Ladedrit

Startet av frskby, søndag 12. januar 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: fonberg på mandag 21. desember 2015, klokken 14:05
Hvis det er for lading på schuko så har denne bedre værtetting enn Teslas UMC: http://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/portabel-ladestasjon-type-2

Passer er slik direkte i en Tesla uten overgang? Og hva koster de?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Toonster

Sitat fra: Sven-E på mandag 21. desember 2015, klokken 14:47
Den der lader jo maksimalt med 10A.
Og koster vel omtrent 4500,- - 5000,-

Denne er kanskje bedre å bruke når man skal lade utendørs på Trysilfjellet - har ikke så mye mer 10A uansett på hytta, og hvis den tåler litt ruskete vær i tillegg så kan det virke fornuftig.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

E_S

Kjøper man Mennekes-kladden med CEE-kontakt lader den på 16A, og kjøper man den hos Volvo (det er originalkabelen til V60 Plug-in) er den billigere enn noe annet sted. (såfremt de ikke har lagt på prisen de siste to månedene)

Den fås hos Volvo både med Schuko og max 10A og CEE med max 16A. Best med den siste, så kan den heller stilles ned ved behov. :)
:)

thilo

Sitat fra: E_S på mandag 21. desember 2015, klokken 22:04Den fås hos Volvo både med Schuko og max 10A og CEE med max 16A. Best med den siste, så kan den heller stilles ned ved behov. :)

Menneskes Schuko/type2 ladekabel støtter maks. 13A, ikke bare 10A.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

E_S

Sitat fra: thilo på mandag 21. desember 2015, klokken 22:09

Menneskes Schuko/type2 ladekabel støtter maks. 13A, ikke bare 10A.

Ok! CEE-utgaven støtter i hvert fall 16A - speaking of personal experience. :)
:)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA