Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Gusse, søndag 19. januar 2014, klokken 10:38

« forrige - neste »

OleT

Prøvde stopp og start av lading fra VisibleTesla i forgårs, med vanlig (negativt) resultat.

I går lastet jeg ned oppdateringen mens jeg var på jobb.

Startet lading når jeg kom hjem, og stoppet den på 87%.

I morges startet jeg ladingen igjen og satte varmen på fra VisibleTesla - og alt fungerte.

Mobiltelefonen min er til reparasjon, så jeg har ikke prøvet fra app...
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

janmb

Sitat fra: erot på torsdag 23. januar 2014, klokken 09:31
Men jeg kan ikke laste ned ny SW før jeg vet at jeg får tilbake mulighet for low-setting på chassis. Skulle de ikke få ut den i januar? Da har de en uke på seg  :P

Jepp, begynner å haste med den. Blir vred om den oppdateringen ikke er på plass innen jeg får bilen min.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Havebigfun

Sitat fra: janmb på torsdag 23. januar 2014, klokken 09:34
Men jeg kan ikke laste ned ny SW før jeg vet at jeg får tilbake mulighet for low-setting på chassis. Skulle de ikke få ut den i januar? Da har de en uke på seg  :P

Jepp, begynner å haste med den. Blir vred om den oppdateringen ikke er på plass innen jeg får bilen min.
Den var opprinnelig meldt til begynnelsen av januar. Jeg tror den uppgraden vi fikk nå er en delpakke av den store- tyder på at den store ikke er klar- vi får være glad over at den ikke sendes ut før den er gjennomtestet (det er lov å håpe at det er grunnen).
Derfor tror jeg det tar ca. 2 tesla-uker, dvs ca Mars ::)

janmb

Holder for meg rent timingmessing. For de fleste er vel low mode noen man primært ønsker seg i sommerhalvåret uansett. Men det er fryktelig viktig for meg at det faktisk blir noe av - ellers er hovedgrunnen til at jeg har betalt for luftfjæring borte.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Det er vel ingen som fremdeles lever i illusjonen om at Tesla leverer til avtalt tid? All historikk viser jo det motsatte.

Når det er sagt er jeg helt sikker på at de jobber hardt for tiden.

fonberg

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor low-setting er så viktig for folk nå på vinteren når vi kjører med vinterdekk og alt. Hvis det er for poseringens skyld så kan man jo alltids sette den i low når man parkerer - og så holder den seg vel lavt opp til 7 km/t eller noe ;)

Når det er sagt så ser også jeg fram til å få igjen low - jeg opplevde også bilen som enda mer stabil og "agile" i motorveihastigheter i laveste posisjon enn i standard. Men når oppdateringen kommer så bør bilen også automatisk heve seg til standard høyde når man kommer under 30 km/t eller noe sånt. Noen som vet om det er kommunisert noe konkret om hvordan den automatiske høydejusteringen vil fungere når oppdateringen kommer?
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Muffinman

Tja, jeg har kjørt på bare og til dels tørre veier store deler av vinteren. Low ville vært nyttig mtp rekkevidde - det rapporteres i en annen tråd at det er signifikant forskjell i forbruk (ca. 10%) i frisk hastighet. Dermed er det nok forskjell i lovlig hastighet + matmoms også.

Real EoN

@Øyvind.h

Da fikk dem oppdateringen inn på lager igjen  ;)

Bilen står og oppdaterer seg nå, får vi se om man blir fornøyd med UMC til slutt.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

janmb

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:27
Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor low-setting er så viktig for folk nå på vinteren når vi kjører med vinterdekk og alt. Hvis det er for poseringens skyld så kan man jo alltids sette den i low når man parkerer - og så holder den seg vel lavt opp til 7 km/t eller noe ;)

Som jeg selv skrev er dette langt viktigere til våren - men den kommer veldig snart.

Helt generelt ønsker jeg å kjøre bilen lavest mulig til enhver tid - helt enkelt fordi det gir best opplevelse, best handling og best økonomi.

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:27
Når det er sagt så ser også jeg fram til å få igjen low - jeg opplevde også bilen som enda mer stabil og "agile" i motorveihastigheter i laveste posisjon enn i standard. Men når oppdateringen kommer så bør bilen også automatisk heve seg til standard høyde når man kommer under 30 km/t eller noe sånt. Noen som vet om det er kommunisert noe konkret om hvordan den automatiske høydejusteringen vil fungere når oppdateringen kommer?

Slik JEG leser det som har vært sagt fra Tesla på dette kommer du til å selv kunne velge grenseverdiene for hver høydejustering i begge retninger. Men det gjenstår selvsagt å se hvordan dette dyret ser ut når vi omsider får det.

I tillegg håper jeg inderlig at de lager en manuell mode som overstyrer automatisk justering helt inntil den slås av.

Amoss

Sitat fra: janmb på torsdag 23. januar 2014, klokken 12:18
Slik JEG leser det som har vært sagt fra Tesla på dette kommer du til å selv kunne velge grenseverdiene for hver høydejustering i begge retninger. Men det gjenstår selvsagt å se hvordan dette dyret ser ut når vi omsider får det.

I tillegg håper jeg inderlig at de lager en manuell mode som overstyrer automatisk justering helt inntil den slås av.

Slik jeg leser det har ikke Tesla lovet å komme tilbake med den automatiske "low" funksjonen de hadde før. Eneste jeg har sett/hørt bli sagt var at de skulle komme tilbake med en oppdatering som ville gi brukerne bedre kontroll over høydejusteringen, inkl. "low". Så muligens de bare kommer med mulighet for manuell override?

En mulig rasjonalisering av dette kan være at om en kjører på ett hengerfeste når bilen er i automatisk "low" så er det en feil ved bilen, om man kjører på den samme med en manuell "low" så er det en brukerfeil :p
Model S 85D

janmb

Begynner å bli rustent nå, men mener at jeg leste en kommentar (gjengitt i en avis, STORT forbehold der) fra Musk som rimelig tydelig gikk i retning av at man skulle kunne stille hastighetsgrensene for automatikken.

For min del ønsker jeg meg langt heller en manuell mode som faktisk overrider automatikken helt.

Muffinman

Musk:

SitatFirst, we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds. To be clear, this is about reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety. The theoretical probability of a fire injury is already vanishingly small and the actual number to date is zero. Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions.

Yagi

I dag morges fikk jeg også denne. Tok 40 min å installere over relativt dårlig 3G. Klarer nå å starte lading etter å stoppet lading, eller ved å justere "limit". Dette har jeg aldri klart tidligere.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Muffinman

Får dere oppdatering kun om natten, eller dukker den opp i løpet av dagen? Har hatt en skikkelig (data)kræsj her med påfølgende ladeproblemer. Ikke sikkert oppdateringen vil løse noe av det, men jeg er ivrig på å prøve. Alle skal visst ha den ila uka.

EDIT: Presisering av at det ikke dreier seg om fysisk kræsj...

erot

Ang. høydejusteringen: Mente jeg leste et sted at nye low (etter den omtalte oppdateringen) blir høyere enn den gamle. Noen andre som har hørt dette? Litt skuffende i så fall mtp at dagens low (i alle fall på min forhistoriske SW) har perfekt høyde.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA