Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?

Startet av tony@lunatech.no, lørdag 28. desember 2013, klokken 11:14

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Bestillingen min på en P85 TMS låser seg nå 1. Januar. Gleder meg selvfølgelig uhemmet, men to ting bekymrer meg litt. Det ene er alle problemene jeg leser om her på forumet. Bagateller som jeg kan fikse selv slik som å resette skjermen etc. skal jeg kunne leve med en periode til de får fikset det, men feil på lading eller biler som bare dør hvor Tesla ikke en gang vil gi leiebil imens de fikser problemet bekymrer meg mere. Jeg aksepterer å svelge en liten kamel eller to for å være pioneer, men et sted går grensen.

Koblet til dette så er jeg bekymret over servicen til Tesla. Da jeg enda ikke har bilen har jeg selvfølgelig ingen erfaring med noen servicenummer, men hele kjøpsprossessen har vært en stor røre. Ikke en gang siden jeg ringte Telsa første gangen for flere måneder siden (både butikk og hovedkontor på salg) har jeg kommet imellom til noen på telefonen. Flere ganger har jeg lagt igjen beskjed for å bli ringt opp igjen og ingen av gangene har jeg hørt noe. Når jeg ringte butikken (Skøyen) i dag ringer det lenge, før jeg blir satt over til hovedkontor, hvor jeg blir satt i kø i ca 10 minutter, før jeg kommer til en talepostkasse hvor jeg får beskjed om å legge igjen beskjed, hvorpå jeg igjen får beskjed om talepostkassen er full, for igjen bli satt tilbake til butikken, for igjen å bli satt tilbake til hovedkontoret.. Og "slik går nå dagan.." Når jeg besøker butikken får jeg alltid hyggelig hjelp, men det virker som om kunnskapen til de jeg prater med der er relativt sprikende. De kan kommentere på noe som går stikk i strid med dette forumet og når jeg da "konfronterer" de med hva jeg selv har lest blir de bare usikre og sier de må sjekke opp og komme tilbake til meg (noe som ikke skjer) To ganger har jeg hørt de sammenligne seg med Apple. Noe som skremmer meg mest av alt da da Apple langt i fra er et selskap å se opp til når det gjelder behandling av kunder.... (Mulig dette er relativt og ønsker ikke en diskusjon på Apple her  :) )

Mener ikke å være negativ, men når man kjøper et produkt til en knapp million ønsker man jo en viss form for service og trygghet på at pakken rundt det faktisk fungerer.

Så til dere som nå har bilen. Hvor fornøyd er dere fornøyd med kundeservice og support dere får fra Tesla?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

laumb

Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?

Poeng 2: bestillingsprosessen har alltid vært litt rotete - og jeg undres på hvor feilen ligger; strategi, ressurser, kompetanse, lokal eller sentral ledelse? Ser det er STORE variasjoner mellom f.eks. Oslo, Bergen og Trondheim.


Jeg er fornøyd.

krister461

Forsåvidt interessant med en slik avstemming - men jeg synes skalaen din innbyr til negativ stemming.

Du har tre alternativer som er negative/dårligere en bransjestandard og bare ett som er bedre - og det er også formulert slik at det er vanskelig å "treffe".

Folk har en tendens til å behandle slike avstemninger som en skala der midten er for de som er jevnt fornøyd, men her er jo det mitterste valget tilsynelatende under bransjestandard.

En ryddigere avstemning hadde vært om du hadde hatt en skala fra f.eks. 1-5 der 1 var elendig og 5 var eksemplarisk og 3 var bransjestandard.

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?


For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.

VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646

Kagex

Det jeg lurer på er hva er det du trenger å prate med dem om vedrørende bilen som du ikke kan ta opp her?

de gangene jeg har sendt email til tesla har jeg alltid fått svar få dager etterpå, også da jeg endret bestilling og la til hi fi pakken før den gikk opp i pris. da ringte tesla meg med engang og det var ordnet på timen.

Ganske så fornøyd hittil
P29687

tony@lunatech.no

Sitat fra: krister461 på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:23
Forsåvidt interessant med en slik avstemming - men jeg synes skalaen din innbyr til negativ stemming.

Du har tre alternativer som er negative/dårligere en bransjestandard og bare ett som er bedre - og det er også formulert slik at det er vanskelig å "treffe".

Kunne sikkert lagt mere vitenskap i dette Krister. Målet mitt her er å få en vurdering fra de som har hatt bilen en stund på hvordan de opplever service og support og om dette kan likestilles med kjøpsprossessen hvor jeg har hatt noen negative erfaringer. Personlig er jeg beroliget om folk stemmer både alternativ 1, 2 og 3. At det er rom for forbedringer med et relativt nystartet selskap som har et banebrytende produkt er bare å forvente mener jeg. Det er først om tyngden ligger på 4 og 5 hvor jeg begynner å bli bekymret.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

tony@lunatech.no

Sitat fra: Kagex på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:30
Det jeg lurer på er hva er det du trenger å prate med dem om vedrørende bilen som du ikke kan ta opp her?

Ganske så fornøyd hittil

De gangene jeg har ringt de har det vært for å sjekke hvilken farger de har inne i butikken samt avtale prøvekjøring etc. (Bor litt unna butikken og greit å sjekke før man tar turen)

Forumet her har vært min primære kilde til kunnskap om bilen. De gangene jeg viser til har vært når de i butikken har nevnt ting som går i strid med hva jeg har lest her og jeg da har "konfrontert" de med det.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

krister461

Sitat fra: Lunatech på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:39
Kunne sikkert lagt mere vitenskap i dette Krister. Målet mitt her er å få en vurdering fra de som har hatt bilen en stund på hvordan de opplever service og support og om dette kan likestilles med kjøpsprossessen hvor jeg har hatt noen negative erfaringer. Personlig er jeg beroliget om folk stemmer både alternativ 1, 2 og 3. At det er rom for forbedringer med et relativt nystartet selskap som har et banebrytende produkt er bare å forvente mener jeg. Det er først om tyngden ligger på 4 og 5 hvor jeg begynner å bli bekymret.
Helt ok. Får satse på at tyngden ikke havner på 4 og 5. Da blir jeg også bekymret. ;)

Kagex

på tesla siden så er det et sted du kan klikke og bestille prøvekjøring, de ringer deg et en eller flere dager og ser når du kan. jeg bestilte prøvekjøring på en søndag, de ringte meg på mandag og fikk en liste med tider det var tilgjengelig.
P29687

laumb


Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?


For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.

VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646

Fint for de andre leverandørene/eierne.

Tesla tilbyr ikke dette - men derimot får du, dersom de har ledig, en fullspeccet toppmodell med over 400hk.

At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.

At Rema 1000 har en policy der de tar i mot retur av varer - som de attpåtil ikke har i sortiment - mens Kiwi ber om kvittering/kjøpsbevis er likegyldig da de rett og slett har to forskjellige forretningsmodeller for samme vare.

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:34

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?


For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.

VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646

Fint for de andre leverandørene/eierne.

Tesla tilbyr ikke dette - men derimot får du, dersom de har ledig, en fullspeccet toppmodell med over 400hk.

At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.


Hvis jeg er på tur eller eller skal på jobb hjemme må jeg si at jeg driter i hvilken type bil jeg får så lenge jeg ikke blir stående. Tydeligvis så er det andre som mener at stil er viktigere enn transportbehov...


shb

Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Philip Marlowe

Jeg er også lurer litt på hva slags service Tesla vil gi meg. Med service så tenker jeg på tilgjengelighet. Vil Tesla være der hvis jeg trenger dem?

Samtidig så ser jeg at det er et voldsomt press på den norske Teslaorganisasjonen. Mange "ferske" medarbeidere som må betjene over 2000 kunder pluss mange interesserte. Det er jo alltid masse folk i forretningene deres på Skøyen og Alna. Senest i dag kjørte jeg innom Alna, men siden det var så mange mennesker der og umulig å finne en lovlig parkeringsplass, så dro jeg igjen.

Jeg regner likevel med at dette går seg til.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

laumb

Jeg forstår at du driter i det - jeg også er rimelig likegyldende så lenge jeg kommer fram - poenget mitt er at Tesla ikke har tilbudt denne tjenesten som en del av sin satsning, men prøver å stedet å ha direkte kontakt med kundene og håndtere lånebilene på egenhånd. Det at andre selskaper velger å outsource deler av lånebiltjenesten og betale NAF for å håndtere dette betyr ikke at Tesla gjør en dårligere jobb med at NAF ikke kan tilby lånebil. Derimot gjør de en god jobb med det de faktisk tilbyr: lånebil via Tesla.


At de skulle hatt Tesla-ansatte på telefon 24/7 er en annen sak. Da hadde slike misforståelser ikke eksistert; folk tror de snakker med Tesla, men gjør i realiteten ikke det.

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:50
Det at andre selskaper velger å outsource deler av lånebiltjenesten og betale NAF for å håndtere dette betyr ikke at Tesla gjør en dårligere jobb med at NAF ikke kan tilby lånebil. Derimot gjør de en god jobb med det de faktisk tilbyr: lånebil via Tesla.

Vi har nok helt forskjellige oppfatninger på hva som er god jobb Laumb, men det viste vi fra før.

Jeg forstår også at du har vært så "heldig" at du har fått lånebil fra Tesla opptil flere ganger i det siste, jeg tenker at det beste er å ha så feilfrie biler at en ikke trenger å låne ut biler til kunder mens de er på reparasjon.

Når det er sagt så vet jeg ikke om alle service senterne har Tesla lånebiler, jeg tror i alle fall ikke at de har det i Stavanger enda men jeg tar kanskje feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA