Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

UMC og feilmeldinger

Startet av FrodeW, onsdag 08. januar 2014, klokken 20:42

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: OleJA på onsdag 26. februar 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 26. februar 2014, klokken 08:43
Enda bedre ide: få Tesla til å sende deg en UMC som virker!
+1

La Tesla fikse sine egne problemer - Ikke minst er dette viktig for at de skal finne ut hvilke feil kundene sliter med, og på sikt klare å forbedre kvaliteten. UMC'en er trolig det dårligste med hele Tesla opplevelsen, og her er det viktig at Tesla får tilbakemelding, og ikke minst merker kostnadene, med dårlig design og manglende kvalitet. Da finner de forhåpentligvis ut at alle er tjent med et redesign etterhvert.
...Er selv på min 3 UMC, og kommer til å reklamere på denne også straks åpneknappen slutter å virke....


De lager vel ikke flere av den gamle, siden de nå holder på å test en ny. Håper de har forbedret ladeknappen og...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

I starten av februar fikk jeg beskjed om at revidert UMC kommer ila februar. I dag fikk jeg beskjed om medio mars. De jobber med å lage en bedre versjon (noe de færreste nå fornekter), men den lar vente på seg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ArneS

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. februar 2014, klokken 10:06
I starten av februar fikk jeg beskjed om at revidert UMC kommer ila februar. I dag fikk jeg beskjed om medio mars. De jobber med å lage en bedre versjon (noe de færreste nå fornekter), men den lar vente på seg.

...om 2 uker altså  ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

rklokk

Sitat fra: ArneS på onsdag 26. februar 2014, klokken 11:10
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. februar 2014, klokken 10:06
I starten av februar fikk jeg beskjed om at revidert UMC kommer ila februar. I dag fikk jeg beskjed om medio mars. De jobber med å lage en bedre versjon (noe de færreste nå fornekter), men den lar vente på seg.

...om 2 uker altså  ;)

Snakket med en amerikaner på Skøyen i går. Jeg spurte da om den var "to-three months away". Han svarte "I'm afraid so...". I mellomtiden fikk jeg en Mennekes kabel.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Viking

har aldri fungert for meg.

tok det opp på service. De sa at "du må ha ny ladekabel, vi har ingen inne, så lenge du kan åpne fra skjermen inne i bilen er det ikke krise." Jeg er enig i at det ikke er krise og venter på ny kabel.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

pej

Har kjøpt et par åpnere fra www.stegen.com (http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html) Kjekt å ha på nøkkelknippet til huset:) Gratis frakt om du har tid til å vente en ukes tid.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

turbolurbo

Hvordan får man valgt gratis frakt inne på stegen.com? Jeg fikk en shippingkostnad på € 47,26.
2019 TM3P

DaX

Står i info: Free worldwide shipping (PostNL)
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

turbolurbo

Sitat fra: DaX på onsdag 26. februar 2014, klokken 20:43
Står i info: Free worldwide shipping (PostNL)

Kom opp valg om free shipping når jeg klikket "Next". Takk :D
2019 TM3P

Øyvind.h

Sitat fra: rklokk på onsdag 26. februar 2014, klokken 15:54
Sitat fra: ArneS på onsdag 26. februar 2014, klokken 11:10
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. februar 2014, klokken 10:06
I starten av februar fikk jeg beskjed om at revidert UMC kommer ila februar. I dag fikk jeg beskjed om medio mars. De jobber med å lage en bedre versjon (noe de færreste nå fornekter), men den lar vente på seg.

...om 2 uker altså  ;)

Snakket med en amerikaner på Skøyen i går. Jeg spurte da om den var "to-three months away". Han svarte "I'm afraid so...". I mellomtiden fikk jeg en Mennekes kabel.

Hei,

Fikk oppdatert informasjon nå i kveld i forbindelse med en service-henvendelse. Tilbakemeldingen var nå "potentially several months away, and we have no solution for you except the mennekes cable".

Har derfor i kveld varslet Tesla Motors om krav om dekning av alternativ løsning som faktisk er iht. spesifikasjonene for ladekabel de har solgt meg, og også varslet at saken sendes direkte til Forbrukerrådet ved negativ tilbakemelding.

Dette gidder jeg ikke lenger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Roger (NO)

Da har min knapp også tatt kvelden.

Noe nytt vedrørende UMC v.2?

Muffinman

Har mistet en annen knapp på min UMC, nemlig en av låseknappene for adapter. Aner ikke når det har skjedd, og har ikke byttet adapter på måneder. Får heldigvis løst ut ved å trykke i "hullet" etter knappen.

Åpningsknappen fungerer enda, men det er litt ustabilt. Vet at mottageren sitter i bakluka, men jeg må som regel gjøre flere forsøk med kontakten forskjellige steder før porten åpner.

janmb

Da fikk jeg bestilt meg et par åpnere fra Stegen jeg også.

Skal uansett bruke tredjeparts type 2 kabel i hverdagen så da er en alternativ ladeportåpner nesten et must.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

TS

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:31
Har mistet en annen knapp på min UMC, nemlig en av låseknappene for adapter. Aner ikke når det har skjedd, og har ikke byttet adapter på måneder. Får heldigvis løst ut ved å trykke i "hullet" etter knappen.

Åpningsknappen fungerer enda, men det er litt ustabilt. Vet at mottageren sitter i bakluka, men jeg må som regel gjøre flere forsøk med kontakten forskjellige steder før porten åpner.

Mistet begge de knappene for et par mnd siden, men har ikke hatt problemer med det. Venter gjerne på ny UMC : )
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:31
Har mistet en annen knapp på min UMC, nemlig en av låseknappene for adapter. Aner ikke når det har skjedd, og har ikke byttet adapter på måneder. Får heldigvis løst ut ved å trykke i "hullet" etter knappen.

Samme problem her, en av de er borte. Dårlig konstruksjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA