Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think eller trilling?

Startet av Jak, mandag 06. januar 2014, klokken 14:22

« forrige - neste »

Jak

Vanleg spørsmål men er denne noko å satse på?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45989065

Kva kan eg forventa meg av feil? Evt kva vedlikehold må utførast framover?

Og finnes det plassar i Bergen som driv med vedlikehold på Think?

Kethorp

Jeg kjøpte en som hadde gått 54000 for 73.000 og ellers grei. Så denne er vel litt høyt priset og iflge serienummeret er YYCAD2MB6AU006048 er det en Zebra bil fra 2010, men først registrert i 2011.
Om det hjelper deg.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

Lene Jensen

Jeg kjøpte en maken for et år siden, dvs min var reg. i 2010, bare gått 10500 km og betalte kr 100000. Da jeg prøvekjørte den viste det seg at varmeapparatet ikke virket så den feilen ble fikset før jeg overtok bilen og da et mulig problem ute av verden for lang tid framover. Det kan være en feil at sikringen går og en stor jobb og bytte, men det var visst varmekolben på min. Eller noe sånt ;-) Folk her på forumet som har god greie på dette problemet men har den gått så langt uten at det har oppstått så er det vel gode sjanser for at dette ikke vil ble et problem på akkurat den bilen?

Er veldig fornøyd med min, har kjørt 30000 km på et år uten noe trøbbel annet enn brudd i ladekabelen. Må nok skifte noe bremsedeler snart utfra lyden når jeg bremser men noe annet kan man ikke forvente etter 30000 km.

Så vil absolutt anbefale deg bilen men det burde være endel prutingsmonn der. Du kan jo ta en sjekk på den, noen kan sikkert svare på om NAF-sjekk er det lure på Think, og da kan det jo dukke opp ting som ytterligere burde gi prutningsmonn.

Har du sjekket hva andre tilsvarende biler ligger på og om de ligger tilsalgs lenge før de ble solgt?

På denne tiden i fjor var det kjøpers marked og da kjøpte jeg to biler (Thinken og en 2009 Suzuki Grand Vitara), til min fordel. Vet ikke hvordan det er nå men finner det vel snart ut for jeg skal selge en Renault Kangoo 4x4.
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

svingen

noen som har spurt det samme her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11547.0.h (under trilling forumet)
ut fra hva jeg leser (uten att jeg har think) er det lit sjanse spill på hvordan det med kostad på vedlikehold etc på think,er man uheldig kan det bli dyrt....

trilling er så langt jeg hørt stabilt og lite feil på (er jo og garanti på dem) får du og med hurtiglading via CHAdeMO ironisk nok ble og think utstilt en gang med CHAdeMO men kom aldri ut i live dessvere (har jeg lest) rekeviden på trilling nok en del korte enn think dessvere,så skal du kjøre over 7-8 mil på vinteren holder det tynt,og det er ikke noe diselvarmer eller varme i front ruta.

men nå det er sakt er jeg veldig fornøg med min,kjøpte min av buddy får 129 tusen kjørt 15 tusen med 4 år garant på bilen og 5 år på alt eletrikse fra først reg (var i april 2011) så har noen år igjen....mye bil her får pengen og plass til 4 stk :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

#4
Think har klart bedre rekkevidde, mens Trillingen er nok sikrere mot uforutsette utgifter.

Think bruker betydelig mer strøm enn Trillingen, og må ha tilgang på ladepunkt slik at batteriet ikke ryser ned. selger mener Zebra er beste batteriet. Her er vi uenige. Litium er lettere å ha med å gjøre, og rimeligere å reparere, men har ørlite kortere rekkevidde.

Think har extremt gode kjøreegenskaper, mens Trillingen gjør det den skal. Skal du kjøre langt på svingete vei er Thinken best, mens rundt i byen er nok Trillingen best siden den er smalere og dermed kommer seg lettere fram.

Ellers er vel Think vedlikeholdsfri, mens en Trilling krever muligens noen stempler i servicehefte for å vedlikeholde garantien.

Selv syntes jeg Think'en ser best ut, men en del av disse bilene har motorstyring som er vanskelig å venne seg til.

Prøver du begge bilene vil du etter en time i hver av dem vite hvilken DU liker best.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

vilHAel

Takk for gode innspill. Og takk for bra innlegg i e-up seksjonen electrolux.
Fasit ble ny e-up, kommer vel til våren en gang.
Så nå kommer snart think med garanti på jobber fra R@S snart for salg!


Sent from my iPhone using Tapatalk

hma

Om man greier seg med to seter holder jeg en soleklar knapp på Think.
Den har veldig bra rekkevidde, vedlikeholdsfritt karosseri og ypperlige kjøreegenskaper.
Min 2009-model (med både el- og bensin-varmer) kjører minimum 140km om vinteren.

Trillingene har mange fine kvaliteter, men kommer helt klart til kort på rekkevidde.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

vilHAel

Enig...
Rekkevidde er Thinken best i sin klasse. For meg så ble trygghet i nybilgaranti viktigst til slutt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hma

Sitat fra: vilHAel på lørdag 11. januar 2014, klokken 11:35
For meg så ble trygghet i nybilgaranti viktigst til slutt.
Det er helt klart stor verdi med nybilgaranti. I den klassen syns jeg (også) at E-Up! virker som en kjempebra bil, spesielt for oss som skatter de mindre elbilene høyt. :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Hafting

Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. januar 2014, klokken 10:31

Think bruker betydelig mer strøm enn Trillingen, og må ha tilgang på ladepunkt slik at batteriet ikke ryser ned. selger mener Zebra er beste batteriet. Her er vi uenige. Litium er lettere å ha med å gjøre, og rimeligere å reparere, men har ørlite kortere rekkevidde.

Lithium er mer "brukervennlig" i det daglige. Tåler hurtiglading og "fryser" ikke om det står en uke uten lading.  Men hvor lenge varer det? Har selv et 5 år gammelt zebrabatteri og stadig 170km rekkevidde.  Mindre lithiumbatterier (pc, mobil, ...) er IKKE gode etter 5 år - hvis de kan brukes i det hele tatt. Det blir spennende å se, når elbilene blir eldre...


mohpet

Sitat fra: hma på lørdag 11. januar 2014, klokken 11:54
Sitat fra: vilHAel på lørdag 11. januar 2014, klokken 11:35
For meg så ble trygghet i nybilgaranti viktigst til slutt.
Det er helt klart stor verdi med nybilgaranti. I den klassen syns jeg (også) at E-Up! virker som en kjempebra bil, spesielt for oss som skatter de mindre elbilene høyt. :)
Ja enig. Think er en fantastisk bil, men har vist seg å ha noen mangler. Jeg har fått røket sikringen for varmen (kr 30'+), komponenter i pcu røk så den ikke ladet (kr 35'), varmekolben røk (kr 15'+) og litt annet. Alt selvsagt på garanti, så er glad jeg har 5 års dekning.

Sent from my HTC One using Tapatalk

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA