Er alle like fornøyd?

Startet av Høgis, lør 14. des 2013, kl. 23:40

« forrige - neste »

Orcuz

Ved kjøp mellom et firma og en privatperson er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, det er en helt annen lov :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

dotten

gleder meg til å få min, er somjeg sa til de "en  meget vanskelig kunde" :-)

Synd det ikke er vqrme irattet, det kommer jeg til å savne :-(
S85

P85D fra mars 2015

frekri

- Bremseklossene henger seg veldig ofte på etter parkering (over natta)

Du bremser isåfall ikke nok. Jeg har dette problemet på min Mondeo fordi jeg bare svakt bremser opp. Det er har blitt bedre når jeg bremser opp litt raskt i fart innimellom. Da får du fjernet rust og salt som er grunnen til at bremsene henger seg fast.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Høgis

Sitat fra: teslaman på søn 15. des 2013, kl. 00:45
Jada Høgis, vi er like fornøyd 8) ;D

Ikke overasket at de som har eid Ford Mondeo før de har fått TMS er veldig fornøyd ;-)))
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

ofn

Sitat fra: frekri på søn 15. des 2013, kl. 01:14
De selger Tesla i Bergen og man skal ikke bruke UMC i regnvær?
Bor i Bergen og min bil har stått ute i regnet hver dag, UMC'en har tålt dette og jeg har ikke hatt problem med lading så langt. Prøver å holde skjøter tørre.
Velger ellers å irritere meg pent lite over lakktykkelse og liknende i det daglige. Hvis dette var noe jeg tenkte mye på hadde jeg valgt en annen bil.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

aryx

Jeg er superfornøyd. Dette er ikke bilen for folk som henger seg opp i detaljer. Du får garantert pengene igjen ved å legge den ut på finn. Så da er spørsmålet egentlig om de positive sidene kan veie opp for de negative. Jeg bruker bilen daglig, irriterer meg ikke over noen ting og har et smil om munnen hver dag. Jeg er mildt sagt fornøyd.
Vi er alle forskjellig, og for noen så er nok ikke dette rett bil å eie.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

teslaz

Sitat fra: aryx på søn 15. des 2013, kl. 03:20
Jeg er superfornøyd. Dette er ikke bilen for folk som henger seg opp i detaljer. Du får garantert pengene igjen ved å legge den ut på finn. Så da er spørsmålet egentlig om de positive sidene kan veie opp for de negative. Jeg bruker bilen daglig, irriterer meg ikke over noen ting og har et smil om munnen hver dag. Jeg er mildt sagt fornøyd.
Vi er alle forskjellig, og for noen så er nok ikke dette rett bil å eie.
HELT ENIG!!!!!!!!
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Viking

Sitat fra: Høgis på søn 15. des 2013, kl. 01:32

Ikke overasket at de som har eid Ford Mondeo før de har fått TMS er veldig fornøyd ;-)))
Det var en unødvendig kommentar.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Øyvind.h

Meget fornøyd! Nesten alt av smårusk er fikset. Lading fungerer utmerket. Jeg mistet også mye av entusiasmen i starten da organisasjonen falt igjennom på service, men inntrykket er retter nå. Kunne ikke falle meg inn å gå tilbake til eks fossildrevet BMW, men vi har jo alle forskjellig smak og preferanser :)

Lykke til på Finn.no. Det blir heldigvis lett å selge.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Celter

Sitat fra: Viking på søn 15. des 2013, kl. 06:41

Jeg ville gått lenger enn å kalle kommentaren unødvendig, f.eks. "lite intelligent"
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Knnot

Sitat fra: Celter på søn 15. des 2013, kl. 07:39
Sitat fra: Viking på søn 15. des 2013, kl. 06:41

Jeg ville gått lenger enn å kalle kommentaren unødvendig, f.eks. "lite intelligent"

Den er i så tilfelle like unødvendig som deres kommentar igjen... og like mye denne.

Realiteten er at man ofte danner sine preferanser ut fra erfaringer, og dersom dine erfaringer er fra en 7-serie eller fra en Corolla så vil det selvsagt være medvirkende i hvordan du oppfatter TMS.

Uansett, veldig greit å få høre dine erfaringer og tanker rundt mangler og svakheter på TMS. Alt skal ikke være rosenrødt og frustrasjon er lov å få ut når ting ikke er etter forventning. Det samme gjelder for alle som er i ekstase over sine erfaringer  :) ligger nok også mye i psykologien ved at man har ventet så lenge på et produkt man igjen har skyhøye forventninger til og brukt en god slump penger på. Faller inntrykket i forhold til forventningene blir man selvsagt skuffet.

Bonefish

Eneste jeg har merket er at bremsene henger litt om morgenen. Ellers har alt fungert over forventningene.

Var ganske skeptisk når jeg hentet bilen for 2 uker siden etter å ha lest på forumet her.

Er veldig fornøyd med bilen så langt.

Litt off topic.
Jeg fylte diesel på fruens bmw 520 Dat 2009 mod i går. En bil jeg ha likt å kjøre før, men den føltes som en gammel traktor og det etter bare 14 dager med Tesla.

Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Elmo

Sitat fra: Bonefish på søn 15. des 2013, kl. 08:24
Enseste jeg har merket er at bremsene henger litt om morgenen.

Det er ikke en feil med din Tesla, men rett og slett fordi det er en elbil. Det er fordi man bruker bremsene mindre. En relativt kraftig oppbremsning noen 100m før du parkerer gjør underverker
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Okibear

Jeg har samme erfaringen. BMW'en føles gammeldags etter noen uker i TMS. I Norge er det jo nettopp 5-serie en kan sammenligne med prismessig. Vel og merke innkjøpspris. Jeg forventer derimot at årlige kostnader vil ligge nærmere Mondeo / Passat -nivå. Da er ikke valget vanskelig for meg. Selv om jeg savner noen ting er det mange funksjoner som andre biler ikke har også. I løpet av 2200 km har jeg ikke hatt ett eneste problem, og jeg koser meg hver eneste kjøretur.

Cowboystrekk

Jeg elsker alt med bilen bortsett fra UMC, få innvendige oppbevaringsrom, regen som uteblir selv etter å ha kjørt flere mil og elendige kjørelys. 98% fornøyd :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA