Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladestasjon på jobb

Startet av JWinterburn, fredag 10. januar 2014, klokken 19:57

« forrige - neste »

JWinterburn

Hvor mange av dere har ladestasjoner på jobb? Har prøvd og sjekke med huseier flere ganger om dette, avslag hvær gang? Det begrunnes med misunnelse og ufred mellom elbilister imellom og sjalusi fra alle andre om at elbilene får gratis "drivstoff" ... Noen flere som kjenner seg igjen? Gode argumenter mottas ;)


Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

fredag

Sitat fra: JWinterburn på fredag 10. januar 2014, klokken 19:57
Hvor mange av dere har ladestasjoner på jobb? Har prøvd og sjekke med huseier flere ganger om dette, avslag hvær gang? Det begrunnes med misunnelse og ufred mellom elbilister imellom og sjalusi fra alle andre om at elbilene får gratis "drivstoff" ... Noen flere som kjenner seg igjen? Gode argumenter mottas ;)

Da huseier så at jeg hadde fått meg min første elbil, så tok han selv initiativ til å sette opp en kontakt for meg. Han insisterte på det, selv om jeg egentlig mente det var unødvendig og jeg sikkert ville få ladet nok hjemme, beskjeden som jeg er.

Jeg glemmer stadig å lade i-Mieven om vinteren, så den kontakten er kjekk å ha.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jgilberg

Fortell andre ansatte at det er snakk om småpenger. Jeg kjører 4 mil til jobb hver dag og lader fult opp på en 400v 16 amp jeg har fått på min plass i p-kjelleren på jobben. Kostnadsmessigst blir det knapt 7 kroner dagen x 220 arbeidsdager, altså max 1.500 i året. Når du forteller det til dine kollegaer så er det de færreste som får vondt i røven...
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Frodebo

Handler jo ikke bare om penger. Hos oss er problemstillingen like mye det å reservere egne plasser for de med elbil når antallet parkeringsplasser er begrenset. De som er avhengige av å lade på jobb (les: Leaf + lang reisevei) får tilgang til lading, øvrige ikke. Så får vi se hvordan det går når stadig flere kjøper elbil. Med TMS ser jeg ikke behovet for å skulle lade på jobb med mindre man har svært lang vei til jobb evt. skal bruke bilen i jobben (og da er det en selvfølge at man får ladet på jobb)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Leaffen

#4
Sitat fra: JWinterburn på fredag 10. januar 2014, klokken 19:57
Hvor mange av dere har ladestasjoner på jobb? Har prøvd og sjekke med huseier flere ganger om dette, avslag hvær gang? Det begrunnes med misunnelse og ufred mellom elbilister imellom og sjalusi fra alle andre om at elbilene får gratis "drivstoff" ... Noen flere som kjenner seg igjen? Gode argumenter mottas ;)

Sent from my iPad using Tapatalk

Når du har Tesla tror jeg det blir vanskelig å gå i bresjen. Men snakk med noen av de andre som har biler med større behov. Kanskje du kan få dem til å lobbyere om fremtiden?

Min arbeidsgiver har i hvert fall skjønt det. Har trukket til seg noen nye dyktige medarbeidere ved at vi kunne skilte med ladeplasser for elbil. Status pr i dag er 3 stk ladestasjoner type 1 og 4 stk vanlige stikk 16A.

Arbeidsgiver / huseier planlegger også et nytt parkeringsanlegg under bakken for ca 150 biler. I denne sammenhengen planlegges det minst med 10 stk vanlige 2/16A kurser/stikk i første omgang. Jeg ser heller ikke bort fra at det kan bli investert i ladestasjoner type 2. Arbeidsgiver er lydhør for argumentasjon. Med type 2 ladestasjoner økes jo fleksibilitet og sikkerhet betraktelig. Powermanagement og betalingsløsninger er jo også betydelig enklere å få til med type 2. Type 2 kan jo også  integreres i smartgrid- konsepter. Dette er jo gode argumenter for å få til litt større og bedre løsninger.

Begynn i det små og vis villighet til å betale for strøm og parkering for elbil, så er jeg sikker på at det går seg til, også på din arbeidsplass. Utviklingen er jo så tydelig. Pr i dag så er vel ca 10-15% av alle bilene hos oss elbiler. Ser ikke bort fra at dette er 30 % om ett år eller to. Vår adm dir har kjøpt Tesla model S, og lobbyerer stadig vekk om hvor resten av medarbeiderne bør havne ved neste korsvei. Etter hvert kommer nok også resten av ledelsen etter. Da løser ting seg.

Kanskje dere dyktige medarbeidere og elbilister skal true med å begynne hos en ny og fremtidsrettet arbeidsgiver? En som også har skjønt det.


Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

dotten

Jeg gikk til min arbeidsgiver, og jeg er litt beskjeden, og han sa bare "Selvfølgelig skal du får lader"
Da je spurte om hvordan ladermulighet så lurte han p hva jeg ville ha, så jeg får vel 400v 32 A. Og han mente det bare skulle mangle. Her er REF etter talen da jeg spurte om hvorfor det skulle mangle.

"Du er en resusj i min verden, og kan jeg lette arbeidsforholdet ditt så mye med tanke på pending (skal kjøre 20 mil pr dag) så er det klart vi vil hjelpe, samt at vi som bedrift kan stå i front og si at vi er miljøbeviste! Vi setter opp en slik lader fordi vi mener at en slik gode burde de ansatte ha da de ansatte er verdt noe for oss. Strømmen koster så lite, i forhold til hva vi bruker, s gidder vi å skru av lyset i hallen, så sparer vi ca tilsvarende kroner på at du lader, og så god råd mener jeg vi bør ha, eller ta oss råd til, for å skape en god kjemi på arbeidsplassen"

Da jeg spurte de andre som jobber der ang. hva de mente var det overhode ikke noe problem.
Jeg har også sagt meg villig til å betale for lader, og eventuell strøm, o mdet trengs for å ikke skape skjevhet i godene, men fikk blankt nei.
S85

P85D fra mars 2015

Tai

Du har en bra arbeidsgiver, hold på den jobben der.

Smarte arbeidsgivere behndler sine ansatte på den måten, det skaper en lojalitet som går begge veier.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

shb

Har det likt tråd starter. Har spurt flere år. Da jeg startet med  Leafen, har 80 km pr dag så den tregte srtøm på kalde dager. Og for å være sikker på å komme hjem. Vi var 3 biler og flere som hadde kjøpt om de hadde hatt lading. Men nei. Takk til ABB i Fyllingsdalen som har hurtiglader der. Bare det kommer  22kW AC på de så blir det bra.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Stiania79

Får satt på 1-fas 32 amp samt et vanlig 16 amp schuko på jobben neste uke - både til Tesla'n og E-Up'n. Har fast plass og min arbeidsgiver setter opp iallefall 16 A uten kostnad men var ikke vanskelig å be om en 32 A itillegg :-)

Har 6 km til jobb så blir ikke mange kronene i strøm men greit mtp kjøring i helgene med ditto påfyll på mandager. Har også vanlig 16 A i garasjen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

OleT

Den nyåpnete garasjen på Statoil Sandsliveien har 18 ladeplasser, tror jeg. Sånn omtrent, i alle fall. Det få vet er at det er 36 til. De reserverte er i toppetasjen, men det er altså to etasjer til med stikkontakt. Siden jeg strengt tatt ikke er nødt til å lade hver dag hele arbeidstiden, foretrekker jeg å prkere lengre nede, så får de med mindre natteri ta de reserverte plassene.

Og dette er altså Norges største OLJEselskap.

Trådstarters arbeidsgiver og huseier burde skamme seg.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

tstens

Hei
For en stund siden, kom han som har ansvaret for "infrastrukturen" på min arbeidplass og spurte,hører rykter om at du har bestillt deg Tesla?ja svarer jeg.Du får si i fra når du får den så skal vi modifisere motorvarmer stolpen din så du kan lade bilen din,sier han.Vel ,sa ifra forleden og jammen kom det ikke et par elektrikere og fikset stolpen :D.Har også gitt han etpar adresser på leverandører til ladeløsninger som han skulle se på.Veldig alright med en miljø bevisst arbeidsgiver ;D. har nå tilgang på allt fra 230 16A til 400 32A.Må bare skaffe meg kabler og adapterene nå
Terje
P85,White

JWinterburn

Da forstår jeg det dlik at bortsett fra et inlegg her så er ladestasjon på jobb en selvfølge for alle arbeidsgivere.. Ser ut til at jeg må ta opp denne søknaden igjen med huseier. Det spesielle hos oss er vel at det er 3 eiere, vårt firma har den minste eierandelen. Og det er hsn med største eierandel som mener det ikke lar seg gjøre. Det er nevnt at det vil være tap i alle retninger .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

dotten

Sitat fra: JWinterburn på søndag 12. januar 2014, klokken 09:22
Da forstår jeg det dlik at bortsett fra et inlegg her så er ladestasjon på jobb en selvfølge for alle arbeidsgivere.. Ser ut til at jeg må ta opp denne søknaden igjen med huseier. Det spesielle hos oss er vel at det er 3 eiere, vårt firma har den minste eierandelen. Og det er hsn med største eierandel som mener det ikke lar seg gjøre. Det er nevnt at det vil være tap i alle retninger .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke et tap å ta vare på gode ansatte :-D men joda ,det koster litt, men kommer jo ann på hva bedriften generer av penger også
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA