Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Åre

Startet av fummul@hotmail.com, torsdag 02. januar 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

Øggen

Spørsmål, e det mulig å ringe og betale med Visa for å få lading her eller MÅ en ka kort frå Clever?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kilroy

Må ha kort fra Clever. Du får kjøpt kort hos Turistinformasjonen på togstasjonen.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

twinpeaks

Sitat fra: Kilroy på tirsdag 27. desember 2016, klokken 12:04
Må ha kort fra Clever. Du får kjøpt kort hos Turistinformasjonen på togstasjonen.

Jeg har kjøpt meg Clever-ladekort på Turistinformasjonen i Åre og aktivert (telefonisk). Jeg ville for en stund siden teste Clever sin type 2 lader (da på Storlien), dvs søylen som bilen på bildet er tilkoblet til (bildet fra Clever sin hjemmeside). Jeg fikk ikke aktivert lading med å holde kortet inntil leseren/RFID-området på søylen. Gjør jeg noe feil? Heldigvis var jeg ikke avhengig å lade denne gangen, men det er ja alltid kjekt å vite om back-up-løsninger fungerer. Så har jeg egentlig lite lyst å kjøre ekstra opp til Storlien for å teste hvis jeg vet at jeg bare gjorde en feil.

"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Kilroy

Slik det var sist jeg ladet der i desember så er det den lengst fra bilen(helt til høyre i bildet) som er Clever sin, den andre er fortsatt gratis. Jeg brukte den i desember og da uten å bruke Clever kortet.

[/quote]

Jeg har kjøpt meg Clever-ladekort på Turistinformasjonen i Åre og aktivert (telefonisk). Jeg ville for en stund siden teste Clever sin type 2 lader (da på Storlien), dvs søylen som bilen på bildet er tilkoblet til (bildet fra Clever sin hjemmeside). Jeg fikk ikke aktivert lading med å holde kortet inntil leseren/RFID-området på søylen. Gjør jeg noe feil? Heldigvis var jeg ikke avhengig å lade denne gangen, men det er ja alltid kjekt å vite om back-up-løsninger fungerer. Så har jeg egentlig lite lyst å kjøre ekstra opp til Storlien for å teste hvis jeg vet at jeg bare gjorde en feil.


[/quote]
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Øggen

#109
Kan verifisere det at stolpene med grønn spiralkabel, altså dei 2 nærmest butikken, e gratis og treng ingen aktivering. (29.12.2016)
Ellers med lading i Åre, blei det kun i park garasjen under ICA. (Takk for tips her på forum) Litt jeopardy ka som va ledig, men gikk bra. Borte med kirkegården va alt av ladestolper borte.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Joachim@sancon.no

Skal en tur til åre nå i morgen med retur onsdag. Er noen og 30 mil så hadde vært greit med litt lading i Åre. Noen som vet om ladingen på storlien eller på Holiday club fremdeles kan benyttes uten noen for for abb? Er lite lysten på å kjøpe kort, aktivere og hele den regla.

JorgenM

30 mil tur eller t/r? :)

Siste utvei kan være å kjøre de 77km til Krokomsporten og Superchargerne der.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Joachim@sancon.no

Sitat fra: JorgenM på mandag 15. mai 2017, klokken 23:09
30 mil tur eller t/r? :)

Siste utvei kan være å kjøre de 77km til Krokomsporten og Superchargerne der.

Er vel ca 34mil t/r. Nav sier 55% på ankomst til åre.

Er på storlien nå, og det 2 laderne nærmest coop'en er fremdeles gratis. Står Clever på stolpen og RFID, men den starta greit. Bare å plugge i.

Da slipper jeg å bruke Tre og en halv hundrings på et ladekort jeg sikkert bare skal bruke en gang. Femten minutt på tur og retur så blir ikke dette noe problem.

twinpeaks

Forbruk på veien tilbake er veldig lav (rundt 165), så reserven trenger ikke å være den aller største.

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Elified

22kW i ICA garasjen i sentrum (kun park avgift) og på Storlien hvis du kommer derfra.

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 15. mai 2017, klokken 21:43
Skal en tur til åre nå i morgen med retur onsdag. Er noen og 30 mil så hadde vært greit med litt lading i Åre. Noen som vet om ladingen på storlien eller på Holiday club fremdeles kan benyttes uten noen for for abb? Er lite lysten på å kjøpe kort, aktivere og hele den regla.

JorgenM

#115
Sitat fra: Elified på onsdag 17. mai 2017, klokken 08:11
22kW i ICA garasjen i sentrum (kun park avgift) og på Storlien hvis du kommer derfra.
Trenger man noen kabel på den laderen? Aldri ladet på annet enn SC og hjemmestikk.

Der jeg har brukt å parkere, men ikke vært der siden vi solgte fossildyret... 36 mil t/r over Skalstufjellet (Sandvika/Verdal) for oss...

Edit: fant bilde av laderen, der ser jeg kabel er på plass ja:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Cowboystrekk

Vi kjørte dit i forrige uke og hadde forbruk på 1.39 på 25 mil. Tørr veg, lite bruk av klimaanlegg og litt ekstra luft i Nokian R2-dekkene. Holdt fartsgrensa\lå litt over hele vegen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Aaalb

Noen som har oppdatert info om lading i Åre på vinterstid nå?

Kan man forvente å kunne lade (få lov + være plass) mens man står i bakken ved å f.eks. stå på Holiday Club?
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Gladtrd

Sitat fra: Aaalb på onsdag 17. januar 2018, klokken 17:27
Noen som har oppdatert info om lading i Åre på vinterstid nå?

Kan man forvente å kunne lade (få lov + være plass) mens man står i bakken ved å f.eks. stå på Holiday Club?

Parkeringen ved Holiday Club er vel Åre Kommun sin så der er det bare å parkere og lade. Du må sikkert betale for parkering i tillegg til lading da.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Kilroy

Betaler ikke for parkering når en lader i Åre, gjelder både Holiday Club og de ladestasjonene som er på oversiden av veien for Holiday Club (Ved kirken). Man må betale for ladingen da. Det er gratis lading inne i Ica på stasjonsbygget, men der betaler man for parkering og det er bare ett uttak (type 2).
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA