Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrytebilder! :)

Startet av Lance007, søndag 12. januar 2014, klokken 01:45

« forrige - neste »

horven

#450
Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. april 2017, klokken 22:46
Møkkete bil, men kom endelig i mål med sweetspot på senkingen :) Står i low på bildene.

Nice!!!!
Utrolig flott bil :-):-)

Har du lakkert kaliperne selv? Mye jobb?
Gult så råbra ut!!
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

Muffinman

Brukte Foliatec sin tokomponentlakk på kaliperene. Ikke så veldig arbeidskrevende, men synes nok at forarbeidet som beskrives i bruksanvisningen er i knappeste laget. Jeg brukte vel et par ekstra bokser bremserens og gjorde meg god flid med rengjøring og maskering. Var litt for kaldt når jeg gjorde jobben på ene siden slik at herdetiden ble lang, og det de foreskrevne 15 minutter mellom strøkene ble for lite. Men resultatet ble godt nok, tar andre siden i kveld.

Greit å ha to garasjejekker når man holder på med dette. Lakken blir ubrukelig etter et par timer, så det er greit å mikse ca. halvparten i slengen og jobbe med en side av gangen.

horven

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. april 2017, klokken 08:46
Brukte Foliatec sin tokomponentlakk på kaliperene. Ikke så veldig arbeidskrevende, men synes nok at forarbeidet som beskrives i bruksanvisningen er i knappeste laget. Jeg brukte vel et par ekstra bokser bremserens og gjorde meg god flid med rengjøring og maskering. Var litt for kaldt når jeg gjorde jobben på ene siden slik at herdetiden ble lang, og det de foreskrevne 15 minutter mellom strøkene ble for lite. Men resultatet ble godt nok, tar andre siden i kveld.

Greit å ha to garasjejekker når man holder på med dette. Lakken blir ubrukelig etter et par timer, så det er greit å mikse ca. halvparten i slengen og jobbe med en side av gangen.

Sorry offtopic igjen..
Men kjøpte du inn ekstra bremserens i tillegg til det som følger med pakken?

Jeg har vurdert denne:
http://foliatec.no/produkt/foliatec-bremse-kaliper-lakk-sett-toxic-gronn/
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

Muffinman

Ja, et par bokser hos Biltema.
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Rengjoring-og-vedlikehold/Bremserengjoring-2000035883/

Viktig å ikke oversvømme glidepinner og klosser med bremserens når man gjør dette. Da fjerner man smøringen som påføres ved bremseservicen og risikerer at ting blir stuck.

Husk også at dette er permanent, slik at når bilen skal selges er det greiest med en farge som er "populær" om man ikke skal måtte lakkere om igjen. Det sier i det minste hjernen, mens blodpumpa sannsynligvis mener at det er lurt å kjøre på med det man liker best selv :)

horven

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. april 2017, klokken 09:12
Husk også at dette er permanent, slik at når bilen skal selges er det greiest med en farge som er "populær" om man ikke skal måtte lakkere om igjen. Det sier i det minste hjernen, mens blodpumpa sannsynligvis mener at det er lurt å kjøre på med det man liker best selv :)

Jeg tenker at "skitt au" - i verstefall kan man alltids lakkere de sorte igjen :)
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

Muffinman

Tenker forsåvidt jeg også, men det kanskje kan bli utfordrende å få dekket en skarp farge skikkelig. Men skitt au her også :)

BMW850

Gult er kult og hadde nok vært mitt andrevalg om jeg ikke allerede hadde hatt røde. Den mest merkbare forskjellen er at standard grå åpenbart er lite motstandsdyktig mens mine røde er som nye etter tre år. Foliatec holder seg nok fin i mange år :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

#457
Ja spent på holdbarheten. Siden som vises på bilen ser veldig bra ut, men kjenner at lakken ikke er gjennomherdet enda. Mulig lave temperaturer som lager litt krøll. Setter 5kW vifta i hjulbuen en stund før påføring på andr siden i kveld :)

overlay

Sitat fra: BMW850 på torsdag 27. april 2017, klokken 15:52
Gult er kult og hadde nok vært mitt andrevalg om jeg ikke allerede hadde hatt røde. Den mest merkbare forskjellen er at standard grå åpenbart er lite motstandsdyktig mens mine røde er som nye etter tre år. Foliatec holder seg nok fin i mange år :)

Har du originale røde eller lakkert de? Trodde ikke de leverte røde såpass tidlig i 2014.

BMW850

Originale røde ja, fikk det akkurat med meg  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

overlay

Sitat fra: BMW850 på torsdag 27. april 2017, klokken 19:12
Originale røde ja, fikk det akkurat med meg  :+1:

Bilen min er fra rett før din og har den elokserte dritt overflaten :(

Muffinman

#461
Samboeren mumler noe om at hun ikke vil ha krom på bilen sin lenger hun heller. Farlig sti å begynne på, gjør man det ene følges det gjerne av det andre. Du skal se at hun ender med lakkerte kalipere også.

Og gjett hvem som må gjøre jobben  :P

EDIT: Parkbremskaliperene så veldig rufsete ut selv om bilen ikke er halvannet år gammel enda. Irr som har brutt gjennom overflatebehandlingen flekkvis. Spørs om disse må få en behandling med sort lakk.

Lippert

#462
Noen folierer, andre lakkerer. Dette ble min sommer-variant av en økovennlig Musk maskin.
Smaken er som baken, men det er jo selvsagt en annen side av saken.
〶esla sin tilnærming til funksjonell el-bil, overkjører det meste !
Noen skjønte det tidlig, nå de aller fleste !
Venter nå spent på min neste....

2014 P90 RWD
2022 TCT AWD

Handlekraft gir heller ikke bærekraft.
Derfor gir Tesla minst 8 år med saft.

Kvark

S85D

alda

Hehe, kult och originalt! Ganska ensam om det där! ;D
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA