Oslo- Sandefjord, på vinterføre?

Startet av el nino, tir 28. jan 2014, kl. 21:54

« forrige - neste »

el nino

Er det noen Leafere som har tatt turen på vinteren? :-\ Jeg tenker på å ta fergen Moss-Horten og så videre mot Tønsberg og Sandefjord. Hvordan er det med hurtiglading på denne strekningen? (Fra Horten til Sandefjord) :o Har en 2012 mod. uten Webasto ;)

frkir

Hurtiglader på Jarlsberg hos Gravdals auto
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Tesla Model Y Performance 2023
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Rio

Sitat fra: el nino på tir 28. jan 2014, kl. 21:54
Er det noen Leafere som har tatt turen på vinteren? :-\ Jeg tenker på å ta fergen Moss-Horten og så videre mot Tønsberg og Sandefjord. Hvordan er det med hurtiglading på denne strekningen? (Fra Horten til Sandefjord) :o Har en 2012 mod. uten Webasto ;)

Jeg ville hurtigladet ved Moss - det er ca halvveis (avhengig av hvor i Oslo du bor).

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

el nino

Rio, hvor i Moss mener du? Ringte til Brennes auto som selger Leaf, men de har ingen hurtiglader enda. Han visste heller ikke om andre hurtigladere i Moss. :'(

Ladefabrikken

Hvis du kjører uten varme klarer du Oslo - Sandefjord  via Moss. Jeg har kjørt den veien mange ganger senest for tre uker siden. Er du litt usikker så kan du hurtiglade hos Ishavsvei skurkene i Moss.
Hurtigladeren finner du på hurtigladerkarte http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

TorC

Jeg kjører jevnlig strekningen, men gidder ikke ta ferja. Det går greit, men det er ikke alltid like greit vinterstid. Jeg holder meg godt under fartsgrensen (mellom 85 og 95 km/t) og uten varme.

Det er hurtigladere i Drammen. På vei inn til Oslo stopper jeg gjerne der. På vei fra Oslo stopper jeg gjerne på IKEA og handler litt mens jeg lader litt. Da holder det som regel helt frem.

Det er også en på Gravdahls auto utenfor Tønsberg, men den er usedvanlig treg.

Problemet ditt kommer i Sandefjord. Der finnes det per idag ingen pålitelige offentlige lademuligheter. Det finnes et ladepunkt ved Park, men der går sikringen i hytt og pine så man må sjekke jevnlig. Og den er dessuten svindyr. (15 kr per time).  De mener at man får strømmen gratis, og bare betaler for parkeringen, og gir dermed ingen garanti for strømmen. Jeg har en liten mistanke om at det ikke vil holde i en konflikt, men det gjelder deg jo lite når du står der uten strøm.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

el nino

Takker for svar og advarsler ;)
Jeg undersøker om jeg kan lade over natten ved et hotell, hvis ikke blir det nok litt for "spennende" å ta turen på vinteren :'(

Rio

Sitat fra: el nino på ons 29. jan 2014, kl. 11:27
Rio, hvor i Moss mener du? Ringte til Brennes auto som selger Leaf, men de har ingen hurtiglader enda. Han visste heller ikke om andre hurtigladere i Moss. :'(

Hei,

Det er hurtigladere fra Ishavsveien på Marché restauranten på E6 rett øst for Moss. Legg merke til at det er en liten "tunnell" under E6 på dette stedet, så du kan kjøre fra den ene til den andre siden uten å kjøre på E6.

Det er 60 km fra Oslo til Moss, som du kan kjøre i normal hastighet, og med varme. Så har du mindre enn 60 km til Sandefjord.

Hvis du ikke har lademulighet kan du hurtiglade på Gravdahl på vei dit, og så tilbake igjen. Det bør holde fint (bruk Google Map til å anslå distansen fra Gravdahl til dit du skal.)

Hurtigladeren hos Gravdahl viser ikke status på hurtigladesiden, men du kan ringe dem for å få bekreftet at den funker.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA