Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirking fra takluke

Startet av christian1986, lørdag 04. januar 2014, klokken 09:46

« forrige - neste »

christian1986

I det siste har det begynt å komme knirkelyder fra taket ved ugjevnheter i veien. Andre som opplever dette?

Setter jeg luken i "ventilasjon" forsvinner problemet helt, så antar det er denne som er synderen.

sondell

Ja, når det er is på taket og rundt listene hörer jeg knirking eller kneppe lyder. Men det forsvinner hvis bilen er varmet opp.

petersv

Fikses på første service, finnes allerede mange tråder om dette ;)

Muffinman

Opplevde dette på en tre måneder gammel loaner for litt siden. Sikker på at dette fikses på annet vis enn å smøre pakningen?

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. januar 2014, klokken 08:48
Opplevde dette på en tre måneder gammel loaner for litt siden. Sikker på at dette fikses på annet vis enn å smøre pakningen?
Finnes en service-bulletin på dette. Det monteres noen skiver som stiver av (aner ikke hvor), og regner med at taket også smøres. 
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

M@Do

I forkant, midt på takluka er det en "styre"-leppe. Tok litt teflon spray på denne og det har vært helt stille siden.

Stig O

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. januar 2014, klokken 09:29
Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. januar 2014, klokken 08:48
Opplevde dette på en tre måneder gammel loaner for litt siden. Sikker på at dette fikses på annet vis enn å smøre pakningen?
Finnes en service-bulletin på dette. Det monteres noen skiver som stiver av (aner ikke hvor), og regner med at taket også smøres.

"Service bulletin på dette", må jeg si forundrer meg veldig. Dette har vært et stort problem blandt amerikanske eiere i et år nå, så hvis disse skivene skal være en fix, hvorfor gjøres ikke dette i produksjonen?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

cdabel

Tok min bil inn til service i Bergen pga dette, og de sa at det var pakning som blir tørr. De venter noe spesiel fett sa de, og notert navnet mitt. Jeg er litt skeptisk men venter å se
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

jenswer

Jeg fikk ordnet dette i Trondheim. De la inn noe filt mot wind breaker. Enkel fiks.

Roger (NO)

Sitat fra: jenswer på lørdag 18. januar 2014, klokken 12:20
Jeg fikk ordnet dette i Trondheim. De la inn noe filt mot wind breaker. Enkel fiks.
Merkelig at det tydeligvis finnes ulik praksis blandt servicsentrene for å fikse dette...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA