Ishavsveien får nye eiere

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 18. desember 2013, klokken 10:11

« forrige - neste »

asbkar

Kjøperen prøvde å betale med SMS, men serveren var nede akkurat da...
Kan man kjøpe ishavsveien med RFID tro?  ;D
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Balrog

Nei. Du må kjøpe et 100-årig abonnement som koster 100 millioner kroner. Da koster Ishavsveien bare 2817 kr per dag.

Men du må betale hele abonnementet på forskudd og inngå autogiroavtale, ettersom abonnementet automatisk fornyes. I vilkårene står det at Ishavsveien når som helst har anledning til å justere antallet ladestasjoner opp eller helst ned og justere prisene opp eller enda mer opp.

Litt merkelig at et selskap som på så kort tid har klart å opparbeide så enorm goodwill i markedet ikke er solgt ennå, men det kommer nok av at det er så mange om beinet.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

X-Trail

Noe mer info her? Og hvordan går det med planlagte utvidelser langs e18? Antatt klar april 2014 står det på hurtigladerkartet.....
Kanskje noen i elbilforeningen vet noe?
Stolt eier av ELise♡

Hans Håvard Kvisle

Jeg tror verken Elbilforeningen eller Ishavsveien veit noe.
St.Hanshaugen

X-Trail

Fant ett brev i postlistene til Bamble kommune angående hurtiglader ved telemarkssvingen.
Sendt fra ishavsveien og datert 21 januar :)
Stolt eier av ELise♡

JanBrede

Mulig det er gammelt nytt, men fant ikke noe på forumet om dette.

På forsiden til www.Ishavsveien.no ruller en reklame om at de skal ha nye ladere klare 31. August 2014, så da er det vel rimelig å anta at ting har ordnet seg for dem
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

Leon

Det tror jeg ikke før jeg får se det. Til det har det vært for mange utsettelser allerede.

Ser at Ishavsveien tilbyr mulighet for tilfeldig lading med app på mobilen og regning via kredittkort til 100 kr per lading. Det kan til nød gå hvis jeg skal lade en 25-30 minutter, men er lite aktuelt hvis jeg trenger 10 minutters lading for å komme meg hjem, for eksempel fra Hønefoss. Da kjører jeg heller i sparemodus fra Gjøvik eller Flå, eventuelt via Hokksund, og satser på å komme meg hjem til Kolsås. Her er det også en hurtiglader på Rud (Fortum = nede for øyeblikket :-\), med betaling per minutt, for dem som skal videre.  :)

Får satse på en Kiwi-lader på Hønefoss eller Vik/Sundvollen med bedre prisstruktur! Da slipper jeg med 80% lading på Flå eller Gjøvik.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Lars C. Krogenæs

Det som står på Ishavsveien sin hjemmeside er skrevet av fetteren til komiske Ali. Det er lite det som har noe med faktiske forhold å gjøre. Blandt annet står det fremdeles:

"I løpet av våren 2014 er det planlagt å bygge korridorer fra Oslo mot Sørlandet, Hønefoss og Gjøvik".

Jeg tror neppe noen får strøm til bilen fra Ishavskraft nedover E18.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

valvolainen

På tide med en bump?
Fortsatt Ishavskraft som er eid av endel kraftlag i nord norge som er eiere av ishavsveien ser det ut som, hvis ikke webansvarlig på ishavsveien har sluttet da.
Jammen skal de ikke bygge 'korridorer fra Oslo mot Sørlandet, Hønefoss og Gjøvik'.

Noen må jobbe overtid i julen ser det ut til.

emil

Organisasjonsnummer
912 460 681
ISHAVSVEIEN AS

Formål:
Planlegge, utbygge, drive og markedsføre infrastruktur for el-kjøretøyer.

valvolainen

Mm, så dette, men slo det fra meg med eiendeler på 193.000,- og omsetning på 74.000,-

Thomas Parsli

Sitat fra: valvolainen på onsdag 17. desember 2014, klokken 17:03
Mm, så dette, men slo det fra meg med eiendeler på 193.000,- og omsetning på 74.000,-

Du ser på tallene for 2013....
Når regnskapet for 2014 blir offentlig forventer jeg noen millioner på eiendeler, men med minimal omsetning.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Dette er tall for kun noen få måneder 2013.

Tror nok ikke eiendeler har økt i 2014. Hvor er i såfall disse laderene? Med avskrivninger er vel laderne fra 2012 mindre verdt. Inntekter er nok noe høyere og utgifter dramatisk mye høyere.

Tror nok det er noen i Ishavsveien som holder på et håndkle og lurere på om man skal kaste det inn...

Lars

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

mortnbh

Trøsten er at Ishavsveien ikke får utbetalt ei krone før de har levert. Så eiendelen for 2014 blir ikke noe større enn i 2013.

Jeg er overrasket over at vi ikke får nyheter om at de nå har levert noe. Hadde de hatt en milimeter av troverdighet burde de fått satt opp minst en hurtiglader nå før nyttår ned mot sørlandet. Men på deres hjemmeside står det fortsatt at de har en fase 2 som skal være ferdig innen utgangen av 2014.

For min del så gleder jeg meg over at Fortun åpner en stor ladestasjon med flere hurtigladere på Lasses verksted bare få meter fra Lasses kro som Ishavsveien skulle ha levert i løpet av 2013.

Noen som vil være med på en betting om når Ishavsveien er solgt eller konkurs? Tipper det er dramatiske endringer innen 1/7 2015. Sånn som de holder på i dag har de ikke livets rett som selskap.
Kjører en Peugeot Ion :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA