Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen her som skal treffe Elon førskommende lørdag?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:11

« forrige - neste »

thoru

Finner man video av eventen? urlen som var til livefeeden viser ikke opptak

sthsa

Foreslår for neste gang å stille med et TOCN forberedt ekspertpanel og avtale slot'en med Tesla på forhånd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
P16779 / Rød P85 / 19" hjul - med alt minus barneseter og dobbellader..
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

Teslaguten

Fekk ikkje anledning å delta i Oslo, men streaming av seansen funka fint i
39 000'. Skryt til SAS for bra WIFI! ;)
Oppsummering av news ( rekkefølge prioritert av meg):
* Ladeproblem stort sett fiksa, og det er fullt fokus sentralt frå Tesla.
* Model S kjem som 4X4, omtrent samtidig med X!
* Superchargers vil spre seg som ugras i heile Europa, men ingen konkrete stader nemnt i Norge. Kontinuerlig utbygging av nettverket, tippar Gibraltar - Nordkapp i 2015 8).
* Air suspension settings blir driver defined frå update 6.0.
*CHADEMO/kombilader er på veg.
* Setemodifikasjon tilgjengelig på kort sikt, vil kunne utførast på eksisterande    seter. På lengre sikt vil nok ulike seter bli options.
* Garantiforvirring, Elon bruker 4 år da dette er US standard. I Norge er vi uansett dekka av Forbrukerloven, altså 5 år.
* Nice to have features som sektorstriper på ryggekamera, adaptive cruise control og div. andre ting vil komma i seinare updates. Nokre vil kreva hardware i form av sensors, andre kun software.
* Model X leveransar til Norge ca 3 mnd etter USA, men volum først på slutten av 2015.
* Falcon doors er standard, framleis ingen god løysing på skiboks. "Small triangular area between doors, ... and a solution with internal bag underneath seats".. Mr. Musk, that will just not cut it! I carry 8 - 10 pairs of skis when the family go skiing.... :o
* Ingen rekkeviddetap på X vs. S grunna 2 elmotor, men reduksjon i range grunna aerodynamikk. Tipper 5-7% reduksjon pga delta c of D i forhold til TMS
ved typisk norsk fart. Større tap på Autobahn...

Og Elon hadde klare meiningar om at avgiftsregimet vil bestå slik det er idag.
Talet på 50 000 elbilar som grense vil garantert auke til 5 - 10 % av bilparken i Norge, ifølge han. Ikkje veit eg kva politisk karakter som har ymta frampå til han om det, men eg tar det ikkje som god fisk!

Ellers vart det litt for mykje sjølpromotering og lite substans frå enkelte mikrofonstativ, vi treng ein langt strammare regi på neste møte.

#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Øggen

Personlig må jeg si jeg var litt skuffet over sp.mål idag.
Satt klemt i midten og orket ikke å presse meg ut. Ikke helt verdt turen fra Ålesund

Bruto Maccaroni

Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

jkirkebo

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:29
6 nye SC i Norge? ... Hvis man skal ha SC opp til Trømsø, så går det vel minst 3 stk i Nord-Norge. Da er det bare 3 igjen for Sør-Norge ...

3 stk. Dombås-Tromsø? Det er 1345 kilometer. Med 200km avstand blir det 5 stk. Skal de presse det ned i 4 blir det 224km. 3 ville gitt 169km avstand, det er for mye. Spesielt siden man ikke kan plassere dem hvorsomhelst heller, slik at man ikke får optimal avstand. Mitt tips er derfor 5 stk. mellom Dombås og Tromsø.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tesla-man

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:33
Fekk ikkje anledning å delta i Oslo, men streaming av seansen funka fint i
39 000'. Skryt til SAS for bra WIFI! ;)
Oppsummering av news ( rekkefølge prioritert av meg):
* Ladeproblem stort sett fiksa, og det er fullt fokus sentralt frå Tesla.
* Model S kjem som 4X4, omtrent samtidig med X!
* Superchargers vil spre seg som ugras i heile Europa, men ingen konkrete stader nemnt i Norge. Kontinuerlig utbygging av nettverket, tippar Gibraltar - Nordkapp i 2015 8).
* Air suspension settings blir driver defined frå update 6.0.
*CHADEMO/kombilader er på veg.
* Setemodifikasjon tilgjengelig på kort sikt, vil kunne utførast på eksisterande    seter. På lengre sikt vil nok ulike seter bli options.
* Garantiforvirring, Elon bruker 4 år da dette er US standard. I Norge er vi uansett dekka av Forbrukerloven, altså 5 år.
* Nice to have features som sektorstriper på ryggekamera, adaptive cruise control og div. andre ting vil komma i seinare updates. Nokre vil kreva hardware i form av sensors, andre kun software.
* Model X leveransar til Norge ca 3 mnd etter USA, men volum først på slutten av 2015.
* Falcon doors er standard, framleis ingen god løysing på skiboks. "Small triangular area between doors, ... and a solution with internal bag underneath seats".. Mr. Musk, that will just not cut it! I carry 8 - 10 pairs of skis when the family go skiing.... :o
* Ingen rekkeviddetap på X vs. S grunna 2 elmotor, men reduksjon i range grunna aerodynamikk. Tipper 5-7% reduksjon pga delta c of D i forhold til TMS
ved typisk norsk fart. Større tap på Autobahn...

Og Elon hadde klare meiningar om at avgiftsregimet vil bestå slik det er idag.
Talet på 50 000 elbilar som grense vil garantert auke til 5 - 10 % av bilparken i Norge, ifølge han. Ikkje veit eg kva politisk karakter som har ymta frampå til han om det, men eg tar det ikkje som god fisk!

Ellers vart det litt for mykje sjølpromotering og lite substans frå enkelte mikrofonstativ, vi treng ein langt strammare regi på neste møte.

Bra oppsummering, men vil kommentere to ting:
Model S AWD: "will come late" - synes han var veldig vag og indikertye rett ut at dette vil bli lenge til - men han bekreftet at det var lagt til rette for.  Å si at det vil skje samtidig med mod x lansering kan jeg ikke se fremkommer fra Musk - heller ikke helt sikker på om han kan forstås som bekreftende til TMS AWD

Jeg hørte faktisk han si at antall SC ville doble seg i Norge - han var litt, som alltid, usammenhengende - men han sa faktisk det....  Håper de bygger der hvor det bor folk - først og fremst....

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

krister461

Fikk ikke fulgt seansen, men Elon oppsummerte greit i intervju på TV2 Nyhetskanalen kl 13.10:
- Dobling av antall SC i Norge ila året.
- Man kan kjøre nesten hvor man vil i Europa ila året.
- Neste software kommer om kort tid og vil gi real-time trafikkinfo samt "slacker"-funksjonalitet.

Det er i alle fall gode nyheter og mer enn hva jeg hadde håpet på. :)

MM

Syns det er mye sutring over dårlige spørsmål.

Jeg er enig i at noen hadde en vel lang intro om seg selv og egenreklame for eget firma. I midlertidig syns jeg det var mer variasjon over dagens spørsmål enn da han var her forrige runde. Husker det som en evig runddans med mas om 1-fas og 3-fas som ble altfor teknisk og uinteressant for de som ikke er innom forumet hver dag.

Det jeg syns var kanskje mest skuffende var at ingen fra Tesla Owner's Club presenterte seg og tok opp noen kritiske spørsmål eller ofte diskuterte tema.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

kjølholdt

Hvordan skal de få til "slacker" spotify har sagt nei, er det wimp da?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Knut Øygard

Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:33

Og Elon hadde klare meiningar om at avgiftsregimet vil bestå slik det er idag.
Talet på 50 000 elbilar som grense vil garantert auke til 5 - 10 % av bilparken i Norge, ifølge han. Ikkje veit eg kva politisk karakter som har ymta frampå til han om det, men eg tar det ikkje som god fisk!

Mulig han fikk litt signaler om dette under middagen i går ??
10% høres ut som er greit tall. Da er vel kanskje "kritisk masse" nådd, slik at utviklingen i favør av elbiler går av seg selv.. Men selv da ser jeg ikke for meg noen drastiske endringer.. Nå snakker Høyre varmt om rushtidsavgift. "Den som forurenser må betale", så uansett vil det nok være fordelaktig å velge elbil i framtiden og.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA