Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?

Startet av Havebigfun, fredag 24. januar 2014, klokken 20:01

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg misliker å være masete.
Jeg fikk bilen for over 4 mnd siden og regnet med å få tildelt time om retting av medfølgende feil da bilen var ny. Je hørte ikke noe.
For 4 uker siden sendte jeg mail med opplisting av ting som skulle rettes og ønske om time- intet svar de neste 3 ukene. På en fridag tok jeg meg en tur til Skøyen og ventet ca 45 min på tur. Det er jo svært hyggelig å tilbringe fritiden i en butikk og studere en oppskåret versjon av bilen min- jeg har heller ingen andre ting å bruke tiden min på.
Når ventetiden var omme fikk jeg uten problemer tildelt en time. :)
Jeg oppfatter Teslas håndtering av kunder som respektløs men har inntrykk av at andre har helt andre erfaringer (Trondheim/Bergen -men også noen i Oslo).
Idag sendte jeg mail mtp ladeproblemer etter FW-oppgradering- intet svar :o
Nå lurer jeg på om dere har funnet effektive måter å få skaffet dere rimelig "taletid" i forhold til kundebehandlere i Oslo på.
Det hadde vært fint med en epostadesse hvor man får påregnelig svar innen rimelig tid.
Forslag?

el-g

Personlig oppmøte er nok det mest effektive etter min erfaring..

Øggen

Er ikke gamle karen jeg, men gamlemåten er det beste. RING DIREKTE I FILIALEN, så ordner det seg.

NorwegianX

Jeg måtte møte opp to ganger for å få time.
Ene dagen ble jeg litt lettere irritert, skal ikke se bort ifra at de tapte et salg pga dette. Sto iallfall interessenter der som fikk dele litt av min frustrasjon.

Hadde vært en klar fordel hvis de kunne klare å svare på mail henvendelser.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Havebigfun

Jeg regner med de fleste av oss er yrkesaktive. Er det noen som tillater seg å ikke svare på en epost fra kunder som har lagt 500-800 k på bordet for å få lov til å være beta-testere.
Jeg tviler.
De har nå hatt tilstrekkelig tid til å bygge opp organisajonen for å kunne matche kundene til de ca 2500 biler som nå er utlevert. Man trenger ikke særlig kompetanse for å svare på henvendelser at mailen er motatt og at den er kanalisert i de rette hendene. Tidsbruken man har hatt på meg som kunde ville vært lavere om jeg hadde fått tildelt en time til service/reparasjon per epost- istedet fikk jeg anledning til å formidle at jeg kjeder meg i butikken mens andre skulle se på bilen. Direkte ustrategisk synes nå jeg.

ebbrey

Har hatt best hell, og god oppfølging via assistanse nummeret. Det 800 nummeret.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Gæsjan

Har ventet siden august på å bli kontaktet for installering av dobbeltlader og rette på noen småting. Har ikke mast med tanke på at det var lettest for meg å få det gjort i Drammen, men har nå fått mail fra en hyggelig amerikaner Tesla har fløyet over hit som responderer raskt . Alle Teslaansatte burde sendes til Trondheim for opplæring!
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Balrog

Svaret på tittelen er med andre ord at ingen har funnet noen løsning ennå?

Kjøre inn til butikken, irritere seg over å vente en time få time "om 2 uker", returnere og forhåpentlig få fikset det seinere?

Jeez.. Hvor vanskelig kan det være å ta telefonen eller svare på en mail innen rimelig tid.

Lurer på hvor mange millioner de har tapt i omsetning på denne "kundebehandlingen".
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

turfsurf

Sitat fra: Balrog på lørdag 25. januar 2014, klokken 01:37
Svaret på tittelen er med andre ord at ingen har funnet noen løsning ennå?

Kjøre inn til butikken, irritere seg over å vente en time få time "om 2 uker", returnere og forhåpentlig få fikset det seinere?

Jeez.. Hvor vanskelig kan det være å ta telefonen eller svare på en mail innen rimelig tid.

Lurer på hvor mange millioner de har tapt i omsetning på denne "kundebehandlingen".

Ring veihjelp nummeret, velg service og ta det via de. Funket fint for meg. Evt send mail til Service Concierge Skøyen MMalazarte at TeslaMotors.com

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Viking

Sendte epost til service... Fikk ikke svar
Tok kontakt med min DS. Da ble det fart i sakene. Beklagelser og flere på cc. Har nå fått time i februar for å se på div småplukk
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

JWinterburn

Jeg er tyderligvis veldig heldig som stanmer til Trondheim.  Ringte og sa fra om problemene, ble oppringt av mekaniker en time senere, satt opp time om en mnd, avtale om gratis leiebil mens feil blir utbedret. Det kaller jeg service. Enig i at dersom noe ikke fungerer sørafor, lær av de i trondheim...


Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Quattro

Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Cecilie

Jeg mener nå det blir for dumt at personlig oppmøte er det eneste som fungerer. Det er også det eneste som har fungert for meg. De kan ikke forvente at folk som er i full jobb og har en stresset hverdag skal måtte dra innom et servicesenter (i arbeidstida...) for å få avtalt en time. Hvis de ikke har tid til å besvare epost eller ta telefonen, så får de ansette noen som har det da... Jeg syns det er rart at det skal være så vanskelig, spesielt når de skryter av at de skal gi den beste kundeservicen i verden. Telefonen tar de jo, men det er ikke så lett å komme til rett sted, og man har ikke alltid lyst til å bruke masse tid på å ringe rundt, eller sitte i telefonkø heller. De burde kunne rute en epost-forespørsel til riktig innstans og gi et svar innen rimelig tid. Akkurat nå ser det ut som om epost til service i Oslo går til /dev/null. Jeg håper virkelig de får ordnings på det der snart altså. Vi lever tross alt i 2014 ...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

NorwegianX

Sitat fra: Quattro på lørdag 25. januar 2014, klokken 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.


Ser at du ikke har fått levert bil enda? Og da på en måte er i kjøpefasen?
Det kan dessverre ikke sammenliknes, jeg fikk også bra oppfølgning frem til de hadde mottatt 3/4 mill fra meg.
Problemet nå kan synes som at de ikke er like interessert i å følge opp i etterkant. Fra mitt ståsted betyr det lett at de ikke kommer til å motta nærmere 1/1 mill for min reserverte model X. Jeg er såpass avhengig av biler som går at jeg ikke kan legge alle eggene i samme kurv.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Quattro

Sitat fra: NorwegianX på søndag 26. januar 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Quattro på lørdag 25. januar 2014, klokken 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.

Arbeidsdag
Ser at du ikke har fått levert bil enda? Og da på en måte er i kjøpefasen?
Det kan dessverre ikke sammenliknes, jeg fikk også bra oppfølgning frem til de hadde mottatt 3/4 mill fra meg.
Problemet nå kan synes som at de ikke er like interessert i å følge opp i etterkant. Fra mitt ståsted betyr det lett at de ikke kommer til å motta nærmere 1/1 mill for min reserverte model X. Jeg er såpass avhengig av biler som går at jeg ikke kan legge alle eggene i samme kurv.

Stemmer at jeg ikke har mottatt bil ennå, men er det så mye vanskeligere å komme igjennom på telefon eller få noen i butikken i tale fordi jeg har en bil?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA