Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

UMC og feilmeldinger

Startet av FrodeW, onsdag 08. januar 2014, klokken 20:42

« forrige - neste »

Veggen

Min UMC henger hovedsaklig fast i garasjen, altså tørt men kaldt. Den har stått konstant plugget i kontakten, med unntak av en håndfull langturer, hvor den har vært i bruk utendørs og blitt våt et par ganger.
Er fremdeles på originalen, versjon 02-A, som fulgte med bilen ved leveranse i begynnelsen av september.
Knappen fungerer fremdeses, og har ingen problemer med lading til tross for IT anlegg og kjent jordfeil. (Full spenning mot jord på begge faseledere).

Så dette er tydeligvis høyst variabelt, noen feiler nesten med en gang og ande varer i 7 måneder...

OleT

Sitat fra: OleJA på torsdag 03. april 2014, klokken 09:33
Sitat fra: vonar på torsdag 03. april 2014, klokken 08:13
Hva er den beste teorien på hva dette kan være? La merke til at første gangen jeg opplevde det ladet jeg hos mine foreldre, som har et eldre 230V IT-nett. Tilfeldig?
Dersom jeg skal prøve meg på en teori, så henter de ut strøm til radiosenderen fra 230VAC via et motstandsnettverk og likeretter for å få passende spenning. Pga at det norske IT nettet ikke oppfører seg like ideelt som det de simulerer på labben i California, så blir senderen utsatt for overspenning i perioder og 'grilles' relativt fort.

Det er ikke IT-nettet sin skyld. Jeg har TT-nett, og knappen har sluttet å virke hos meg også.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

eadie

Min knapp for åpning av ladeluke fungerer heller ikke. Virker 2 ganger, så var det slutt. Lader normalt med type2 kabel på Saltoboks i garasjen, men 16a schuko og Umc på jobb.

Alltid oppbevart UMC tørt og fint, også under lading.

Har aldri opplevd ladetrøbbel med UMC dog, kun problem med å åpne ladeluke.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Teslanewbie

Jada .. Min sluttet også å virke ikveld ... Sjarmerende .. Not .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjørn

Min virker *enda*..!  :o Må være kjempeheldig.. :P Og jeg lader ute i all slags vær.. tilogmed inne i selv-vaskehallen når jeg er der en times tid og gir'n litt spabehandling..

Bonefish

Min har virket i 4 mnd før åpne ladeluke funksjonen tok kvelden.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

satheesh.net

Sitat fra: Bjørn på fredag 04. april 2014, klokken 23:56
Min virker *enda*..!  :o Må være kjempeheldig.. :P Og jeg lader ute i all slags vær.. tilogmed inne i selv-vaskehallen når jeg er der en times tid og gir'n litt spabehandling..

Wait for it... Wait for it... :P ::)

Stig O

Nå har min tatt kvelden også etter å ha virket knirkefritt i seks uker. Ikke utsatt for vær og vind.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Royce1981

Det kommer ny UMC som vil erstatte de gamle, håper dette er løst da.

PHsigP85

Og der røyk min 7 måneders plettfrie historie også. Utløserknappen er nå død for åpning av luka, men fungerer heldigvis for å frigi kabelen.


Da blir det en tur til Skøyen for å melde fra, samt purre på tilbakebetaling for vinterpakke. Tålmodig sjel når man venter fem måneder på slikt (jada, jeg har purret både muntlig og skriftlig)


Takk og lov er bil og folk mye bedre enn rutinene.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

drFloyd

Sitat fra: PHsigP85 på lørdag 05. april 2014, klokken 10:18
Og der røyk min 7 måneders plettfrie historie også. Utløserknappen er nå død for åpning av luka, men fungerer heldigvis for å frigi kabelen.

Samme her...

Teslanewbie

Rart , min sa opp igår.. Set ut som om flere sluttet å virke nå plutselig.... Virus?  ...  ::)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jkirkebo

Sitat fra: PHsigP85 på lørdag 05. april 2014, klokken 10:18
Da blir det en tur til Skøyen for å melde fra, samt purre på tilbakebetaling for vinterpakke. Tålmodig sjel når man venter fem måneder på slikt (jada, jeg har purret både muntlig og skriftlig)

Mindre tålmodig enn meg tydeligvis, for jeg har ikke purret overhodet ;)
Får vel ta en prat med de til høsten på første service om de ikke har fikset det til da. Vi skulle vel få tilbake litt på service-pakka også?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Hmm.. Her også.. Kanskje de deaktiverer? Min har funka sånn passe siden september.

Freddan

Nå er min knapp også temmelig træg. Krever mange trykk for å åpne port.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA