Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

dagens elbiltur :)

Startet av svingen, fredag 31. januar 2014, klokken 23:32

« forrige - neste »

svingen

dagens elbil tur ;)
var planleggings dag i barnehagen så besøkte søstera som hadde fri i dag (så ble full bil med akerbrett klær/spader/ski/liggeunder lag + lever dama som skulle på jobb på fornebu turen var på ca 11 mil)
fikk kun ladet på 5a siden søstera mi ikke ville ha en kabel inn viduet pga ble kaldt og vi skulle ut og ake osv...så ladet på 5a i gangen (felles greier tenkte det var 10a og ikke særlig populert og ta den var noe alarm system på den osv)
hagan nittedal->hegedal (asker) via fornebu 51% lade ca 4 timer på 5a 62%
hagan nittedal->ikea slependen (via risenga svømmehall asker) 37%  ladet til 60% på ca 1 time og 30 min var fint med litt strøm :)
ikea slepende->fornebu 49% og spør dama om hvor mye hun somregel bruker hjemm? får da svar ca halvparten....forklarer vi har nå 49% igjen og spør om det vil gå,det vet jeg ikke har aldri sett så mye på det der er jo en grunn til jeg lader den full på jobb....(noe oppgitt)
fornebu->hagan nittedal 16% (hjemme)
Fikk først "vanlig" att man må "fylll" på drivstoff og da kom det rask komentar fra junior "nå kommer vi til og stoppe mitt på veien pappa!" forklarte att det her går bra kan kjører lenge på det her bilen vil gå seinere før den vil stoppe (skilpada) sa det går og kjører flere km  på det og, har du noe gang sett en elbil som står i veikanten? nei det er stort set bensinbiler som stopper sa jeg,dama kom da med rask kommentar "ja det er vel hvis man kjører i +20 og flatt teren og aleine i bilen og ikke kom med slik vranglære om bensinbiler" så mista vi en strekk til og lampa starta og blinke fort,heldighvis ingen som la merke til det og sa pent lite om det selv...var da kun 500 meter igjen.
skulle egentlig handle på veien men det ble droppet,kom hjemm og alt gikk bra men kom jo et liten kommentar til "sønnen vår kommer til og få elbil skrek snart  det er en grunn til han maser om og lade bare vi skal ut og kjøre ned på butikken som er 2 km unna"

men det var ikke dårligare enn att dama tok elbilen 40 min senere og kjørte på butikk som er 4 km tur/retur og handlet inn får helga enda bensinbilen sto klar,så er ikke så ille bli (kjekt med 16a i garasjen)

så har vel lært att man skal ikke sløse med strømmen på "lang tur" og man vet aldri om man får ladet osv,hadde backup plan med hurtig lading så ville jo alltid ordnet seg :)

kjørte samme turen får par mnd siden aleine hadde da 20% igjen uten lading tur/retur merker full bil + vinter
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA