Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Hvordan virker min UMC?

Startet av Havebigfun, mandag 30. desember 2013, klokken 20:03

« forrige - neste »

janmb

Vurder å navne om denne tråden - det er ikke åpenbart for alle om at det er snakk om versjon 2.0 av pollen og ikke av UMC
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Havebigfun

Sitat fra: janmb på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:30
Vurder å navne om denne tråden - det er ikke åpenbart for alle om at det er snakk om versjon 2.0 av pollen og ikke av UMC
Det skulle jeg gjerne gjort men jeg har ikke tilgang til overskriften- jeg spør Laumb

OleJA

Da har jeg havnet i kategorien 'Har min 2. UMC', men det er ikke mulig å endre stemme ser jeg. :o

Havebigfun

#18
Sitat fra: OleJA på lørdag 04. januar 2014, klokken 17:40
Da har jeg havnet i kategorien 'Har min 2. UMC', men det er ikke mulig å endre stemme ser jeg. :o
Jeg mener bestemmt at jeg krysset av for at man har mulighet for redigering av stemmen sin- om det ikke funker blir det jo relativt meningsløs ettersom ikke alle har testet alle funksjoner og skal ha mulighet for redigering.
Det kan heller ikke endres fra min side nå. :(

Kallagtunet

Må vi til med en UMC 3.0 før vi løser problemet :D

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 04. januar 2014, klokken 18:58
Sitat fra: OleJA på lørdag 04. januar 2014, klokken 17:40
Da har jeg havnet i kategorien 'Har min 2. UMC', men det er ikke mulig å endre stemme ser jeg. :o
Jeg mener bestemmt at jeg krysset av for at man har mulighet for redigering av stemmen sin- om det ikke funker blir det jo relativt meningsløs ettersom ikke alle har testet alle funksjoner og skal ha mulighet for redigering.
Det kan heller ikke endres fra min side nå. :(
Du la vel til 'Ved avslutning av lading lyser porten grønt men jeg får en feilmelding på skjermen' i ettertid, og pga bug i forumet så mister man da mulighet for redigering av stemmer. Tror forum admin har mulighet for å åpne opp for dette igjen.

OddB

Bug. Hvis du endrer spørsmålene forsvinner den muligheten.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Det visste jeg ikke- jeg har redigert litt underveis ettersom jeg tenkte det var work in progress. Jeg henvender meg til Laumb en gang til  ???

laumb

#23
Jeg har endret tittel.
Å tillate stemmeendring igjen er en bug, så det må Lars fikse. Jeg sier i fra.

Forøvrig: min UMC som har fungert knirkefritt; i dag når jeg skulle ut og tømme bilen / fylle opp til tur åpnet den seg seeeeent, den lille skjermen kom på med 12V feil og ville ikke starte før etter et par min.

Ladeporten lyste rødt.

Da melder jeg meg og inn i "UMC-problem"-klubben.

Jeg har forøvrig fortsatt v.5,6 (nekter å miste senk av bilen i fart).

Du kan nå endre stemme, Lars

Havebigfun

#24
Sitat fra: laumb på søndag 05. januar 2014, klokken 09:40
Jeg har endret tittel.
Å tillate stemmeendring igjen er en bug, så det må Lars fikse. Jeg sier i fra.
Takk :)
Sitat fra: laumb på søndag 05. januar 2014, klokken 09:40
Forøvrig: min UMC som har fungert knirkefritt; i dag når jeg skulle ut og tømme bilen / fylle opp til tur åpnet den seg seeeeent, den lille skjermen kom på med 12V feil og ville ikke starte før etter et par min.

Ladeporten lyste rødt.

Da melder jeg meg og inn i "UMC-problem"-klubben.

Jeg ser ikke dette som en problem-klubb- som den andre UMC avstemmingen viser er det mange som er fornøyd selv om de ikke kan bruke funksjonene lovet av Tesla. Denne avstemming er for å synliggjøre denne forskjellen. Hvis man ser på antall stemmer totalt og antall stemmer i de enkelte rubrikkene ser man at mange har unlatt å stemme for enkelte funksjoner. Dette kan være utrykk for at man ikke har testet denne funksjonen. (eller at spørsmålene ikke fører til gjenkjenning av problemstillingen :o )
Unasett håper jeg at omfanget av problemet blir synlig. Dette bekreftes per nå- men jeg må inrømme at det er flere med velfungerende UMC enn jeg trodde.
Jeg håper flere vil stemme. På fargeavstemmingen endte vi sålangt med mange hundre stemmer. Jo flere stemmer jo større tyngde- og motivasjon for Tesla for å endre noe.
Ved siden av forliksrådet og personlige klager som muligens aldri når frem den 3. veien ;)
Sitat fra: laumb på søndag 05. januar 2014, klokken 09:40
Jeg har forøvrig fortsatt v.5,6 (nekter å miste senk av bilen i fart).
Mtp ladeproblemstillingen er oppgradering relevant ettersom Tesla har fokus på dette og kommer forhåpentligvis med FW som reduserer problemet.
Jeg hører imidlertid også til den gruppen som tror at Tesla ikke blir kvitt problemet før en ny UMC er på plass- de får snakke med Mennekes om hvordan man løser problemet 8)

Øyvind.h

#25
Sitat fra: Havebigfun på søndag 05. januar 2014, klokken 10:39
Unasett håper jeg at omfanget av problemet blir synlig. Dette bekreftes per nå- men jeg må inrømme at det er flere med velfungerende UMC enn jeg trodde.
Laumbs innlegg er en god illustrasjon på at problemene ikke er løst, og at selv om flere forteller at alt er gull og grønne skoger, så betyr det dessverre ikke at de ikke har latente feil.

Men hva baserer du "flere med velfungerende UMC enn jeg trodde" på? Du kan ikke bruke "grønt lys ved avsluttet lading" som indikator (som ca halvparten får). Jeg får grønt lys ved avsluttet lading, men har fortsatt problemer?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

krister461

En ting jeg ikke har klart å snappe opp på forumet eller avstemmingen: Har folk som benytter rødt adapter samme problemer som de med blått og schuko, eller virker rødt problemfritt?

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på søndag 05. januar 2014, klokken 11:18
En ting jeg ikke har klart å snappe opp på forumet eller avstemmingen: Har folk som benytter rødt adapter samme problemer som de med blått og schuko, eller virker rødt problemfritt?

Rødt er det vel svært få som har fått tak i foreløpig? Hvis det derimot skulle vise seg at Skøyen har fått de inn nå drar jeg innom i morgen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 05. januar 2014, klokken 11:09
Men hva baserer du "flere med velfungerende UMC enn jeg trodde" på? Du kan ikke bruke "grønt lys ved avsluttet lading" som indikator (som ca halvparten får). Jeg får grønt lys ved avsluttet lading, men har fortsatt problemer?
42 kan stoppe og starte lading ved appen, hos 17 trekker bilen fra UMC når de varmer- det var bare det ;)

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på søndag 05. januar 2014, klokken 12:53
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 05. januar 2014, klokken 11:09
Men hva baserer du "flere med velfungerende UMC enn jeg trodde" på? Du kan ikke bruke "grønt lys ved avsluttet lading" som indikator (som ca halvparten får). Jeg får grønt lys ved avsluttet lading, men har fortsatt problemer?
42 kan stoppe og starte lading ved appen, hos 17 trekker bilen fra UMC når de varmer- det var bare det ;)
OK. Ja at 50% kan stoppe og starte lading med appen var forsåvidt overraskende mange. En vesentlig andel av disse 42 har antakelig helt problemfri lading (men man skal ikke se bort ifra at noen nok blander UMC med fastmontert utstyr fra eks Salto).

Finner man en fellesnevner for de som bruker alle funksjoner feilfritt i flere måneder så er mye gjort :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA