Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Gusse, søndag 19. januar 2014, klokken 10:38

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Er det noen som vet om det går ann å se i appen om oppdateringen er lasta ned/klar? Syntes jeg så symbolet på en skjermdump et sted....
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Trøndertesla

Dette virker jo veldig lovende  ;D ;D ;D

Har allerde vært fire turer i garasjen og sjekket om oppdateringen har kommet, uten hell. Skal bli veldig moro å teste dette!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

NilsG

Det er vel ikke usannsynlig at de som har meldt problemer med lading via de korrekte kanalene inn til Tesla er de første som får oppdateringen av sw.....?
Mener og å ha leste at de med wifi-tilgang vil få før de som har bare har 3G-tilknytning? Tror dette sto i noen av releasenotene jeg lastet ned etter at jeg bestilte bilen.

Dette er vel i så fall sunn fornuft?
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Tuxedo

Jeg tror vel helst at de trykker denne oppdateringen ut til alle de ca 2000 norske bilene i løpet av et døgn eller to (burde være fint overkommelig), og at det er tilfeldig hvem som havner først i køen.

AndersinOslo

Jeg har ikke lastet ned forrige oppdatering, må jeg gjøre det før jeg får lastet ned denne eller får jeg bare opp den nyeste?
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

eledille

Jeg har også fått ny FW klar til installasjon. Den blir installert om litt. Dette blir spennende :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Roger (NO)

Sitat fra: NilsG på søndag 19. januar 2014, klokken 19:45
Det er vel ikke usannsynlig at de som har meldt problemer med lading via de korrekte kanalene inn til Tesla er de første som får oppdateringen av sw.....?
Mener og å ha leste at de med wifi-tilgang vil få før de som har bare har 3G-tilknytning? Tror dette sto i noen av releasenotene jeg lastet ned etter at jeg bestilte bilen.

Dette er vel i så fall sunn fornuft?
Jeg har ikke hatt ladeproblemer, og da heller ikke meldt dette inn som et problem.
Jeg står tilknyttet wifi.

Jeg har ikke motatt noen update enda, så mulig du har et poeng i at de som lider blir prioritert...(?)

Gusse

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:22
Sitat fra: Bjørn på søndag 19. januar 2014, klokken 14:15
Det har vært flere tilfeller av feiling av sw oppdat. samtidig som lading pågår.. Mener konklusjonen har vært å ikke lade v oppdat. !

Jepp det var derfor jeg ikke satt den på landing... Men tydeligvis så kan dette skje helt uavhengig om ladekabel står i eller ei...
I dag så kom jeg hjem med minimalt rekkevidde igjen på "tanken", så jeg hadde bare ikke noe valg annet enn å sette den på lading, selv om jeg hadde satt planlagt oppdatering til nå klokken 2130. Måtte også sette TMS et sted uten wifi, kun 3G :-\
Satser på det går bra 8)

hma

#68
Sitat fra: Amper på søndag 19. januar 2014, klokken 14:30
hva med å tilføre 12 v via 12v sigarettenner uttak inne i bilen.. du burde kunne kjøre en noen amp in der..
Dette er en god metode for flere elbiler, men i følge 'ChrisPDX' i denne tråden er det ikke mulig på Tesla Model S.
(12V-uttak er ikke direkte tilkoblet batteriet når bilen er "av")
http://www.teslamotorsclub.com/archive/index.php/t-22225.html
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Bjørn

Sitat fra: hma på søndag 19. januar 2014, klokken 22:12
Sitat fra: Amper på søndag 19. januar 2014, klokken 14:30
hva med å tilføre 12 v via 12v sigarettenner uttak inne i bilen.. du burde kunne kjøre en noen amp in der..
Dette er en god metode for flere elbiler, men i følge 'ChrisPDX' i denne tråden er det ikke mulig på Tesla Model S.
(12V-uttak er ikke direkte tilkoblet batteriet når bilen er "av")
http://www.teslamotorsclub.com/archive/index.php/t-22225.html

eller man kan jo prøve å "lade gjennom USB porten" som noen lyse hoder foreslår der.. ::)

Nei det beste hadde vel vært å lage seg en egen "ladeport" i frunken.. m direkte tilkobling til 12V bat.. via en 30A sikring..  :)

kimnaess

Får min oppdatering inatt, satte den på til kl 0500, men den kom kl 1400 idag. Grunnet at jeg var på vei ut for å gå på ski måtte det utsettes

Dog, jeg får oppdateringen uten at jeg har hatt ladeproblemer, om da ikke "big brother" har overvåket bilen min og funnet noe jeg ikke visste om selv :-)

Gleder meg til å høre om dette løser problemene. Da er det en fjær i hatten til Tesla etter mye berettiget kritikk, fordi de oppdaterer bilene i "feltet", uten å gjøre en "recall" som andre leverandører må.

De behandler rett og slett bilene som datamaskiner, de oppdateres der de er
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

hma

#71
Sitat fra: Bjørn på søndag 19. januar 2014, klokken 23:12
eller man kan jo prøve å "lade gjennom USB porten" som noen lyse hoder foreslår der.. ::)
Nei det beste hadde vel vært å lage seg en egen "ladeport" i frunken.. m direkte tilkobling til 12V bat.. via en 30A sikring..  :)
Forslaget om lading via usb tar kaka :D
Litt off-topic dette, men som en forlengelse av spørsmålet om 12V-lading, vil jeg anbefale å montere et 12V ladeuttak og alltid medbringe en smartlader i bilen.
F.eks den rimelige og meget gode Ctek Zafir45 til kr 499,- hos Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/no/Ctek-Zafir-45-batterilader/36-3762
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

OleJA

Da har jeg installert ny software. Klarer ikke lenger å fremprovosere 'Charge cable problem', og stopp / start av lading via mobil app virker - Et stort fremskritt.
Må legge til at jeg aldri har hatt problemer relatert til kulde, så om disse er løst er vel kanskje litt tidlig å si.

AndersinOslo

Sitat fra: Bjørn på søndag 19. januar 2014, klokken 23:12
Sitat fra: hma på søndag 19. januar 2014, klokken 22:12
Sitat fra: Amper på søndag 19. januar 2014, klokken 14:30
hva med å tilføre 12 v via 12v sigarettenner uttak inne i bilen.. du burde kunne kjøre en noen amp in der..
Dette er en god metode for flere elbiler, men i følge 'ChrisPDX' i denne tråden er det ikke mulig på Tesla Model S.
(12V-uttak er ikke direkte tilkoblet batteriet når bilen er "av")
http://www.teslamotorsclub.com/archive/index.php/t-22225.html

eller man kan jo prøve å "lade gjennom USB porten" som noen lyse hoder foreslår der.. ::)

Nei det beste hadde vel vært å lage seg en egen "ladeport" i frunken.. m direkte tilkobling til 12V bat.. via en 30A sikring..  :)

Hvordan får du opp frunken på død bil? Finnes det en nødinngang?

Men et lite hull i nosekone, en liten kveil med 12 V kabel festet bak skiltet og du kan kjapt lade rett på enhver bil eller billader. Er jo ikke mye som skal til.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Cirion

Det er manuell åpning av frunk... Spak eller snor man drar i, men dørene må jo først åpnes.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA