Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Gusse, søndag 19. januar 2014, klokken 10:38

« forrige - neste »

Chlangum

83. oppdateringen fikset ikke mine ladeproblemer. Med unntak at den startet å lade hver gang ved tilkobling (noe den ikke alltid gjorde før)

90. oppdateringen derimot ser ut til å ha fikset biffen for meg. Nå starter den alltid å lade på første forsøk og ingen feilmeldinger ved fulladet. Får også startet Lading fra app mange timer etter fulladet (ved å switch'e over til "max range" og starte lading)

Eneste den ikke takler er strømstans (les: sikring som slår seg ut)
Lyser rødt på ladeporten og må plugge ut og inn igjen for å starte lading igjen.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Amoss

Jeg ser på US forum at folk har merket en ending av motorlyden og lavere strømforbruk med siste oppdatering (5.8.8). Ingen her som har opplevd det samme?

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/bizarre-awesome-side-effect-588
Model S 85D

Cowboystrekk

Jeg kjørte en tur hvor jeg vanligvis bruker ca 120 W\km og greide nå 93!!! Om det var tilfeldigheter etc vet jeg ikke, men aldri vært i nærheten av noe sånt! Det er ca 3 km, -20 høydemeter og snittfart på 50 km\t. Rangemode og klima...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 23. februar 2014, klokken 15:27
Jeg kjørte en tur hvor jeg vanligvis bruker ca 120 W\km og greide nå 93!!! Om det var tilfeldigheter etc vet jeg ikke, men aldri vært i nærheten av noe sånt! Det er ca 3 km, -20 høydemeter og snittfart på 50 km\t. Rangemode og klima...

Jeg kjørte til Oslo i morges, en tur jeg tar ofte. Brukte innenfor pluss/minus et par prosent av det jeg pleier å bruke. Rangemode og forvarmet, 209Wh/km. Så ingen endring her (installerte 1.49.90 for et par dager siden).
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

FruTesla

Fikk siste SW oppdatering i helgen og i dag har jeg for første gang opplevd at ladingen stoppet underveis (ladet med type 2 kabel fra Salto på offentlig ladestasjon)...... Aldri hatt ladeproblem før.... tilfeldig?  :(
Mercedes E 220 CDI (solgt)
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentet 21. juni 2017
Taycan 4S - hentet ut 15. januar 2021

Øggen

Sitat fra: Nuvolari på fredag 21. februar 2014, klokken 09:35
Etter siste oppdatering kan bilen kjøres i Low slik andre har påpekt. Dette kan kun aktiveres i hastighet over 40km/t. Bilen forblir i Low selv om hastigheten er under 40km/t.

Testet dette på min i kveld etter jeg hadde lest dette.
Satte bil i LOW før jeg satte bil i Drive, merket at den senket seg litt. Begynte å kjøre først sakte opp til 40 og hadde forventet melding som sist, men ingenting.  Økte til 90 etterhvert og ifølge skjerm fortsatt i low. Da jeg kom hjem sjekket jeg og bilen var lavere. Spennende om den står slik i morgen tidlig. Har nyeste bugfix 90

Lanber

Fikk low i kveld, måtte ut å teste :-)
Men den er bare marginalt lavere enn standard, mye større sprang opp til high

Balrog

Fint om folk som "fikk siste software i kveld" skriver konkret hvilken versjon de har fått.

Min går på ingen måte i low.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Lanber

Prøv å sett bilen i Drive ogbhold den på bremsen, så setter du i low.  Hatt .90 i over 1 uke nå og prøvde dette først i kveld

Brede

Kjører på 1.49.90 og skjønner meg ikke på luftfjæringene sånn som de fungerer nå...

For 4-5 dager siden: Testet i hastigheter fra 30-80km/t. Bilen ville ikke gå i lav, men varsel om at dette ikke er mulig uteblir. Skjermen viser også at bilen jobber med å skifte høyde, men det skjer ingenting fysisk.

For 2 dager siden: Samme som første test. Nå får jeg varsel om at nivåjustering ikke er mulig i nåværende hastighet.

I går: Nå er jeg tilbake til å ikke få noe varsel og skjermen viser at bilen har gått i lav ved 50km/t. Stanser og setter høyde til normal, men ingenting skjer. Setter så til lav og bilen senker seg, går derfor ut i fra at bilen var i normal høyde i fart selv om skjermen viste lav.

Har også 50% uttelling på å gå fra normal til lav høyde når bilen står stille. De gangene den ikke vil gå til lav må jeg først sette den til high og deretter til low..

Chlangum

Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 14:46
83. oppdateringen fikset ikke mine ladeproblemer. Med unntak at den startet å lade hver gang ved tilkobling (noe den ikke alltid gjorde før)

90. oppdateringen derimot ser ut til å ha fikset biffen for meg. Nå starter den alltid å lade på første forsøk og ingen feilmeldinger ved fulladet. Får også startet Lading fra app mange timer etter fulladet (ved å switch'e over til "max range" og starte lading)

Lyser rødt på ladeporten og må plugge ut og inn igjen for å starte lading igjen.

Trekker den tilbake. Virket visst bare i noen par dager. Nå er det tilbake til samme feilmeldinghelvete ved fulladet?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

turfsurf

Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. februar 2014, klokken 01:47
Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 14:46

Trekker den tilbake. Virket visst bare i noen par dager. Nå er det tilbake til samme feilmeldinghelvete ved fulladet?

Det er med UMC, ikke Mennekes ?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Roger Kolbu

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Jærbuen

Sitat fra: Brede på onsdag 26. februar 2014, klokken 22:38
Kjører på 1.49.90 og skjønner meg ikke på luftfjæringene sånn som de fungerer nå...

For 4-5 dager siden: Testet i hastigheter fra 30-80km/t. Bilen ville ikke gå i lav, men varsel om at dette ikke er mulig uteblir. Skjermen viser også at bilen jobber med å skifte høyde, men det skjer ingenting fysisk.

For 2 dager siden: Samme som første test. Nå får jeg varsel om at nivåjustering ikke er mulig i nåværende hastighet.

I går: Nå er jeg tilbake til å ikke få noe varsel og skjermen viser at bilen har gått i lav ved 50km/t. Stanser og setter høyde til normal, men ingenting skjer. Setter så til lav og bilen senker seg, går derfor ut i fra at bilen var i normal høyde i fart selv om skjermen viste lav.

Har også 50% uttelling på å gå fra normal til lav høyde når bilen står stille. De gangene den ikke vil gå til lav må jeg først sette den til high og deretter til low..

Får du indikasjon på 17" skjermen hvilken høyde bilen til enhver tid befinner seg i?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Brede

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:55
Sitat fra: Brede på onsdag 26. februar 2014, klokken 22:38

Får du indikasjon på 17" skjermen hvilken høyde bilen til enhver tid befinner seg i?

Ja.
Bildens høyde kan sees visuelt på bildet av bilen ved siden av valg av høyde. Dersom den senker seg så skal den senke seg også på dette bildet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA