Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilmelding: i-key system fault

Startet av Andreasore, fredag 13. desember 2013, klokken 18:23

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Man kan lese av spenningen med Leaf Spy.

Ellers er det ei rød batterilampe i bilen. Vanligvis oppdager man låg spenning ved bilen blir spøkefull, og mange ting virker ikke.

smil

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 21. juli 2017, klokken 20:16
Her er screenshot av DCT fra Leafspy. Jeg rakk akkurat å få dette ut før ladingen stoppet. Bilen er full ladet. Vet ikke hva som skal til for å få kontakt igjen. Er det noen måte å tappe fremdriftsbatteriet på, slik at lading starter og jeg kan få kontakt igjen og slette disse kodene?

Hei jeg ser ikke bilde her . Har du sletet bilde?

Rasmus.B

Hvis du starter varme fra app på telefonen får du tilgang til leafspy, samt at du tapper batteriet og kan få startet lading igjen, hvis det er det du ønsker.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rasmus.B

Sitat fra: Leaf2014 på fredag 26. januar 2018, klokken 14:11
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 21. juli 2017, klokken 20:16
Her er screenshot av DCT fra Leafspy. Jeg rakk akkurat å få dette ut før ladingen stoppet. Bilen er full ladet. Vet ikke hva som skal til for å få kontakt igjen. Er det noen måte å tappe fremdriftsbatteriet på, slik at lading starter og jeg kan få kontakt igjen og slette disse kodene?

Hei jeg ser ikke bilde her . Har du sletet bilde?
Nei, jeg slettet ikke bilde, men etter at forumet her ble oppdatert for en tid tilbake forsvant alle vedlegg som var lastet opp.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Steinarmsm

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 27. juli 2017, klokken 21:45
Nå har jeg fått Leafen tilbake fra verkstedet.
Det ble byttet rattlås og BCM. Key Fob måtte programmeres på nytt mot den nye rattlåsen. Da viste deg seg at en key fob ikke lot seg programmere, så da måtte jeg kjøpe ny. Totalt kostet det meg 5750,-
Dette inkluderer kr 500,- for bergingsbil, 4000,- i egenandel for reparasjonen samt 1250,- for ny nøkkel.
Får du flatt 12V batteri på Leafen lønner det seg å lade batteriet en stund før oppstart.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Norfoc76

Nå har jeg fått denne varselen i bilen. Bilen fungerer fremdeles som vanlig,har slettet feilkoder (leaf spy fant ingen)
Har vært varsel om lite batteri på nøkler en stund men de er skiftet men feilmelding er der fremdeles.
Nissan i Bergen hadde aldri hørt om dette og tok minimum 1690 for feilsøking.
Selvfølgelig er bil utenfor garanti. Noen som andre som har hatt denne?

Norfoc76

Fikk tid til å forske litt nå, merket at opplåsning ifra bakluke virker ikke lengre men vet ikke når den sluttet å virke, kan det være denne som lager feil??

Rasmus.B

Det kan det godt være. Intelligent key system er ett ganske vidtomspennende system som har med både låser, rattlås, flere antenner og start/stopp systemet til bilen å gjøre.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA