Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bluetooth

Startet av Kenneth Sørum, mandag 20. januar 2014, klokken 14:02

« forrige - neste »

Kenneth Sørum

Er det noen av dere som har opplevd problemer med bluetooth hvis det 2 telefoner som er godkjente?

eks samboer låner bilen og er koblet opp i bilen, neste gang jeg bruker bilen så kobler ikke telefonen seg til bilen.
Løsningen er da at jeg må gå inn på telefon. koblede telefoner og trykke på min telefon, deretter Connect.

Hvis jeg har hatt bilen og samboeren skal bruke den, så må hun gjøre samme prosedyre.

Har prøvd å slette begge tlf og legge inn på nytt igjen, uten at det har noe å si.

Sjekket med Nissan på rud, men de hadde aldri hørt om problemet før.
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

BE

Det er slik på alle Leaf. Løsningen er å kjøpe 2, en til hver bruker  :)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

pottle

#2
I mitt tilfelle så mener jeg at overgangen mellom telefoner går sømløst hvis en annen telefon har vært innom før meg.

Det er krøll ved hooking av telefonen en sjelden gang (kanskje en av 200 ombordstigninger), selv om den samme telefonen var brukt sist kjøretur.

Edit: Telefonene brukt er iPhone 4 og iPhone 5S
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

reptil

Har samme utfordringen her. Har "lært å leve" med problemet... Men særs irriterende
Svart Leaf Acenta

DeadLock

Hei.

Jeg hadde samme problemet, men etter at jeg skiftet navn på bluetooth-innstillingene i bilen, så virker det sømløst med alle telefoner som er paret med multimedia-enheten.

Kanskje det er ett sammentreff, men verdt å prøve.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

reptil


Sitat fra: DeadLock på mandag 20. januar 2014, klokken 18:24
Hei.

Jeg hadde samme problemet, men etter at jeg skiftet navn på bluetooth-innstillingene i bilen, så virker det sømløst med alle telefoner som er paret med multimedia-enheten.

Kanskje det er ett sammentreff, men verdt å prøve.

Mvh,
Thomas

Dvs du byttet my-car med noe annet?

Skal prøves :)
Svart Leaf Acenta

olemorten76


Sitat fra: DeadLock på mandag 20. januar 2014, klokken 18:24
Hei.

Jeg hadde samme problemet, men etter at jeg skiftet navn på bluetooth-innstillingene i bilen, så virker det sømløst med alle telefoner som er paret med multimedia-enheten.

Kanskje det er ett sammentreff, men verdt å prøve.

Mvh,
Thomas
Hvis jeg skjønner deg rett er det sånn da du og en annen kan kjøre bilen annenhver gang uten å gjøre noe aktivt for å tilkoble telefonene (utover å ha aktivert BT)? Er det også sånn i ditt tilfelle at flere telefoner kan være aktivert samtidig?!
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

olemorten76

Og en ting til Thomas; hva slags telefon har du/dere?
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

DeadLock

Hei.
Dette er testet med iPhone 4S, BlackBerry Bold 9700, 9900, Nokia N93, HTC Desire HD, Lenovo A789, Sony Xperia Z1 og diverse nettbrett, deriblant iPad 3.

Lykke til.

Mvh,
Thomas

Sent from my C6903 using Tapatalk

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

dørvakta

Samme problemet her også. 2013 norsk leaf

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


olemorten76

Til orientering har jeg nå byttet navn i bilen, men skifting av telefoner må fortsatt gjøres manuelt som tidligere. Lurer på om grunnen kan ha med bt-streaming å gjøre, men bare tipping fra min side.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

leaffreak

Jeg har også dette problemet, har bedt mannen ikke koble opp sin mobil lenger når han låner bilen. Dette skjer hver eneste gang.  ::)
Har også problemer med at den ikke spiller musikk lenger direkte fra mobilen, må koble til USB-kabel.
Eier av Fiat 500E

reptil


Sitat fra: leaffreak på tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:33
Jeg har også dette problemet, har bedt mannen ikke koble opp sin mobil lenger når han låner bilen. Dette skjer hver eneste gang.  ::)
Har også problemer med at den ikke spiller musikk lenger direkte fra mobilen, må koble til USB-kabel.

Det siste fikk jeg når iOS7 kom, men etter Wimp oppdaterte seg funket alt
Svart Leaf Acenta

Thomas Parsli

På vår bil har vi alltid måttet bytte manuellt, mellom to iPhoner (både med iOS 6 og med iOS 7) og mellom en iPhone og en WP 8.

Jeg bytter ved å trykke på "ringeknappen" på rattet, vente 5 sekunder til den klager over manglende telefon -for så å velge min telefon under "Paired phones". Da velges telefonen både til telefoni og musikk.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA