Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spoiler

Startet av JWinterburn, torsdag 09. januar 2014, klokken 19:45

« forrige - neste »

JWinterburn

Vet ikke om det er noen tråd på dette, men er det noen som har funnet en plass som selger den plast spoileren bak, helst en plass som ikke koster en formue.
Ser jo det er flere slike plasser på nett, men de koster jo fra 5000 kroner og opp, det synes jeg er drøyt for en plast remse...
Denne er vel bare limt på vel ?
Dersom noen i Trondheim har en liggende og slenge, rop gjerne ut på PM... Jeg er intressert... :))
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Harlex

Sitat fra: JWinterburn på torsdag 09. januar 2014, klokken 19:45
Vet ikke om det er noen tråd på dette, men er det noen som har funnet en plass som selger den plast spoileren bak, helst en plass som ikke koster en formue.
Ser jo det er flere slike plasser på nett, men de koster jo fra 5000 kroner og opp, det synes jeg er drøyt for en plast remse...
Denne er vel bare limt på vel ?
Dersom noen i Trondheim har en liggende og slenge, rop gjerne ut på PM... Jeg er intressert... :))
Plast spoiler? Mener du carbon spoileren?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

dotten

S85

P85D fra mars 2015

frskby

Ønsker du plast, må du nok lete andre steder ja.
Jeg selger iallefall ikke min i carbon...  :P
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Joar

http://evautosalon.com/ selger både carbon og glassfiber. Glassfiber koster ca 3700,- Kommer og en kostnad på frakt fra USA pluss moms inn til Norge. Denne må lakkeres etterpå.

JWinterburn

Da flyyyyr nok tusenlappene ;) ser det blir solgt noen carbon spoilere for underkant av 5000 , irritabelt at ikke det gikk å bestille til s85...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

D.O

#6
Husker den tiden //M merket og spoiler var så harry det kunne bli på en BMW uten å være original og med rett motor. Må si at spoiler på Tesla Uten P i dette tilfelle er veldig nært.
Bestilte min bil uten model betegnelse og uten spoiler. Men da kontra beskjeden om at spoiler ikke kunne leveres med bilen umontert, valgte jeg å beholde denne pga evt salg og verdi på spoiler. Plukker den kanskje av etterhvert. Bilen ble levert uten typebetegnelse/merker.

Edit: skal ikke selge spoiler(oppbevares til evt salg av bil en gang i fremtiden)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

frskby

Må si meg enig i dette.
Synes det er flott at det er en forskjell også visuelt på S og P.
En Performance er helt greit at ikke kan forveksles med en 85 eller for den saks skyld 60.

Jeg valgte med spoileren og synes den gjør seg bra.  :)
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

JWinterburn

Spoiler skal jeg ha, av samme grunn som at jeg skal sote vindu og har bestillt andre felger. Bilen blir mye penere med enn uten.. ;) hvit bil med sort spoiler gjør seg. Kan ikke forstå at dere vurderer å ta den av :p



Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Oreo

D.O. jeg prøvde også å få min levert uten typebetegnelse og fikk bare beskjed om at dette gjorde de ikke. Vel de gikk av første uka uansett. Spoileren min blir der den er, på bilen. Svart Carbon på hvit bil ser kanonbra ut, nesten så jeg bestilte hvit bil bare av den grunn. Om den står på en standard eller P gidder jeg ikke bry meg så mye om, men synes det greit at det ikke går inflasjon i det:


Sent from a mobile device
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

rene

Hva er enkleste/beste måten å fjerne disse emblemene på? Forstår ikke at bilen ikke kan leveres uten, men det er vel noen i systemet som tror at det er viktig for markedsføringen. Audi har ihvertfall dette som eget valg når en bestiller ny bil.

Har varmepistol liggende, men må vel til med noe ekstra (sitrusrens? annet?) for å fjerne limrestene.

Joar

Jeg brukte laumb sin oppskrift, funket som bare det;

Tok varmepistolen på svak varme og varmet opp til de var "varme å ta på, men ikke brennende".
Flytt en del på den så du ikke sprengvarmer ett område.

Da blir limet såpass løst at de var bare å nappe rett av med limet intakt.
Fordelen med ny bil.

Sprayet ett tynt strøk med "label off" fra Biltema for å sikre at alt lim var borte.
Brukte så en QuickDetailer Spray og en god mikrofiberklut til å vaske raskt over.

Teslanewbie

#12
Ler av folk som mener at s85 ikke bør ha spoiler for at dette ikke er sportvesjon slik som p85...

Husk at S85 har 380 hk og P85 har 414 og litt annen motor..

Spoiler er jo ikke bare kosmetikk den øker jo også marktrykket og bedrer på veiholdningen ...


Sjelv har jeg bestilt P85
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

dotten

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 10. januar 2014, klokken 08:14
Ler av folk som mener at s85 ikke bør ha spoiler for at dette ikke er sportvesjon slik som p85...

Husk at S85 har 380 hk og P85 har 414 og litt annen motor..

Spoiler er jo ikke bare kosmetikk den øker jo også marktrykket og bedrer på veiholdningen ...


Skjelv har jeg bestilt P85

+1
S85

P85D fra mars 2015

torerikd

Vi valgte uten spoiler på P+´en vår, da jeg synes at bilen tar seg mye bedre ut uten spoileren. Liker heller ikke tilsvarende biler med spoiler (Panamera, 7-serie, A8 e.l.). Dette er da tross alt ikke en sportsbil, men en sportslig familiesedan med sterk motor og nydelige linjer (les Maserati). Når det gjelder marktrykket, kan jeg ikke se at det er et argument på denne bilen så lenge den skal kjøres i Norge og ikke i Tyskland (kan jo ikke kjøres på bane, da batteriene vil overopphete).

Forøvrig er det godt at vi har forskjellig smak :)
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA