Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicepriser på C-Zero

Startet av Bjornlon, søndag 19. januar 2014, klokken 19:27

« forrige - neste »

Bjornlon

Har nettopp hatt C-zero på 2-årsservice på Auto Elite Ensjø. 6000 kr for enkelt service!!! Fikk en rabattkupong i posten, så totalsummen endte på 4300.

Ringte opp og klaget på det jeg oppfatter som helt utrolig pris  - min C4 Grand Picasso HDI kostet 3900 for 2-årsservice. Fikk til svar at "nei dette er prisen".

Er det bare Auto Elite som er slik? Eller har andre samme priser? Spurte ved et ikke-merkeverksted her i området, de skulle ha rundt 3000 for samme jobb. Hadde pga avtale ved kjøp første service inkludert, så dette var første service som skulle betalens.

Andre erfaringer der ute? Tips til verksteder i Oslo Vest?
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

svingen

tror nok dessvere det her ikke er så ille som det følest ut,2 år service er rimlig dyr står en del om det her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4274.45.html
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

erik e

Det kan ikke stemme,dra til Motor Forum.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Bjornlon

Enig i at dette nok er litt dyrere enn forventet, men har ikke hittil sett at noen skulle betale nærmere 6000. Tråden ovenfor nevner som dyreste alternativ 4000 ca, og det er vel uten rabatt. I tillegg presterte de å be meg lade ut bilen for å speede opp utladingen, så ringte de meg og sa at utlading ikke var nødvendig likevel. OK det, men da burde de jo ha ladet opp bilen igjen. Hadde under halvt batteri igjen og det holdt akkurat fra Ensjø til Slemdal i tett snø og særdeles langsomtgående kø (1 time). Bilen hadde ikke vært i nærheten av en kontakt hele dagen...
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

elektrolux

#4
Du har krav på spesifisert regning.

Del denne opp og se hva det er som koster så mye.

Tipper noe slikt som dette:

- Bytte pollen filter 1000 kr
- Pollen filter 399.-
- Hive gammelt pollen filter  200 kr
- Pose til å hive det gamle filteret. 100 kr

- Se om alle de elektriske kablene fremdeles er der og ikke henger løst: 1500 kr
- Verkstedsmateriell ( vernebriller og strømsikre hansker ) brukt for å se på kablene. 100 kr
- Bytte bremseveske  1000 kr
- Bremseveske 200 kr
- Hive gammel bremseveske 100 kr

Lade ut batteriet. 1000 kr
Rapport på utlading 200 kr

Smøre opp bremser 1500 kr.

Fakturagebyr 100 kr
Øresavrunding 10 kr
Miljøgebyr 100 kr osv osv.

Og så må vi ikke glemme å trekke fra verdikupongen din.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mr.Zero

Reis til Autobjørn på Lambertseter! Kjempehyggelige folk med overkommelige priser. 6000,- er jo bare helt natta selv inkludert bremsevæske og pollenfilter.

Forresten betalte nabojenta kr.7.400,- for 2år/40.000 service på en Nissan Qashqai... Og det var ikke hos BNH..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Ein annan tråd om samme tema: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9840.msg157762.html#msg157762

Legg gjerne ut oversikten kva du har betalt for dei enkelte deler, slik som er gjort i den nevnte tråden.

Det har vore tilsvarende trådar på Leaf delen av forumet. Den beste måten kjempe mot høge service prisar er og ikkje bruke dei dyre verkstader. Det er tydleg store variasjonar på prisane.

EU- og EØS-reglar gjer at bileigar fritt kan velge mellom merkeverkstad og frie verkstader helt frå bilen er ny. Frie verkstader skal ha tilgang til manualer for alle typar reparasjonar og diagnose, og kan sette stempel i bilens servicehefte etter utført intervallservice.

Men, det er klart - det må bli valgt ein verkstad som har den nødvendige kompetanse, og utstyr. Det er ikkje levert så mange trillingar, så neppe ein biltype alle har kompetanse på.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

master67

Regner med at forhandlere av trillingene tar service på dem uavhengig om hvilket merke det er. At en C-Zero kan ta service hos Peugeot eller Misubishi vica versa. I Trondheim har man da flere valg mht verksteder. Fikk stipulert en servicepris på mellom 2500,- og 3000,- på 1 gangsservice(12 mnd eller 20000 km) da jeg kjøpte min C-Zero nettopp.

TB

Her er kopi av service hefte for C-Zero. Dei fleste punkter er nok like for alle trillingane, med unntak av Citroén sin ekstra sjekk av bremser kvar 10 000 km.

Ved service 20 000 km / 1 år:
- Kontroll inne i bilen (horn, parkeringsbrems osv.)
- Holdbarhetsdato til sett for dekkreparasjon.
- Kontroller under bilen:
  - kontroll når det gjelder sikkerhet (bremser, styring)
  - miljøkontroll (tetthet kretser, reduksjonsgir osv.)
Kontroller rundt bilen (dekkenes og lyktenes tilstand
Kontroller under panser, inkludert etterfyllinger av væsker om nødvendig. (spylervæske osv.)
Utskiftning av kupéfilter
Diagnostisering av computere.
Prøvekjøring av bilen

Ekstra punkt Citroén 10 000 km / 6 mnd:
- Kontroll av bremsesystemer og styring

Ved service 40 000 km / 2 år:
- Oljeskift reduksjonsgir
- Utskiftning av bremseveske
- Kontroll av høyspenningsledningsens tilstand.

Kontroll av driftsbatteriets ladekapasitet skal bli utført etter 1 år, deretter hvert 2. år.

Utskiftning av kjølevæske 20 år...
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elektrolux

Husk det er ikke nødvendig å betale for det meste av disse kontrollene, da den nye EU kontrollen tar for seg det aller meste, inkl diagnose for feilmeldinger.

Igjen står bremseveske og pollenfilteret + smøring av bevegelige deler.

Ev, sørg for å få en pakkepris inkl EU kontrollen slik at en slipper å betale for samme kontrollen om igjen og om igjen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Bjornlon

Takk for hjelp alle sammen. Ser ut som det rett og slett er timeprisen som er høy. Blir ikke Auto Elite en gang til på meg.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

Bjornlon

Da er det 3. gang at Auto Elite har lovet "å komme tilbake til meg med en kommentar". Ikke noe skjedd. Tror dette er et verksted man bør holde seg litt unna - seriøsiteten er ikke på topp, for å si det mildt. Egentlig synd, fordi salgsavdelingen virket ganske OK...
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

edyrli

Ser Bertel O. Steen har noe de kaller Peugeot Prisløfte. Kanskje vi med Peugeot kan bruke dette til å presse prisen litt. Jeg får hente inn pristilbud fra flere før jeg skal ta service.
http://www.bosbil.no/PERSONBIL/Verksted+%26+tilbeh%C3%B8r/Peugeot+Prisl%C3%B8fte
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

breitling

I april i fjor betalte jeg for 1.service kr. 1806. I nærheten av det selger har lovet meg (mellom 1500 og 2000 for første service). Vi får se hva blir på 2.service i mai i år.
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

Mr.Zero

2.års servicen blir ofte dyrere da verkstedet skifter bremsevæsken. Dette kan man fint takke nei til etter kun to år i bruk. Over tid vil bremsevæsken trekke til seg vann med det resultat at kokepunktet synker fra ca 250 grader og nedover avhengig av bruk og alder. Vil anta at væsken har et kokepunkt på omlag 200 grader etter 2 år.
Faren ved ikke å skifte væsken er at en kan oppleve at væsken kan koke. Man vil da oppleve at bremsepedalen kan tråkkes langt ned uten at noe særlig bremsevirkning finner sted.
Greit - reiser man med båt eller vogn på slep og skal ned bratte og lange bakker med mye pedalbremsing, ja da er en frisk bremsevæske å anbefale. Putrer man derimot rundt i elbilfart med fokus på regenerering, så vil aldri bremsevæsken oppnå en temperatur som er nevneverdig over kroppstemp. Derfor mener nå jeg at en godt kan utsette denne jobben ett år eller to uten fare for noe som helst. :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA