Viduspussere fryser "innvendig" og får ikke vekk snø og is

Startet av Balrog, fredag 17. januar 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Harlex på fredag 17. januar 2014, klokken 22:31
Var det faktisk noen som betalte 8 høvdinger for vinterpakken? Trodde ikke det...
Jeg slang den på til 8 høvdinger  :P Da var det også inkludert kraftigere batterivarmer og oppgraderte kanaler. Siden disse 2 tingene ble standard på EU biler, ble prisen på pakken redusert. Når reduksjonen kom, fikk vi som hadde bestilt, betalt og motatt til 8 høvdinger, en epost om at ny pris også ville gjelde oss og jeg har nå fått tilbakebetalt differansen  ;D
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Balrog

Finnes det noen alternative leverandører av vindusviskere? Teslas er fullstendig ubrukelig ved nedbør i minusgrader. Nå er jeg drittlei av å kjøre uten sikt og måtte stoppe på hver bensinstasjon for rutevask.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

P85D+

Kjørte taxi, Opel, samme problem.

Det hjelper mye med type Rain X ol.

P85D og 85D

bb

Har du prøvd å slå på front defroster? Denne er vel ikke en del av vinterpakka men standard på alle EU-biler, eller? Jeg har vinterpakke.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Balrog

Tar en liten "bump" på denne. Jeg synes problemet blir bare verre. Jeg klarer ikke å få "tint" vindusviskerne "inni", og sikten ut er etter kort tids kjøring minimal. Må stoppe på nærmest hver eneste bensinstasjon for å få ruta gjennomsiktig i synsfeltet.

Finnes det noen "tradisjonelle" vindusviskere ed feste til TMS, eller en smart måte å få tint og tørka vinduspusserne innvendig?

Ut fra tilbakemeldingene på denne tråden virker det som bare jeg har problemet. Bilen står parkert i kuldegrader btw. Har ikke vinterpakka.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

OleJA

Sitat fra: Balrog på fredag 24. januar 2014, klokken 12:25
Tar en liten "bump" på denne. Jeg synes problemet blir bare verre. Jeg klarer ikke å få "tint" vindusviskerne "inni", og sikten ut er etter kort tids kjøring minimal. Må stoppe på nærmest hver eneste bensinstasjon for å få ruta gjennomsiktig i synsfeltet.
Var plaget med det samme tidligere i vinter, den gangen det faktisk snødde, men det har det jo ikke gjort på lenge nå. Har vinterpakke, men tror nesten det bare gjør problemet større , siden den produserer mye slush i nedkanten av vinduet. Dette fester seg på viskerbladet og fryser til is 'inni' bladet :-\
Det var vel noen som nevnte at Biltema el hadde viskerblad som kun var en gummilist, og som dermed ikke får innvendig isdannelse på samme måte?

Cato76

Sitat fra: gbzdoc på fredag 17. januar 2014, klokken 15:13
PS! Har identisk viskerblad på Toyotaen

Hvilken Toyota er dette snakk om?
Jeg er ikke fornøyd med viskerne mine. Om viskerne er identiske med en Toyota modell så gjør det jobben lettere å finne nye viskere  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

Etter et lite google søk, så fant jeg størrelsen på viskerbladene  :)

Da begynner jeg med biltema sine som koster ca 190,- for to sett (må vel kjøpe 2 og 2...) funker ikke dem, så får jeg vel øke kvaliteten etterhvert.

17" http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/VISKERBLAD-FLATE-17-58241/

26" http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/VISKERBLAD-FLATE-26-58248/

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

AreLib

funker fjell de der :) enkle og fjerne is av også..har montert de på alle bilene oppigjennom åra etter jeg prøvde det en gang.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Tuxedo

FThorsen

Det jeg nok er mest skuffa over på TMS'en er vindusspylerne- og viskerne.

Vindusspylerne har jeg justert slik nå at de nesten spruter over bilen stillestående. Men i høyere hastigheter når strålene ikke langt nok opp til å ta hele synsfeltet  :'(
Da hjelper det ikke at vindusviskerne er dårlige! Fint om de av dere som tester å bytte vindusviskere legger ut erfaringer med byttet.

Litt OT, men det er fredda:
http://youtu.be/K12a3p-_dgM
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Epleskreller

Vindusviskerne er ikke en vinterbil verdig.  Jeg sliter med å få øverste 1/4 av vindusviskeren til å ta skikkelig. Virker som om den ikke presser godt nok på ruta..

spent på biltemaviskeren :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

FThorsen

Sitat fra: Epleskreller på fredag 24. januar 2014, klokken 14:50
Vindusviskerne er ikke en vinterbil verdig.  Jeg sliter med å få øverste 1/4 av vindusviskeren til å ta skikkelig. Virker som om den ikke presser godt nok på ruta..

Får du spylt vindusspylerveske så høyt oppe da? Jeg får det nå etter at jeg fikk justert dysene, men meg må under ca 50 km/t og spyle maange ganger. Not good.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Patosan

Exakt minerfarenhet också. Misstänker att byta blad inte hjälper mycket, utan det är en re-design som måste till.
VIN 15026

LinkedIn

Jejl

Sitat fra: Patosan på fredag 24. januar 2014, klokken 17:11

Exakt minerfarenhet också. Misstänker att byta blad inte hjälper mycket, utan det är en re-design som måste till.
Hadde samme problem. Tesla skiftet dem(gratis)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA