Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

kakemiks

Er det nokon som veit kven av desse pluggane eg skal kople kameraet på? Ellers får eg hyve meg rundt for å kjøpe eit multimeter og måle sjølv :)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Tuxedo

Hvis det er pluggen oppe i taket bak speilet, så er det 1 og 3.

SabreMan

Jeg vurderer et Blackvue DR750S-kamera. Hvor stort minnekort trenger jeg egentlig?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Amatøren

Ville gått for maks størrelse.

Har selv konstant power så for å unngå for hurtig overskriving gikk jeg for det.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

vlunde

Hei! Har akkurat prøvd å montere Blackvue 750S, men sliter med å finne OBDII kontakt å koble til... Har kjøpt kontakt med kabel til Blackvue på ebay, men finner ingen ledig kontakt? Min bil er S75D 2016 facelift. Ingen OBDII i luken bak coveret i taket med handsfree-micene, der jeg trodde den skulle være...

HelectriC

Sitat fra: vlunde på tirsdag 24. april 2018, klokken 00:10
Hei! Har akkurat prøvd å montere Blackvue 750S, men sliter med å finne OBDII kontakt å koble til... Har kjøpt kontakt med kabel til Blackvue på ebay, men finner ingen ledig kontakt? Min bil er S75D 2016 facelift. Ingen OBDII i luken bak coveret i taket med handsfree-micene, der jeg trodde den skulle være...

Der har nok aldri OBDII suttet. Men du har konstant strøm bak det dekselet. Du kobler deg på den svarte kontakten i midten. Legg kobbertrådene piggyback og lukk kontakten igjen, så har du løst problemet.
ioniq 5

vlunde

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. april 2018, klokken 07:26
Sitat fra: vlunde på tirsdag 24. april 2018, klokken 00:10
Hei! Har akkurat prøvd å montere Blackvue 750S, men sliter med å finne OBDII kontakt å koble til... Har kjøpt kontakt med kabel til Blackvue på ebay, men finner ingen ledig kontakt? Min bil er S75D 2016 facelift. Ingen OBDII i luken bak coveret i taket med handsfree-micene, der jeg trodde den skulle være...

Der har nok aldri OBDII suttet. Men du har konstant strøm bak det dekselet. Du kobler deg på den svarte kontakten i midten. Legg kobbertrådene piggyback og lukk kontakten igjen, så har du løst problemet.

Hmmm, var sikker på at jeg så en youtube-film med denne kontakten bak det dekselet, men da husker jeg feil. er det en slik ledig kontakt et annet sted, da? ville helst ikke måtte koble på ledningsnettet på den måten, redd Tesla skal ha noe imot det hvis det oppstår en eller annen feil. Hørt om noen som har ettermontert lydanlegg som har fått problemer...

SH aka F_P

OBD finner du i fotbrønnen på førerplass. Rett over fothvileren.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

vlunde

Sitat fra: SH aka F_P på onsdag 25. april 2018, klokken 08:12
OBD finner du i fotbrønnen på førerplass. Rett over fothvileren.

Hjertelig!!

Li-Ion

Er det noen som sitter bilder fra monteringsjobben av f.eks Blackvue med 2 kameraløsning - der trekking av kabel til bakvindu fremkommer? Gjerne med helt skjult montering.

Alternativt om det finnes noen gode guider på nett ala "inn med teskje" prinsippet....

Ser at flere av de eldre innleggene har bilder som ikke er tilgjengelige lengre...

På forhånd tusen takk :)
Teslaeier siden 2013 :)

MyMuffin

Har nå fått testet IRO sitt dashcam.
Dette er helt innebygd uten synlige kabler og SVÆRT lett å montere, da du i praksis bare bytter ut ett deksel med ett nytt deksel som kamera sitter i.

Det positive:
-ferdig montert på 3 minutter - Hvem som helst klarer å montere denne og får det til å se bra ut.
-Ser veldig proft og originalt ut, skal mye til for å i det hele tatt oppdage det når man sitter i bilen.
- Wifi, du kobler eks. telefonen din direkte til kameraet for direkte overføring / avspilling av videoer.

Det negative:
- Dyrt, kommer fort på 2500kr+
- Noe vanskelig app tilkobling (måtte "glemme" nettverket og koble til flere ganger)
- Videokvaliteten er så som så, fullhd men allikevel så er nok Blackvue sine dashcam's bedre.
- Kun påslått når bilen er påslatt


https://www.youtube.com/watch?v=IufFL_aFXDU
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Øggen

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 26. april 2018, klokken 07:05
Har nå fått testet IRO sitt dashcam.
Dette er helt innebygd uten synlige kabler og SVÆRT lett å montere, da du i praksis bare bytter ut ett deksel med ett nytt deksel som kamera sitter i.

Det positive:
-ferdig montert på 3 minutter - Hvem som helst klarer å montere denne og får det til å se bra ut.
-Ser veldig proft og originalt ut, skal mye til for å i det hele tatt oppdage det når man sitter i bilen.
- Wifi, du kobler eks. telefonen din direkte til kameraet for direkte overføring / avspilling av videoer.

Det negative:
- Dyrt, kommer fort på 2500kr+
- Noe vanskelig app tilkobling (måtte "glemme" nettverket og koble til flere ganger)
- Videokvaliteten er så som så, fullhd men allikevel så er nok Blackvue sine dashcam's bedre.
- Kun påslått når bilen er påslatt

Mitt svar til siste punkt (merket rødt)
Usikker på fra ka software det va, men trur 2018.10.xxx, slår kameraet seg på om du starter forvarming. Dvs, om du vil ha opptak når du parkera, så sett på forvarming ;D

Ellers veldig enig og fornøyd med kameraet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

MyMuffin

Sitat fra: Øggen på torsdag 26. april 2018, klokken 13:13
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 26. april 2018, klokken 07:05
Har nå fått testet IRO sitt dashcam.
Dette er helt innebygd uten synlige kabler og SVÆRT lett å montere, da du i praksis bare bytter ut ett deksel med ett nytt deksel som kamera sitter i.

Det positive:
-ferdig montert på 3 minutter - Hvem som helst klarer å montere denne og får det til å se bra ut.
-Ser veldig proft og originalt ut, skal mye til for å i det hele tatt oppdage det når man sitter i bilen.
- Wifi, du kobler eks. telefonen din direkte til kameraet for direkte overføring / avspilling av videoer.

Det negative:
- Dyrt, kommer fort på 2500kr+
- Noe vanskelig app tilkobling (måtte "glemme" nettverket og koble til flere ganger)
- Videokvaliteten er så som så, fullhd men allikevel så er nok Blackvue sine dashcam's bedre.
- Kun påslått når bilen er påslatt

Mitt svar til siste punkt (merket rødt)
Usikker på fra ka software det va, men trur 2018.10.xxx, slår kameraet seg på om du starter forvarming. Dvs, om du vil ha opptak når du parkera, så sett på forvarming ;D

Ellers veldig enig og fornøyd med kameraet.

Dette har jeg ikke lagt merke til, skal testes! :)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

emurof

Sitat fra: Amatøren på fredag 30. mars 2018, klokken 18:32
Ville gått for maks størrelse.

Har selv konstant power så for å unngå for hurtig overskriving gikk jeg for det.

Hvor trekker den strøm fra, og hvor lenge kan bilen stå før strømmen går på kameraet?

SabreMan

Sitat fra: Li-Ion på onsdag 25. april 2018, klokken 15:21
Er det noen som sitter bilder fra monteringsjobben av f.eks Blackvue med 2 kameraløsning - der trekking av kabel til bakvindu fremkommer? Gjerne med helt skjult montering.

Alternativt om det finnes noen gode guider på nett ala "inn med teskje" prinsippet....

Ser at flere av de eldre innleggene har bilder som ikke er tilgjengelige lengre...

På forhånd tusen takk :)

Her er en video fra DÆrik: 2017 Tesla Model S 100D Dash Cam Install. Blackvue DR650S-2CH

https://www.youtube.com/watch?v=BWnIrvuO5_M&t=67s
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA