Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris for et 85kWh batteri i dag - Green Car Reports har oppgradert fra 60 til 85

Startet av Birger, søndag 22. desember 2013, klokken 23:25

« forrige - neste »

Birger

Det har vært diskutert priser på batteri en del ganger.

I Green Car Reports har Noland blitt tilbudt 85kWh batteri til ca 45000$
http://www.greencarreports.com/news/1089183_life-with-tesla-model-s-battery-upgrade-from-60-kwh-to-85-kwh/page-3

Med moms blir ve det ca 340.000,- for et 85kWh batteri. Deprimerende....

Pass godt på bilene deres....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Viking

Prisene kommer forhåpebtligvis ned etter hvert. Jeg tenker at om 5-6 år kan jeg bytte batteriet og betydelig øke range på bilen.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Kristian

Sitat fra: Viking på mandag 23. desember 2013, klokken 06:43
Prisene kommer forhåpebtligvis ned etter hvert. Jeg tenker at om 5-6 år kan jeg bytte batteriet og betydelig øke range på bilen.

Og du er da villig til å betale 340.000? Eller forventer du både betydelig kapasitetsøkning og dramatisk prisnedgang? Det tror jeg er i overkant optimistisk, sett i sammenheng med utviklingen de siste 30 årene, det er lite som er oppnådd på begge områder.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Stiania79

Ligger ikke prisen på nytt 85 kwt batteri på USD 12000/kr72000??? Menyer å ha lest det før.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Epleskreller

Det er vel for et 85 kWh batteri levert om 8 år prisen er 12k dollar.

Jeg satser på å kjøpe et 200kWh batteri for 200k kr om 8 år. Da kan jeg kjøre hvor jeg vil uten bekymringer!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Forhåpentligvis får du annet enn schuko å fylle opp med. Over tre døgn ladetid er drøyt  ;D

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. desember 2013, klokken 09:15
Forhåpentligvis får du annet enn schuko å fylle opp med. Over tre døgn ladetid er drøyt  ;D
Håper jeg får rødt adapter til da, så jeg får brukt stikken i garasjen som var klar i august..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Men seriøst, jeg håper bilen holder såpass opp kvalitetsmessig at det vil være formålstjenlig å bruke en del penger på å oppgradere batteri om en del år. Det vil være et plausibelt scenario for min del, spesielt om avgiftsspøkelset senker seg over denne typen bil.

Øyvind.h

Ble det ikke signalisert ved framleggelse av statsbudsjettet at batterier til elbil skulle være mva.frie?

Uansett vil en prepaid løsning for batteribytte om 8-10 år ende på rundt 100k NOK. Med bare jevn utvikling i batteriteknologi og pris de neste 10 årene vil prisen absolutt ende på et nivå som tilsier reparasjon/oppgradering.
Dyrt med 100k sammenlignet med eks bytte av turbo/eksosanlegg/regreim osv. Men så har man gjerne spart 100-150k i drivstoff i perioden også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

Akkurat nå ser det ut til at etterspørselen etter batterier vil være større enn tilbudet en god stund fremover. Gitt at etterspørselen etter batterier kommer til å øke kraftig i årene som kommer skal produksjonen økes betydelig for at prisene skal falle.

Hmm, kjøpe aksjer i batteriprodusenter...
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Lanber

Loven om masseproduksjon er universell.

Tenk deg selv du skal lage en knagg av tre, skal du lage 1 gjør du det for hånd. Skal du lage 3 eller flere går du på Biltema og kjøper ei billig elektrisk stikksag.  Skal du lage 10000 kjøper du en maskin dedikert for det, skal du lage 10 millioner setter du opp en hele fabrikk optimalisert for oppgaven.  Skal du lage uendelig mange kjøper du i tillegg en skog, hogstmaskin, lastebil og tar hand om hele kjeden fra planting til ferdig produkt.

At batterier blir billigere med større produksjon er garantert.  Råtipper vi får mulighet til 120kwh batteri for godt under 100 laken om 5 år.

Havebigfun

Sitat fra: Lanber på mandag 23. desember 2013, klokken 10:02
Loven om masseproduksjon er universell.

Tenk deg selv du skal lage en knagg av tre, skal du lage 1 gjør du det for hånd. Skal du lage 3 eller flere går du på Biltema og kjøper ei billig elektrisk stikksag.  Skal du lage 10000 kjøper du en maskin dedikert for det, skal du lage 10 millioner setter du opp en hele fabrikk optimalisert for oppgaven.  Skal du lage uendelig mange kjøper du i tillegg en skog, hogstmaskin, lastebil og tar hand om hele kjeden fra planting til ferdig produkt.

At batterier blir billigere med større produksjon er garantert.  Råtipper vi får mulighet til 120kwh batteri for godt under 100 laken om 5 år.
Dette gjelder bare sålenge alle innsatsvarer er tilnærmet ubegrenset. Om det blir slik at batteriteknologien i fremtiden baserer seg på knapphetsvarer som sjeldene metaller, eks Coltan vil dette begrense produksjonen og kunne øke prisene ettersom "det" blir knappere og knappere.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. desember 2013, klokken 09:20
Men seriøst, jeg håper bilen holder såpass opp kvalitetsmessig at det vil være formålstjenlig å bruke en del penger på å oppgradere batteri om en del år. Det vil være et plausibelt scenario for min del, spesielt om avgiftsspøkelset senker seg over denne typen bil.

+1

Alternativt er ladehastigheten/tetthet på hurtigladere blitt så høy at det strengt tatt ikke er nødvendig. Kanskje det er plass til et metall-luft batteri i frunken i tillegg...?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Hyperstress

Om en kan leve med en viss forringelse av batteriet, så skal vi ikke se bort i fra at det varer ut bilens levetid(15-20 år), - dersom en behandler det fint. Batteriene burde vel holde rundt 1000 sykluser. Om en regner 350km pr syklus, så blir det 350 000km = 20 000km/år = 18 år. Studien på roadsterbatteriene konkluderte vel med at resterende kapasitet etter 200 000km var 80%-85%.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Harlex

Mener å ha hørt og lest flere ganger at nytt batteri idag vil ligge på mellom 10-15 tusen dollar.... Tar derfor dette med knusende ro...Men det hadde ikke vært feil hvis det hadde kommet litt mer info om dette snarest slik at jeg har kjøtt på beinet når jeg blir angrepet av dem som elsker alt som er negativt med Tesla....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA