Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Åre

Startet av fummul@hotmail.com, torsdag 02. januar 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

Muffinman

Hvilken betalingsløsning er det på denne?

Pompel

I følge denne siden ser det ut til at de skal være gratis inntil videre. Jeg kommer nok til å besøke denne noen ganger denne vinteren :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Pompel

http://kartor.eniro.se/ er nå oppdatert med den nye ladestasjonen ved Holiday Club i Åre, inkludert sanntidsvisning om lader er ledig eller ikke.

CHAdeMO – 50kW 1 stk
CCS – 50kW 1 stk
Type 2 – 22 kW 3 stk
Type 1 – 7,4 kW 3 stk
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Oreo

Genialt. Takk for tipset.
Vedlagt 3 stegs brukerveiledning
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

torerikb

Bilder fra ladestasjonen utenfor Holidayclub i Åre i helga. Kun 2 andre som ladet på 3 dager.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Pompel

Blir nok å teste denne neste helg :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Cowboystrekk

Fremdeles gratis lading i Åre? Ser flere svenske ladeleverandører har innført avgift nå :(
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Pompel

Det var gratis i uke 5, men det var før nyheten om at svenske strømleverandører skal begynne å ta betalt. Den nyheten omtalte to strømleverandører og ingen av de var Jämtkraft som drifter laderen i Åre i alle fall.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

twinpeaks

Jeg var innom hurtigladeren i dag. Jeg har ikke fått min Tesla enda (levering mai), og kunne således ikke teste det. Men det virker slik at alt var fremdeles gratis, det står i hvert fall ikke et ord om noe betaling e.l.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

B_Tesla

Skal dit i helgen, så kan ta en titt da, med mindre leiligheten har god nok tilgang på strøm ute. Kan uansett se om jeg kan få tatt en tur innom, så får vi avklart dette.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

B_Tesla

Var samme stasjon på Storlien, som også i Åre. Den var fortsatt gratis 6-8 mars 2015.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjørn T.

Når vi og var der så var det også gratis. Men hva hjelper det når det står Teslae`r der på type 2 hele dagen og tar opp plassene uten og lade. Veldig irriterende for oss som trengte strøm. Heldigvis så fikk vi ladet på Storlien så vi kom oss hjem. Det må gå an å bruke hodet og ikke bruke ladeplassene som parkeringsplass når en ikke lader. Det er jo tross alt gratis å parker på andre plasser også. Så det samme på Ikea Trondheim i går. En plass ledig og av alle som sto der så var det kun to som ladet, hvorfor gjør folk sånn?

B_Tesla

Regner med at dette er norske biler. Kan ikke være så mange svenske Teslar i sverrige, som det er Type2 i Åre:). Da sender du "regnr ELxxxxx" til 2282 (må vel ha +47 forran i sverige - evt sjekke på nett). Da har du navn, og nr burde du finne på gule sider. Metoden jeg hvertffall har benyttet.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Joachim@sancon.no

Kan rapportere at type2 på storlien er gratis ennå. Jeg ladet med 11kw der i dag. Har kun enkelt lader.. Noe jeg begynner virkelig å angre på at jeg valgte :(.

Hadde foresten 66% batteri ved ankomst, og 51% når jeg kom tilbake til ranheim. Kjørte på cruisecontrol hele tiden. Startet med ca 95%. Min første langtur..

jkirkebo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 16. april 2015, klokken 22:27
Kan rapportere at type2 på storlien er gratis ennå. Jeg ladet med 11kw der i dag. Har kun enkelt lader.. Noe jeg begynner virkelig å angre på at jeg valgte :(.

Nå har jo ettermontering blitt MYE billigere da, kanskje et alternativ?

Jeg bruker vel 22kW sikkert 5 ganger så mye som SC nå, slik utbyggingen har blitt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA