SpaceX i tillegg? Virker som svært mange forventer vannvittige forbedringer i hver eneste update.

For min del er jeg glad noen faktisk oppdaterer bilen. Det gjorde de ikke på min forrige ihvertfall.

Greit nok at vi ikke kan forvente alle mulige nye funksjoner, men det er da virkelig ikke for mye å be om at de fikser opp en helt elendig mediaspiller, slik at den støtter de mest simple funksjoner?

Er det noen med 6.0 som kan bekrefte at det ikke er gjort noe som helst med mediespilleren? Den støtter fortsatt ikke tegn i filnavn, viser ikke cover art fra tag, viser ikke ID3 om du velger sanger ved å browse til katalog?

Tuxedo

Sitat fra: mariowing på torsdag 11. september 2014, klokken 20:44
Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 17:37
trafikkbasert navigasjon er vel også rimelig irrelevant for de fleste i Norge. (Det er vel ikke mange veier med google-trafikkinformasjon ?)

Du kan sjekke maps.google.no og skru på trafikk så ser du hvilken informasjon som er tilgjengelig. Og nå som 6 000 TMS får dette i Norge så blir det plutselig enda mer innrapportert trafikk. Den som mottar informasjon sender også informasjon. Kan jo bli litt "artig" å se om det fører til at trafikken innover fra Asker til Oslo om morgenen nå vil rapporteres som mindre...
Google traffic har vel bilen hatt hele tiden (det er bare navi som ikke har tatt hensyn til den).  Tror ikke 6.0 vil ha noen betydning for hvordan Google rapporterer trafikken.

hhartes

Noen som har skjønt poenget med å gi bilen et navn. Kun for de som har en armada med biler å holde styr på?

Har testet ut høydestyring. Kjekk sak. Kobler inn et stykke før der man aktiverer første gang eneste. Dermed heiser den seg også om jeg bare kjører forbi krysset den var satt opp på (selv om jeg trykket 30 inn på den nye veien). Den tar selvsagt heller ikke hensyn til om man kjører inn eller ut av stedet man ønsker heving. Ikke et stort problem, må bare raskt opp i 60, men ville det vært smart med litt mer presis og retningsbestemt aktivering?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Anew

Sitat fra: Olatho på torsdag 11. september 2014, klokken 19:58
Jeg gjetter (håper?) egentlig at dette er 6.0 fordi det er gjort store endringer lengre ned i systemet.
Det er dette jeg håper mest på. Det har blitt introdusert mye ustabilitet med de siste versjonene, og jeg kjenner at tålmodigheten min for å drive å resette bilen i tide og utide er rimelig tynnslitt.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Thor2014

Sitat fra: hhartes på torsdag 11. september 2014, klokken 21:50
Noen som har skjønt poenget med å gi bilen et navn.

Det går vel ikke lengre?

mariowing

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 11. september 2014, klokken 21:40
Sitat fra: mariowing på torsdag 11. september 2014, klokken 20:44
Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 17:37
trafikkbasert navigasjon er vel også rimelig irrelevant for de fleste i Norge. (Det er vel ikke mange veier med google-trafikkinformasjon ?)

Du kan sjekke maps.google.no og skru på trafikk så ser du hvilken informasjon som er tilgjengelig. Og nå som 6 000 TMS får dette i Norge så blir det plutselig enda mer innrapportert trafikk. Den som mottar informasjon sender også informasjon. Kan jo bli litt "artig" å se om det fører til at trafikken innover fra Asker til Oslo om morgenen nå vil rapporteres som mindre...
Google traffic har vel bilen hatt hele tiden (det er bare navi som ikke har tatt hensyn til den).  Tror ikke 6.0 vil ha noen betydning for hvordan Google rapporterer trafikken.

Ok, jeg har ikke bilen (enda) så jeg bare gjettet jeg... Det sto noe i release notes om at bilen nå ville dele hastighet og retning med en tredjepart men det kan jo hende at den alltid har gjort. Og hvis den ikke har gjort det så kan den uansett ha vist trafikken.

Hovedpoenget mitt var uansett at Google har trafikkinformasjon på svært mange veier og det jeg har sett av den (på pc'en) så er den også ganske "nøyaktig".
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Torpedo Ted

Sitat fra: mariowing på torsdag 11. september 2014, klokken 23:24
Ok, jeg har ikke bilen (enda) så jeg bare gjettet jeg... Det sto noe i release notes om at bilen nå ville dele hastighet og retning med en tredjepart men det kan jo hende at den alltid har gjort. Og hvis den ikke har gjort det så kan den uansett ha vist trafikken.

Hovedpoenget mitt var uansett at Google har trafikkinformasjon på svært mange veier og det jeg har sett av den (på pc'en) så er den også ganske "nøyaktig".

Google bruker så vidt jeg vet Android-telefoner til å finne ut hvor det er kø. Det er vel ganske begrenset hvor mange som har på den sporingsfunksjonen, så at nå alle Teslaer selv vil rapportere helt nøyaktig info vil vel føre til enda mer nøyaktig info om kø.

Spesielt på mindre køer opplever jeg at den er helt feil. Både at det er kø steder det vises med grønt, og at det er vises rødt på steder det overhode ikke er kø.

mariowing

#374
"Alle" Android telefoner rapporterer dette default (lokasjon og bevegelse) trodde jeg, men mulig at det ikke er slik. Hvis du bruker Google Maps  på iPhone så rapporterer du. Bruker du Waze (som ble kjøpt opp av Google) så rapporterer du. Kan jo også hende at de har noen avtaler med andre leverandører (Garmin, TomTom) om datautveksling men det vet jeg ikke. Men som du (og jeg) skriver; med sw 6.0 rapporter "alle" Teslaer også så nøyaktigheten vil nok øke fremover.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA