Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over utstyrspakker etc.

Startet av Olemann, onsdag 01. januar 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

LMOR

Det er innholdet og prisen i kontrakten som gjelder
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

MortenH

#166
Sitat fra: LMOR på mandag 27. januar 2014, klokken 05:37
Det er innholdet og prisen i kontrakten som gjelder

Det var en ulempe for meg at min kontrakt bare inneholdt totalprisen (s.k. nettobeløp ). Jeg fikk ikke regnestykket mitt over grunnpris og tilleggsutstyr til å gå opp. Nå har jeg sendt flere e-poster for å få bekreftet enkelt-priser på utstyret, slik at jeg kunne sette opp regnestykket for hele herligheten. Bl.a. dekktrykkmåleren vi har diskutert tidligere i denne tråden viser seg å være gratis, selv om den altså var priset med 1400 kr. Det jeg heller ikke var klar over, var at grunnprisen (249 900 kr) inkluderer engangsavgift (registreringen).

Nettobeløpet er altså det jeg skal betale. Dette inkluderer frakt til Stavanger (0 kr), klargjøring (0 kr) og registrering (2400 kr).

Det eneste jeg må betale i tillegg (ikke til BMW) er da årsavgift og forsikring.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Øybil

Syntes selv at det er rart at BMW vil krangle med kundene sine siden tidligere lister viser pris 0,- tom 2/14. Det var dette jeg såg på når jeg kikket på bmw før jul. Og som jeg selvsagt gikk utfra når jeg nå tenkte på å bestille. I tillegg kostet 7GA comfort advanced 14400 (men skulle koste 19200 fra 3/14)

Dette er jo alle priser som en forholder seg til når en ser på listen, og tror nok at dette er priser som vil holde seg da det er tidsbegrenset tilbud og da gjelder ikke at ny prisliste erstatter gammel liste.

I utlandet så er faktisk pro navi fremdeles med i prisen. Iallefall på siste google søk tyskland. Og jeg er også overrasket over at en ikke kan konfigurere i3 på nett med spesifiserte priser. Synest dette er litt amøtør messig av BMW og dette skuffer meg litt i tillegg til forskjellige info på sidene og hva forhandlerene sitter inne med informasjon.

Mye av informasjon om i3 har jeg funnet her på forumet (dette er derfor min første post, men har lest mye :) .

Takker til han som tok seg tid til å lage utstyrskonfigurasjon i excel , den hjeper meg mye når jeg setter sammen min kanskje framtidig bil.

Øybil

Sitat fra: smukken på søndag 26. januar 2014, klokken 23:33
Sitat fra: FrodeJ på fredag 03. januar 2014, klokken 22:53
Hei, i desember var det nok uansett for sent til å få med navi pro. Selgeren i Trondheim sa til oss på introduskjonsdagen 16. nov. at det var produksjonsdato som var angitt, men at BMW Norge hadde sagt at alle som bestilte innen 1. des. ville få til gammel pris.
Jeg bestilte 23.12.13 i Bergen, jeg har navi pro i kontrakten, fikk beskjed om at alle som bestiller før 01.01.14 får denne med til gammel pris.
Da er det vel slik da  ;D ;D

Vind

Sitat fra: Øybil på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:24
Takker til han som tok seg tid til å lage utstyrskonfigurasjon i excel , den hjeper meg mye når jeg setter sammen min kanskje framtidig bil.
Jeg fikk ett Excel ark av selgeren min, med noen ferdigkonfigurerte eksempler, som jeg så sendte tilbake med mitt eget forslag.  Det gjorde at bestillingen gikk veldig raskt, og ble kun endret etter noen forslag fra selger. Så her er det tydelig forskjell fra forhandler til forhandler. 

Det er synd du opplever det slik, men slik jeg forstår det har det manglet noe informasjon til forhandlerne også om denne prisendringen. Du kjøper egentlig ikke bilen fra forhandler - men direkte fra BMW Norge, derfor har de ingenting å prute på - om man prøver seg på det.  Dette gjelder i alle land.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

SE

  Er det noen som kan si hvordan 'ekstra koppholder' ser ut?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


LMOR

Sitat fra: Øybil på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:24
I utlandet så er faktisk pro navi fremdeles med i prisen. Iallefall på siste google søk tyskland. Og jeg er også overrasket over at en ikke kan konfigurere i3 på nett med spesifiserte priser. Synest dette er litt amøtør messig av BMW og dette skuffer meg litt i tillegg til forskjellige info på sidene og hva forhandlerene sitter inne med informasjon.
Vet ikke hvor du har funnet dette, men det stemmer nok ikke. Prisen skal være lik i alle land i EU/Norge u.moms.
Tyskland sluttet først med tilbudet, og UK i November. Norge fikk sikkert flere, fordi de fikk en større kvote. Men nå er det slutt overalt. Se konfiguratoren fra Tyskland, som har hatt disse prisene siden tidlig i desember.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Vind

#171
Sitat fra: SE på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:02
  Er det noen som kan si hvordan 'ekstra koppholder' ser ut?
Du kan 2 ekstra koppholdere montert på utsiden av den "fastmonterte", og du kan også ha en under armlenen (eller om du ikke ønsker den stikkende ut).  Det er tre fester for den ekstra koppholderen, så den kan enten være litt til venstre, i midten eller litt til høyre, eller to stykker en til venstre og en til høyre.



Her ser du bilde av en ekstra, men det er plass til en til.  På bildet ser du også "gummikoppen" som følger med i standard koppholderen.  Den er løs, og gjør at du kan ha mynter, en penn - nøkler eller annet i koppholderen uten at det faller ut.

Når vi først er inne på koppholder, så uttalte designeren av interiøret på i3,  Benoit Jacob  i ett tidlig intervju at han er lei av koppholdere - her designer han ett fantastisk interiør, og det eneste folk er optatt av er koppholdere,


Så han slapp denne skissen for å slippe videre spørsmål - "Gaffateip og Starbucks kaffe" - mannen har da humor  8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Øybil

Etter å fomlet rundt i excel arket har jeg nen spm til dere som har fått bilen evt har sett bilene i alle de fine fargene som er ute der.

Er det noen som har sett den hvute i real life, hvorsan er fargen på den ? helt hvit ?

Har en bruk for navi pro ? når en bor ute på landet ? eller er det kjekt å ha en stor skjerm 10" ?

322 Comfort access: har lett overalt men finner ikke noe på denne ?, er det samme som keyless nøkkel bare ?

Og et siste spørsmål, ser at det er mange som nevner blå ledning som skal følge med bilen, er dette noe som følger med bilen ? eller må en bestille hurtig lading for å få med denne ? er det 16 A ledningen som bruker 3 timer for å lade opp ? og trenger enn hurtiglader på ladet hvor en kjører ca 1-1,5 mil hver dag til jobb ?

Mvh
Øybil

btw: finner dessverre ikke at navi pro er med i prisen lenger så stemmer sikkert at det er kuttet ut i tyskland også.

Vind

#173
Sitat fra: Øybil på fredag 21. februar 2014, klokken 00:23
Er det noen som har sett den hvute i real life, hvorsan er fargen på den ? helt hvit ?
Har sett den - og det er den peneste hvite til i3 :-), ikke hvit - men litt off-white, hvilken farge som er penest er vanskelig å gi råd om, men den hvite med det sorte panser er helt klart tøff.  Den peneste stylingen jeg har sett til nå er jo på en hvit bil:


Sitat fra: Øybil på fredag 21. februar 2014, klokken 00:23
Har en bruk for navi pro ? når en bor ute på landet ? eller er det kjekt å ha en stor skjerm 10" ?
Det er kjekt med stor skjerm, men ikke det viktigste ekstrautstyret om du må ta noen valg.  Navigeringen er like bra (3d er ikke superviktig - ser bare fint ut), Split screen greier man seg også fint uten.

Sitat fra: Øybil på fredag 21. februar 2014, klokken 00:23
322 Comfort access: har lett overalt men finner ikke noe på denne ?, er det samme som keyless nøkkel bare ?
Ja - det gjør at du ikke trenger å trykke på åpne eller lukke knapp på nøkkel.  Du åpner med Hånden innenfor førhåndtaket, og lukker ved å trykke på en knapp på håndtaket.  Det gir også åpning av bagasjerom og "frunk" fra førerplassen.  Jeg synes det er veldig behagelig - og ville ikke vært uten, men mye fordi jeg har det på andre biler og har blitt litt bortksjemt.

Sitat fra: Øybil på fredag 21. februar 2014, klokken 00:23
Og et siste spørsmål, ser at det er mange som nevner blå ledning som skal følge med bilen, er dette noe som følger med bilen ? eller må en bestille hurtig lading for å få med denne ? er det 16 A ledningen som bruker 3 timer for å lade opp ? og trenger enn hurtiglader på ladet hvor en kjører ca 1-1,5 mil hver dag til jobb ?
Den blå kabelen det snakkes om er bare for å koble til industrikontakt.  Hurtiglading, ja det koster, men jeg tror du vil angre den ene gangen du må på en lengre tur, eller ikke minst når du skal selge bilen igjen.  Om du får igjen hver krone kan jeg desverre ikke love, menfor veldig mange kjøpere betyr hurtiglading en del.  Det kommer stadig flere hurtigladere - så det vil bli bra utbygd.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bromm

Skjønner ikke helt hva du mener her, Vind: "Den blå kabelen det snakkes om er bare for å koble til industrikontakt" ?!?

Den blå kabelen (Type 2) er den man får med i hurtiglade-pakken, og som muliggjør "semi-hurtig" lading (0-80% på under 3 timer), der man kan utnytte slike ladepunkt med Type 2-kontakter (disse vil mest sannsynlig bli mest utbredt på parkeringsplasser fremover, og Oslo er godt i gang med utbyggingen). Ellers støtter jeg Vind i at hurtiglading bør tas med. Det er kun pendlere mellom A-B-A-B-A som kan leve uten hurtiglading... Hvis bilen skal på noen som helst lengre tur (eller selges til noen som kan trenge det), så er det veldig dumt at man ikke tok det med (og det kan IKKE ettermonteres)...

østfolding

Ser på flere bilder av i3-er at det finnes "velkomstlys" på dørhåndtakene foran (lyser nedover på døra). Jeg har en bil med z7GA og dermed også 5AK - burde jeg ikke hatt denne da?

Også, til dere som ikke har bestilt enda:

Jeg må ha glemt å ta med Comfort acess (322). Det angrer jeg på :)

LMOR

Sitat fra: østfolding på søndag 23. februar 2014, klokken 18:35
Ser på flere bilder av i3-er at det finnes "velkomstlys" på dørhåndtakene foran (lyser nedover på døra). Jeg har en bil med z7GA og dermed også 5AK - burde jeg ikke hatt denne da?

Også, til dere som ikke har bestilt enda:

Jeg må ha glemt å ta med Comfort acess (322). Det angrer jeg på :)
Du må ha oppgradert interiør for å få med "lyspakken". Har ingenting med de andre pakkene å gjøre dessverre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Vind

Sitat fra: bromm på fredag 21. februar 2014, klokken 19:59
Skjønner ikke helt hva du mener her, Vind: "Den blå kabelen det snakkes om er bare for å koble til industrikontakt" ?!?
Ser at den kommentaren ikke var presis nok.  Det jeg mente er at det er ikke den blå kabelen som er det viktige, men det å ha hurtigladning
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA