Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det kommet noen erfaringer med Tesla Model S som Taxi?

Startet av Birger, søndag 12. januar 2014, klokken 00:15

« forrige - neste »

Birger

Jeg sitter og leser forumer rundt om kring og der dukket det opp en formening om at den Model S taxi'en som gikk i Oslo ikke er i trafikk lenger.

Er det noen som har hørt noe om erfaringen fra drosjeeierne i Oslo, Trondheim eller Bergen?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Zanka

Er ikke 100% sikker, men tror jeg møtte den hvite Tesla taxien på Tirsdag denne uka i byen.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Anew

Jeg så TMS-taxien på veien i Oslo denne uken mens jeg ventet på bussen.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

19quiz76

Så en på Sagene i Oslo i går - tror den var brun, i alle fall mørk
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

TRM

Sitat fra: Birger på søndag 12. januar 2014, klokken 00:15
Jeg sitter og leser forumer rundt om kring og der dukket det opp en formening om at den Model S taxi'en som gikk i Oslo ikke er i trafikk lenger.

Er det noen som har hørt noe om erfaringen fra drosjeeierne i Oslo, Trondheim eller Bergen?
Traff på Taxi-Tesla'en i natt, og måtte selvsagt benytte anledningen til å høre hvordan erfaringene med Model S har vært.
Taxisjåføren var ikke eier av bilen. Usikker på om han var fast sjåfør på den. Det han fortalte var at de er passelig fornøyd. Bilen var god å kjøre, og det hadde vært lite feil, og de feil som hadde oppstått hadde blitt tatt tak i straks (av både Alna og Skøyen).

Hovedproblemet med bilen som taxi hadde vært, og er, hastigheten på lading. Bilen hadde mye ladetid, noe som naturligvis går utover inntjeningsevnen. Jeg spurte ikke om hvilken ladestasjon de benytter.

Utover det mente sjåføren at baksetet ikke er egnet for personer over 180, til tross for panoramatak.

Bilen hadde gått i underkant av 7000 km.

Edit: Taxi-Tesla'en jeg var i kontakt med er hvit.

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

satheesh.net

Jeg er i Stavanger minst én gang i uken. Ser en "grønn" taxi som er en TMS i taxikøen nesten hver gang. Jeg har enda til gode å få nettopp denne taxien da personen før eller etter meg snapper denne. :P Det kan virke som han driver transportetappe mellom Sola og Stavanger. Vi får se om jeg er heldig til førstkommende tirsdag, da er neste tur dit. ;)

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på søndag 12. januar 2014, klokken 00:53
Jeg er i Stavanger minst én gang i uken. Ser en "grønn" taxi som er en TMS i taxikøen nesten hver gang. Jeg har enda til gode å få nettopp denne taxien da personen før eller etter meg snapper denne. :P Det kan virke som han driver transportetappe mellom Sola og Stavanger. Vi får se om jeg er heldig til førstkommende tirsdag, da er neste tur dit. ;)

Mener det skal gå to makne i Stavanger.

http://www.mtaxi.no/nye-tesla-model-s/

Model S 85D

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

sigurdi

Så en lilla og en hvit tesla taxi i Oslo Torsdag, da vi tok Trikken fra skøyen til nadjonal teateret.


sigurdi
X #645
Horten
Model X90D (18.03.17)

Postman pat

den hvite taxin , om ikke en til i Oslo, er en asker og bærumstaxi. han har fått til ladinger der det er. stor  tissestråle på ladingen rundt forbi (ikke sc selvfôlgelig). han henger av og til på esso ved slependen og virket fornôyd. han var eieren. s 85.  vh pp
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Stiania79

Tatt Trond Strømmes hvite P85 fra Ullern til Grademoen i november. Han hadde kjørt rundt 8000 km og var happy. Lader hjemme. Jeg satt foran og det var jo greit men litt vel mye lydstøy fra skiltet på taket vil jeg si...

Merc E klasse er forsatt Taxi'n med høyest komfort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Teslataxi

Hei!
Ja tydeligvis er det noen som har vært mine kunder her på forumet. Jeg er eier av den første Tesla taxien i Asker og Bærum Taxi og har nå klart å tilbakelegge 21000 km siden midten av desember 2013. Bilen fungerer veldig godt og ladningen går greit etter at jeg fikk på plass en Salto 2 løsning med 20KW. Kjørt taxi i 21 år, men føler vel de to siste månedene har vært de artigste. Bare fornøyde kunder som tar bilder og koser seg på turen. Treffer på entusiaster overalt. Så for dere som er i tvil.... jeg har så langt gode erfaringer... så langt ingen tekniske problemer å snakke om annet enn jevnlige reebootinger av bilen... det må til når man har en ipad på hjul  ;D

El-Ing

#12
Jeg ser stadig vekk en lilla foliert TMS Taxi på Jessheim som kjører for Øvre Romerike Taxi. Aner ikke noe om erfaringer (så sorry litt OT), men så en artikkel i avisen i desember med bilde fra folieringen av bilen.
Grå S85 mottatt 28.2.

Go-carter

Støter titt og ofte på den hvite til Oslo Taxi iallefall. Senest i forigårs. Den står ofte og lader på 22kw laderen på Vulkan :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

K

Sitat fra: Teslataxi på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:52
Hei!
Ja tydeligvis er det noen som har vært mine kunder her på forumet. Jeg er eier av den første Tesla taxien i Asker og Bærum Taxi og har nå klart å tilbakelegge 21000 km siden midten av desember 2013. Bilen fungerer veldig godt og ladningen går greit etter at jeg fikk på plass en Salto 2 løsning med 20KW. Kjørt taxi i 21 år, men føler vel de to siste månedene har vært de artigste. Bare fornøyde kunder som tar bilder og koser seg på turen. Treffer på entusiaster overalt. Så for dere som er i tvil.... jeg har så langt gode erfaringer... så langt ingen tekniske problemer å snakke om annet enn jevnlige reebootinger av bilen... det må til når man har en ipad på hjul  ;D

Interessant å høre! Men hvor mye "hemmes" man av tid brukt til lading med Tesla S som taxibil? Skjønner jo at det avhenger av hvor mye pause man uansett ville tatt, men hva er dine og evt. andre Teslataxieieres erfaring på dette? (Antar at du kanskje har snakket med noen andre med Tesla som taxi også?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA