Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

UMC og feilmeldinger

Startet av FrodeW, onsdag 08. januar 2014, klokken 20:42

« forrige - neste »

valvolainen

Dette irriterer meg noe grenseløst.
Jeg klarer ikke låse opp porten med umc når jeg skal lade.
Når bilen er ferdigladet, er det ikke noe problem å løse ut umc med knapp på umc.
Ute på tur klarer jeg å låse opp ladeluken med hurtigladere.
Frustrerende!

Regner med at umc 'vet' at den er løs, og den funksjonen fungerer ikke.
Når kabelen er plugget i bilen, så vet umc at så er tilfelle og det er en annen funksjon som er i knappen på umc som låser ut kabelen uten problem.

Når kabelen er utenfor bilen løsner magnetfestet til lokket, og når kabelen sitter fast løser den ut 'klørne' som holder kabelen istedenfor.

Reset kanppen på umc hjelper ikke, og den var jammen beinhard!
Får vel smøre seg med tålmod tenker jeg. Det er vel noen nye umc'er i sikte?

ebbrey

Det er helt sikkert noe feil med UMC.. men jeg har lagt merke til noe rart (eller egentlig smart?) Med denne knappen for ladeporten. (Nå gjelder dette før forrige update, ikke fått testet etter grunnet rep hjemme) Men hvis jeg plugget inn UMC på ett eller annet sted med "grumsete strøm" slet jeg med å få ladeluken til å åpne med knappen på UMC. Koblet jeg derimot opp UMC på steder med strømmen iorden fungerte det på første trykk hver gang. Ble så forundret over dette, trodde det kanskje var forstyrrelser.. Så jeg kjørte mellom 2 punkter jeg visste det var forskjell på strømkvaliteten og sjekket. Og jaggu oppførte min UMC seg slik hver gang. Jeg måtte aldri gi opp, men det tok 20 trykk+ for å åpne når UMC var muggen. Nå er det ordnet hos meg og knappen har fungert hver gang siden.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

valvolainen

Hm, spennende.
'Nå er det fikset hos meg' ?
Har du fått ny umc? Eller er det gjort et eller annet 'ymse'?

ebbrey

Sitat fra: valvolainen på fredag 24. januar 2014, klokken 23:46
Hm, spennende.
'Nå er det fikset hos meg' ?
Har du fått ny umc? Eller er det gjort et eller annet 'ymse'?

Nei har min orginale utleverte UMC enda.. Fikset bare jordfeilen min :) Var ranger som påpekte feilen.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

PHsigP85

Min fungerer hver gang. Hatt bilen i nøyaktig 5 måneder og lader benyttes daglig; ute, inne, snø, regn, +15, -15. Fungerer alltid. Etter siste oppdatering virker også start/stopp fra android og iPad. Eneste som gjenstår da er scheduled charging som styres fra bilen. Den fungerer aldri (i det minste stabilt  :P ).


Rart det skal være så store forskjeller. Føler med dere med problemer, men til dere som ikke har mottatt bil; ikke ta sorgene på forskudd!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Teslafrank

min tok natta pa torsdag kveld...skulle pa tur til aalesund ifbm jobb. smset til service i trhjeim, 5min senere ringer de og sier kabel er defekt, kjort diagnose pa bilen kl 22 omkvelden!

avtalte at de skulle sende ny kabel til aalesund, slik at jeg kommer meg hjem sondag. POSTEN har greid a sende kabelen til MOLDE, ikke til AALESUND, Sa her sitter jeg da:)

Ringte tesla i trheim, de skulle finne en losning. Ringte meg tilbake en time senere, og sa at de kjorer til ALESUND med ny kabel, i natt!!!

fantastisk, jeg er imponert:):):)

snurrehue

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 25. januar 2014, klokken 01:04
fantastisk, jeg er imponert:):):)

Jeg vil nå si det strengt tatt bare skulle mangle. Så essensielt som lading er så må man forvente at sånne problemer løses ganske umiddelbart. Er jo akkurat som en vanlig mobilitetsgaranti.

Det virker ellers som om Tesla har noe enormt med garantikostnader

Øyvind.h

Sitat fra: snurrehue på lørdag 25. januar 2014, klokken 08:12
Det virker ellers som om Tesla har noe enormt med garantikostnader
Kanskje ingen overraskelse at den aller første bilmodellen fra et helt nytt selskap har flere garantireparasjoner per bil enn de gamle trauste :)

Det koster litt å ligge så langt foran konkurrentene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 25. januar 2014, klokken 01:04
min tok natta pa torsdag kveld...skulle pa tur til aalesund ifbm jobb. smset til service i trhjeim, 5min senere ringer de og sier kabel er defekt, kjort diagnose pa bilen kl 22 omkvelden!

avtalte at de skulle sende ny kabel til aalesund, slik at jeg kommer meg hjem sondag. POSTEN har greid a sende kabelen til MOLDE, ikke til AALESUND, Sa her sitter jeg da:)

Ringte tesla i trheim, de skulle finne en losning. Ringte meg tilbake en time senere, og sa at de kjorer til ALESUND med ny kabel, i natt!!!

fantastisk, jeg er imponert:):):)
Bra de fikser det for deg :) Det er ikke første gang jeg ser Tesla strekke seg langt for å løse tull med ladekabelen. Får håpe det kommer en mer robust ladekabel snart! Etter mitt syn bør man alltid ha to kabler med seg i bagasjen i en langturbil som Model S, i hvert fall frem til ladenettverket blir bedre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 25. januar 2014, klokken 01:04

Ringte meg tilbake en time senere, og sa at de kjorer til ALESUND med ny kabel, i natt!!!

fantastisk, jeg er imponert:):):)

E kabel'n komt??? Hold me oppdatert, det finnes andre måter å ladde, også her i byen ;-)
Håpe du får det ellers fint i Norges fineste by ;-)

Viking

Fikk bilen 19. Des. Har aldri lykkes å åpne luken med umc, må utløse fra skjermen inne i bilen.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Høgis

Måtte trykke på UMC minst 5 ganger før ladeporten på "mandagsbilen" åpnet seg, den nye fungerer foreløpig utmerket.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

#42
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 25. januar 2014, klokken 08:32
Etter mitt syn bør man alltid ha to kabler med seg i bagasjen i en langturbil som Model S, i hvert fall frem til ladenettverket blir bedre.
Enig, men Tesla gjør det ihvertfall ikke enkelt å skaffe seg en ekstra. De har gjentatte ganger nektet meg å kjøpe en ekstra, helt siden før jeg hentet bilen for over 3 mnd siden.

OleJA

Er nå på min tredje UMC. De to forrige ble byttet pga defekt åpneknapp.

Kilroy

Min UMC knapp sluttet å fungere i forrige uke, dvs åpning sluttet å fungere, når det gjelder avslutting har jeg aldri fått den til å virke, jeg prøvde det de første gangene ved lading av bilen, men fikk det ikke til. Så resten av tiden har jeg utløst kabelen fra skjermen etter lading. Tenkte å vente litt med å klage, i tilfelle det er ny UMC type på gang. Selve ladingen har alltid fungert uansett temp. Synes selve knappen kjennes litt "billig" ut, så mulig at det er noe der ja.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA