Parkeringsur dott enno

Startet av bjorn_2390, ons 29. jan 2014, kl. 10:35

« forrige - neste »

nofuelno

Spam er slettet.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

vegajohn

Jeg har vurdert å skaffe meg en slik.
Hva gjør du hvis du må stå lengre enn max p-tid?
Må du kjøre en tur, eller kan den nullstilles manuelt?
Kan den eventuelt fjernstyres fra app?

nofuelno

Sitat fra: vegajohn på søn 09. feb 2014, kl. 19:45
Hei, da må du kjøre en tur.  Hele vitsen med et parkeringsur er at det ikke skal kunne manipuleres med.
Hvis det var mulig, ville det ikke lenger være bevis for når man parkerte og som parkeringsvakter aksepterte.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Knotten

Sitat fra: vegajohn på søn 09. feb 2014, kl. 19:45

Mente du dette alvorlig?? :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

vegajohn

[/quote]

Vel, jeg hadde vel ikke regnet med at den kunne fjernstyres, men et vanlig parkerings-ur kan man jo stille uten å flytte bilen.
Jeg har fått et par bøter i forbindelse med snarturer i en butikk, hvor jeg glemte å stille parkeringsskiva først. En av gangene traff jeg parkeringsvakten som bekreftet at det eneste de forholdt seg til var parkeringsskiva. Jeg syns det blir for tungvint hvis man må kjøre rundt kvartalet for å nulstille den...

cra

Sitat fra: vegajohn på tor 20. feb 2014, kl. 13:47
Jeg har fått et par bøter i forbindelse med snarturer i en butikk, hvor jeg glemte å stille parkeringsskiva

Bare der har du vel allerede spart inn et slikt ur ved å kjøpe det. :)

Jeg syns det blir for tungvint hvis man må kjøre rundt kvartalet for å nulstille den...

Ja, noen ganger er det tungvindt å følge reglene. ;)  Jeg tipper det er en eller annen form for bevegelsessensor i den, slik at du trolig kan riste den litt (muligens en liten stund?) for å få den til å tro at du har vært ute på en liten runde.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

vegajohn

Jeg tror den styres fra en innebygget GPS-sensor, så jeg tviler på at det er nok å riste litt på den.
Ut fra et tidligere innlegg ser det derimot tu til at den kan styres manuelt og det løser jo problemet.

Når det gjelder å følge reglene tenker jeg som så at når parkeringsvaktene gir meg bot etter ett kvarter fordi jeg glemte å stille skiva, så har jeg ikke dårlig samvittighet for å dytte på skiva etter 2 timer. Det er vel det samme som når en fossilbil-eier kjøper ny billett...? ;)

cra

Sitat fra: vegajohn på tor 20. feb 2014, kl. 15:08
Når det gjelder å følge reglene tenker jeg som så at når parkeringsvaktene gir meg bot etter ett kvarter fordi jeg glemte å stille skiva, så har jeg ikke dårlig samvittighet for å dytte på skiva etter 2 timer. Det er vel det samme som når en fossilbil-eier kjøper ny billett...? ;)

Joda, det er jeg forsåvidt helt enig i. (Kan være lurt å kjøre litt fram og tilbake/til litt annen posisjon i luka i fall vaktene har merket hjulet/lagt en stein på for å avsløre "juks".) Forøvrig skal vel fossilistene også kjøre en runde før de eventuelt parkerer igjen og løser ny billett. Som muttern sier når begge er skyldige: "Han Jon og han Jo er like go'". :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

MindViruz

Jeg fikk en sånn gratis urskive. Den fungerer etter hensikten, bare du husker å dytte på nålen :)

Knotten

Sitat fra: MindViruz på tir 25. feb 2014, kl. 22:04
Jeg fikk en sånn gratis urskive. Den fungerer etter hensikten, bare du husker å dytte på nålen :)

Det er jo HELE POENGET!
Jeg, i likhet med opptil flere andre har en lei tendens til å glemme dette, ikke sant..
I år 2014 bør man være kommet såpass langt at man slipper å HUSKE på sånt..  ::)

El gresstrimmer
El tannbørste..

Knotten

Vel, jeg hadde vel ikke regnet med at den kunne fjernstyres, men et vanlig parkerings-ur kan man jo stille uten å flytte bilen.
Jeg har fått et par bøter i forbindelse med snarturer i en butikk, hvor jeg glemte å stille parkeringsskiva først. En av gangene traff jeg parkeringsvakten som bekreftet at det eneste de forholdt seg til var parkeringsskiva. Jeg syns det blir for tungvint hvis man må kjøre rundt kvartalet for å nulstille den...

For tungvindt å ikke kunne fuske, altså... :-[

Bdw, jeg lurte litt på om kraftig vind kunne få uret til å resette seg, så jeg tok tak under bilen og gynget den alt jeg kunne uten resultat, uret lot seg ikke lure. Noen som har klart dette?
Uret må kanskje beveges vertikalt, ikke horisontalt, som ved gynging?

El gresstrimmer
El tannbørste..

parkeringsur.no

Så hyggelig at noen interesserer  seg for parkeringsurene, vi har fått mange gode tilbakemeldinger  :)

Uret fungerer ved en bevegelsessesnor som oppdager at bilen har stått i ro i 20 sekunder og dermed stiller inn ankomsttidspunkt. I utgangspunktet skal derfor bilen måtte være i bevegelse i 20 sekunder før uret stiller nytt ankomsttispunkt. Men dersom man ønsker å overstyre det tidspunktet uret selv setter finnes det en knapp på innsiden av uret som enkelt kan brukes til å styre ankomsttidspunkt manuelt.

Mvh Benedicte  :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA