Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?

Startet av tony@lunatech.no, lørdag 28. desember 2013, klokken 11:14

« forrige - neste »

laumb

Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..

Det er fullt mulig å klage på at Tesla ikke leverer en tjenest de burde ha med antallet havarier eierne opplever.

Å ha en bil med så mye trøbbel at jeg kunne kjørt 2000 kilometer med lånebil hadde jeg personlig ikke sett på som en gladsak men der er du og jeg fundamentalt forskjellige.

Vi får håpe at de har fått fiks på kvaliteten før garantien din er løpt ut og du må betale både reparasjoner og lånebil selv. Hva koster et skifte av drivverk hvis du må betale selv tro?

snurrehue

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:34
At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.

Nå er det ikke mange dagene siden jeg møtte en tidligere kollega. Han kom kjørende i en stusselig småbil. Fra facebook hadde jeg fått med at han hadde kjøpt seg Tesla. Så jeg måtte jo spørre ham om han hadde bytta bil igjen. Model S hadde han, men dagen før hadde han fått problemer med den og den måtte hentes av NAF. Og leiebil ble altså denne stusselige småbilen. Altså ingen toppspekket Model S.

kennethl


Sitat fra: Kagex på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:46
på tesla siden så er det et sted du kan klikke og bestille prøvekjøring, de ringer deg et en eller flere dager og ser når du kan. jeg bestilte prøvekjøring på en søndag, de ringte meg på mandag og fikk en liste med tider det var tilgjengelig.

Ja og jeg måtte bestille tre ganger for å få lov en gang...prøvekjøring altså.

Service og svar på mail er ikke spesielt imponerende før kjøp ihvertfall, jeg håper på bedre service etter levering.

Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Birger

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
2000km på lånebil Laumb. Hvor in i h..... mye feil er det på bilen din?

Nå ble jeg skremt....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

kjølholdt

Det jeg har hatt av kontakt med tesla Bergen har vært eksemplarisk. De to gangene jeg har ringt support har jeg fått svar og hjelp med engang......
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

shb

Trudde ikke en trengte å ta med noe sitat når en skrev +1 rett under det en var enig med.
Når en ringer Tesla 6 ganger på en dag og ikke får svar.  Men havner i Nederland,  og de skal be Bergen ringe opp.  Og ingen ting skjer på 2 uker. Lader kan ikke levere over 16A sa de pp Alnabru.  Det sies 2 ganger att er brukerfeil. Men når de endelig prøver ja da blir de stille. Lader er defekt det har den vert i 3 mnd. Har nå 2 friske ladere. Har nå ventet på at de skal få tåkelys. De hadde 20 stk til venstre side den 9 desember.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

laumb


Sitat fra: Birger på lørdag 28. desember 2013, klokken 15:18
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
2000km på lånebil Laumb. Hvor in i h..... mye feil er det på bilen din?

Nå ble jeg skremt....

Siste var en liten feil med bakluka. De måtte bestille en del og dessverre tok det 12 dager å få tid til å sjekke bilen, få delen + montert den.

De hadde egentlig ikke ledig tid før nyåret, men jeg droppet den av så de kunne jobbe "ad-hoc" på den i ledige stunder.

krister461

En oppsummering så langt, spesielt for de som leser på mobil og ikke får sett resultatet. Som jeg påpeker alt i tredje post så er jeg ikke veldig fan av denne måten å formulere undersøkelser på, men det er fortsatt interessant å se på resultatene.

Det positive først: Etter 61 stemmer så sier over 41% at de synes service og support er eksemplarisk og langt over andre bilmerker. Dette er et høyt og veldig positivt tall. Riktignok kan det delvis forklares med at på slike forum så har man en overvekt av de som er spesielt interesserte og positive til et produkt og det som måtte være av Tesla fanboys i Norge er jo gjerne representert her. :)

Men, like fullt sier videre 56% at servicen er god eller bedre, og 77% sier at den er helt grei eller bedre. Dvs. det store flertallet har ikke så mye å klage på.

Det som er mindre positivt er at hele 10% sier at servicen er "helt elendig". Videre sier 23% at servicen er relativt dårlig eller dårligere. Det er et alt for høyt tall for en leverandør som Tesla. Men, dette kan delvis forklares med at Tesla er en veldig ung organisasjon som har vokst enormt i Norge siste halve året. Det kan også delvis forklares med at et forum som dette fort tiltrekker seg de som har utfordringer med bilen, mens de som er fornøyd ikke har samme behovet for hjelp og forumdiskusjon rundt bilen.

Alt i alt synes jeg ikke at tallene er veldig skremmende, men det er tydelig at Tesla har et forbedringspotensiale! :)

kjølholdt

Det vil jeg si at selv om jeg har fått den hjelp jeg trenger når jeg har ringt, betyr ikke dette at tesla som organisasjon har sine svakheter. På dette forumet opplever jeg at alle problemer folk har med bilene sine blir lagt ut.
Dette opplever jeg utelukkende som positivt. Siden man er beta tester , medfører all informasjon jeg tilegner meg her , gjør meg
bedre istand til å løse problemer jeg måtte ha med bilen.
Men jeg kjører en knallhard linje ovenfor fossil mafiaen:-)
Jeg imøtegår fossil mafiaen sin argumentasjon med fakta tilegnet det siste året.
Videre sier jeg at det er helt valgfritt å kjøpe El bil , men at det miljømessig uansett er et bedre alternativ enn fossil bil...
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

toppi

Tror ikke man kommer noe særlig under 10% på helt elendig uansett..
Det er alltid de som aldri blir fornøyd, og klager og syter seg gjennom livet  ::)

Selv synes jeg servicen hos Tesla er langt foran det jeg har opplevd hos Møller.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

petersv

Sitat fra: krister461 på søndag 29. desember 2013, klokken 11:30
En oppsummering så langt, spesielt for de som leser på mobil og ikke får sett resultatet. Som jeg påpeker alt i tredje post så er jeg ikke veldig fan av denne måten å formulere undersøkelser på, men det er fortsatt interessant å se på resultatene.

Det positive først: Etter 61 stemmer så sier over 41% at de synes service og support er eksemplarisk og langt over andre bilmerker. Dette er et høyt og veldig positivt tall. Riktignok kan det delvis forklares med at på slike forum så har man en overvekt av de som er spesielt interesserte og positive til et produkt og det som måtte være av Tesla fanboys i Norge er jo gjerne representert her. :)

Men, like fullt sier videre 56% at servicen er god eller bedre, og 77% sier at den er helt grei eller bedre. Dvs. det store flertallet har ikke så mye å klage på.

Det som er mindre positivt er at hele 10% sier at servicen er "helt elendig". Videre sier 23% at servicen er relativt dårlig eller dårligere. Det er et alt for høyt tall for en leverandør som Tesla. Men, dette kan delvis forklares med at Tesla er en veldig ung organisasjon som har vokst enormt i Norge siste halve året. Det kan også delvis forklares med at et forum som dette fort tiltrekker seg de som har utfordringer med bilen, mens de som er fornøyd ikke har samme behovet for hjelp og forumdiskusjon rundt bilen.

Alt i alt synes jeg ikke at tallene er veldig skremmende, men det er tydelig at Tesla har et forbedringspotensiale! :)

Helt uavhengig av denne pollen, at 10% er misfornøyd er helt normalt og umulig å komme unna. Man får heller bruke energi på de resterende 90% og passe på at de har det så bra som mulig. Sitter i styret i sameiet her, og de 10%-ene gjør mye ut av seg, å bruke all energi og ressurser på de er ugunstig og vil heller ikke løse deres problem.

Dette er ikke en forsvarliggjøring av Teslas kundebehandlig, kun en generell komentar om de 10%-ene:)

krister461

Jeg er enig i at det alltid vil være noen som er misfornøyde på samme måte som det alltid vil være noen som er fornøyde. Men at dette utgjør 10% vet jeg ikke. Men her er det nesten en fjerdedel som sier at Tesla gjøre en relativt dårlig jobb, så det er absolutt noe Tesla må ta tak i fremover selv om flertallet er fornøyde. :)

Tuxedo

Til OP: Jeg savner alternativet "Har så langt ikke hatt behov for service eller support etter overlevering".  Det gjelder nok ganske mange, og da blir det ikke mulig å gi et fornuftig svar med de andre alternativene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA